Home » Overige

Duitse auto gaat vaker stuk dan de Italiaanse

14 juli 2019 9:31 22 reacties

Middels uitvoerige tests en marktonderzoeken van respectievelijk het Britse Ecu Testing LTD en Search Laboratory, is er na een 6 maanden een behoorlijk betrouwbare conclusie getrokken aangaande auto’s uit Italië. Ze zijn namelijk betrouwbaarder dan de Duitse. Iets wat in de volksmond juist bij voorkeur andersom genoemd wordt. Intussen vertonen Japanse auto’s nóg minder frequent een defect en is de Franse het meest betrouwbaar in Europa.

Duitse auto’s gaan 11% vaker stuk, blijkt uit de 58 defecten per 100.000 auto’s in het landenklassement (Italiaanse 48, Franse 25 en Japanse 17). Volkswagen, Opel, Audi, BMW en Mercedes scoren allen slechter dan Alfa Romeo. Dat zegt dus best veel over Alfa’s huidige kwaliteit (Giulia, Stelvio en Giulietta). Opvallend zijn de goede resultaten van Toyota (5 defecten per 100.000), maar ook Renault (16 defecten per 100.000). De verschillen zijn overigens in de meeste gevallen relatief klein, omdat fabrikanten zich vandaag de dag maar weinig fouten kunnen permitteren. Fiat scoorde bijvoorbeeld laag in de segmenten waar ze actief is, maar had maar 2 defecten meer dan het beste product.

afbeelding : MotorTrend.com

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

22 reacties »

  • Hilbert schrijft:

    Oud nieuws

  • wim schrijft:

    Duitse auto’s worden ook meer gekocht .

  • Lancia4Ever schrijft:

    Eh ja…en? Dus als je meer produceert wordt het product slechter??

  • Jean-Marie Bergiers schrijft:

    Duitse wagens worden meer geleased en misbruikt in hun gebruik(rijden)

  • Dayan Fernando schrijft:

    Can we have a link to these reports?

  • Marco schrijft:

    Kijk eens goed het gaat om 100000 auto’s en het klopt dat hier minder Italiaanse auto’s rijden omdat dat met smaak te maken heeft verder wordt de 500 heel veel geleased ook in Nederland

  • Henk Stuiver schrijft:

    Volgend mij snappen Jillie hey niet… Hey is even Europees onderzoek en betreft het samtal defekten per 100000 auto’s. Heeft Dus niets te maken Met verkochte asntallen!

  • Anoniem schrijft:

    Het kan zijn dat Duitse auto’s vaker kapot gaan, maar die zijn tenminste makkelijk te maken. Een Italiaanse motor is gewoon een gezeur om te maken. Als je ergens bij moet dan moet je eerst alles er uit slopen voor je er bij kan. Dus koop maar gewoon een oude Opel ofzo, heeft de garage minder werk.😀💪

  • Jack schrijft:

    Je hebt ook niks aan een Opel. Mijn alfa Romeo mankeert nooit wat

  • Adrian schrijft:

    Met Franse auto’s heb ik altijd problemen gehad voornamelijk in de Electra en gek genoeg met Duitste auto’s geen problemen en idd wat hierboven al word gezegd ga maar eens iets vervangen in een Franse auto, veel succes. Iets vervangen in een Duitse auto zoals een lampie is zo gedaan. Dus alleen al het arbeidsloon voor een Duitse auto zal hierdoor een stuk lager zijn, ze hoeven immers niet de hele auto uit elkaar te halen 😂

  • Gert-Jan Tas schrijft:

    En als er dan aan een Italiaan iets kapot gaat, staat er vaak “Bosch” op!!

  • Anoniem schrijft:

    Opel mankeert bijna nooit wat aan, en als het iets is dan is het vaak omdat de auto 20 jaar oud is.

