Alfa Romeo Milano Q4 wordt pittige 160 pk hybride

Eerst een pittige Q4 Hybrid?

Dit voorjaar presenteert Alfa Romeo de kleine hoge Milano. Op papier vraag je je af hoe dit model in alle mini-SUV geweld van Stellantis (maar liefst 6 modellen op CMP platform inclusief de kleine Alfa) zich nog zal kunnen onderscheiden. Volgens Alfa Romeo zal dit sowieso een unieke auto worden op het gebied van sportiviteit. Een Franse bron, die deze informatie mogelijk direct uit een Stellantis-vijver heeft gevist, zegt dat het introductiemodel best krachtig wordt met iets meer dan 160 pk. Het gaat dan om vierwielaangedreven Q4 1.2 turbo (48v) Hybrid, wat het debuutmodel wordt voordat de elektrische versies worden gelanceerd. Dat laatste is een beetje een trendbreuk omdat dit juist vaak andersom is.

Twee elektrische varianten.

Alfa Romeo wil met de Milano zoveel mogelijk klanten trekken, dus daarin ligt wellicht de verklaring om de duurdere BEV in tweede instantie te lanceren. Deze komt volgens dezelfde bron als 165 pk instapper en uiteindelijk ook als extra sterk 230 pk topmodel. Deze laatste wordt een eerste sterke elektrische Alfa in een reeks die men de komende jaren wil realiseren. We zijn benieuwd of deze een groen klaverblaadje mag krijgen. We zullen de komende tijd zien of al deze geneoemde cijfers kloppen.

10 gedachten over “Alfa Romeo Milano Q4 wordt pittige 160 pk hybride

  • 9 januari 2024 om 12:27
    Permalink

    Een betaalbare opvolger voor mijn MiTo de Milano, niet echt betaalbaar privé dan…

    Beantwoorden
      • 9 januari 2024 om 18:23
        Permalink

        … maar nog steeds een Peugeot-motor

  • 9 januari 2024 om 14:38
    Permalink

    HIk denk dat dit artikel gebaseerd is op de info van ‘l Argus. Maar volgens mij zeggen zij in feite iets anders. Ze zeggen introductiemodel wordt electrische performance versie met 230/240 pk. Die zou meteen in april te bestellen zijn. Maar die versie zou geen q4 worden, maar bestaat uit een enkele elektromotor met zoveel vermogen. en dus geen dual motor wat wel gedacht werdr. Daarna volgt een mild hybride en die wordt dan wel een q4. Uiteindelijk volgt nog een electrische versie met minder pk. Maar in feite wijkt deze info van l Argus af van eerdere geruchten of berichtrn. Dus eigenlijk weet ik ook niet meer precies wat ik moet geloven. Gewoon maar afwachten tot april. Dan weten we ook zeker hoe die er uit ziet

    Beantwoorden
  • 10 januari 2024 om 11:25
    Permalink

    Ben zeer benieuwd, kan niet wachten.
    Hoop dat hij betaalbaar is
    Zou mijn eerste alfa kunnen zijn.

    Beantwoorden
  • 13 januari 2024 om 07:47
    Permalink

    Groen klaverblaadje krijgt de 230/240 pk performance versie waarschijnlijk niet. Directeur geeft gezegd dat er nog gedacht wordt over Quadrifoglio maar dat dat niet zeker is. Dat zeiden ze ook bij de tonale en nooit meer iets over Quadrifoglio gehoord.

    Beantwoorden
  • 14 januari 2024 om 13:08
    Permalink

    Stellantis platform. Heel spannend zal het niet worden die Q4 helaas.

    Als je ziet wat de concurrentie nu aanbied.
    >400pk is nu de norm geworden zowat.

    Beantwoorden
  • 17 januari 2024 om 21:51
    Permalink

    Rijd zelf een Quadrifoglio-versie, vind het een raar idee dat een elektrisch model ook een Q zou kunnen worden. Ik kijk uit naar de lancering van dit model, maar vind het betreurenswaardig dat Alfa ook mee zal moeten gaan met het verbannen van de mooie brandstofmotor als gevolg van de ‘klimaatverandering’-druk. Hoop dat het merk haar karakter en rijplezier kan behouden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.