Alfa Romeo kreeg veel aandacht maar had nog weinig te melden
Alfa Romeo trekt is iets te goed in aandacht trekken.
Een teaser met een driehoek, Museo Storico als locatie en de kreet ‘save the date’. Het klinkt misschien niet als iets heel bijzonders, maar als het bij Alfa Romeo vandaan komt denk je; Eindelijk het is weer eens zover! De presentatie van de Giulia Q ligt ons nog vers in het geheugen ook als is het al bijna 10 jaar geleden. Helaas het bleek dinsdag slechts allemaal om een partnerschap te gaan tussen twee Italiaanse sportieve fenomenen met rood als belangrijke kleur: Alfa Romeo en Luna Rossa. Het succesvolle schip bekend van onder andere de America Cups, is al ruim een kwart eeuw een fenomeen. Elk exemplaar tot nu toe werd gebouwd door Persico Marine. Met het internationale podium dat de Luna Rossa heeft, lijkt het voor Alfa Romeo een goede zaak om haar naam op het zeil te laten prijken als hoofdsponsor, naast bekende namen als Prada en Pirelli die al jaren participeren. Het team neemt vervolgens ook deel aan de volgende Mille Miglia middels een Alfa Romeo 1900 Super Sprint uit 1956. Kunnen ze kijken of rijden hen net zo makkelijk afgaat als zeilen. De eerste uitdaging op het water wordt intussen de 38ste America’s Cup in 2027.
Toch maar een tipje van de sluier.
Terwijl Luna Rossa Team Director Max Sirena het vooral over zijn boot wilde hebben, drong de nieuwsgierige pers zich op bij de heren Ficili en Fiorio. Men rekende immers op onthullingen aangaande de toekomst van Alfa Romeo. Daarover wordt echter pas meer bekend als Antonio Filosa officieel de functie als CEO van Stellantis op zich neemt. Vanaf 23 juni zullen we dus meer te weten komen. Voor nu werd enkel bevestigd dat de Stelvio onder andere vanwege de ontwikkeling van hybride oplossingen pas later van start gaat. een datum is niet genoemd nog. Ook is de komst van de Giulia bevestigd. Verder is de volgende gelimiteerde Alfa Romeo uit de Bottega iets minder duur en zeldzaam als z’n voorloper de 33 Stradale. Wellicht gaat Alfa Romeo weer uit het oude vaatje tappen waarbij enkele honderden exemplaren van de band rollen en de kans dat je er ooit eentje ziet of voelt een stuk groter is. Goed nieuws dus voor alle Alfisti in de wereld.
Wat ik begrepen heb is dat deze alliantie ook op technisch vlak bedoeld is, vooral op het gebied van materialen.
En dan de verwachte vertraging. Het was denk ik kiezen uit twee kwaden. Of alleen EV of uitstel…
Ik had echt gehoopt op meer info over de Stelvio en Giulia, en dan bedoel ik niet uitstel/vertraging. Jammer allemaal.
de journalisten zijn het die de boel steeds opkloppen en zijn dan teleurgesteld. er wordt veel te veel gekletst.
Geef de pers maar de schuld! De ware schuldigen werken bij Stellantis vhodn Fehler in allen Teilen .