  • Duncan schrijft:

    Omdat een Opel zo snel kappot is hebben de Duitsers het zo gemaakt dat ze er makkelijker bij kunnen om het weer te maken. En dat is bij een itilaanse auto niet nodig 😂

  • Aart schrijft:

    Je kan en mag een Opel of Volkswagen niet vergelijken met een Alfa Romeo. Deze twee merken staan duidelijk twee klasse lager. En Opel is trouwens Franse rotzooi en ziet er niet uit. Net lijkenauto’s

  • CCHans schrijft:

    Is consistent met Franse testen. Al komen Panda, 500L en Tipo daar beter dan gemiddeld uit. Alleen de 500 en de Mito onder gemiddeld.
    In Golf IV kost het vervangen van een koplamp ruim €100 omdat van alles moet worden uitgebouwd om bij het lampje te kunnen.
    Daarbij is reparatie van TSI zeker niet makkelijk.
    Mbt Opel: kwestie van smaak. Ik vind de Corsa en Astra er best goed uitzien. De rest veel minder.
    Verder nooit zo veel onderhoud aan Italiaanse auto gehad als met Croma. Vaak de Duitse onderdelen daarvan. Maar dat is geen betrouwbare steekproef.
    Motorisch sowieso nooit probleem gehad. Wel roest (tot 1990) en dingetjes met electronica zoals stappemotor of ruitenwissermotor. Maar op totaal nauwelijks noemen waard.

  • Hilbert schrijft:

    Kwaliteit van de Lancia Kappa stond anders gelijk aan Lexus ook dé minste auto niet

  • Hilbert schrijft:

    Opel en VW hadden als stelregel wat er niet op zit kan ook niet kapot

  • Pascal schrijft:

    Ja Adrian, die kennen we ondertussen wel. Iedereen roept elkaar na over de elektronika problemen van Renault, ik rijd al 30 jaar Renault en heb die problemen nog nooit gehad. Blokf maar lekker roepen dat renault slecht is, da blijft mijn aanschafprijs van mijn toekomstige renault misschien iets lager 😉

  • Pascal schrijft:

    Blokf=blijf

  • Squadra schrijft:

    Beste Allemaal wat is betrouwbaarheid dat is iets anders als hierboven beschreven! Italiaanse auto’s gaan minder stuk als Duitse dat is echt al best wel lang. Met 20 jaar autobranche ervaring en voor verschillende merken te hebben gewerkt kan ik jullie melden dat er nog steeds veel stuk gaat. Veelal is het ook de klant die de techniek niet begrijpt of er niet goed mee omgaat hoeveel mensen checken hun bandenspanning en checken de olie in de motor! Het sleutelen aan een Italiaan is niet moeilijker of makkelijker als een BMW of Honda. Het heeft vaak met kennis te maken van de persoon waar je het mee bespreekt!

    Ik ken monteurs die bij Toyota nog nooit een versnellingsbak hadden vervangen en ja toen kwam de D4D 177 PK diesel en je had die koppen toen eens moeten zien kijken! Elk merk heeft slechte periodes wel gehad! Alleen bij Italianen maakt dat denk ik op mensen meer indruk omdat die vaak meer betrokken zijn bij hun auto.

    BMW heeft periodes gehad waarbij alles wat stuk ging bijna alles einde motor was! Mercedes heeft van 1996 tot 2005 elektronica en giga roest problemen gehad! Alfa Romeo heeft op de eerste generatie Alfa GT ook een roest probleem gehad bij de bodem deze had je af en toe ook op de 156 en 147. Subframe bij de Alfa 159 is gevoelig voor roest!

    Renault heeft van 2002 tot 2007 grote elektronica problemen gehad en Turbo en motor problemen vooral de Espace had veel problemen Renault Avantime is maar kort gemaakt gezien deze erg slecht was. PSA heeft met de THP motor erg veel problemen gehad en ook elektronica met de Generatie C4 en eerste Generatie C4 Picasso C5 en C6!

    Opel en Ford hebben serieuze roest problemen gehad. Opel heeft nu nog veel last van kapotte versnellingsbakken bij Astra J en Insignia ook waterpompen blijft een probleem bij Opel.

    Het hele VW verhaal lijkt me duidelijk, olie verbruik TSI motoren DSG bakken die kapot gaan rek op de ketting noem het maar op. Bobine’s die massaal stuk gaan op TSI motoren 1.2 TDI motoren die heel slecht gaan lopen en vervuilen!!

    Italianen maken vandaag de dag en ook gisteren een prima product zeker als je een goed exemplaar koopt daar is vaak ook wat kennis voor nodig maar als je dat hebt zijn het echt prima auto’s die ook jaren mee gaan!!

    Ciao

    Squadra

  • Specht schrijft:

    Ik werk bij een VAG dealer, en kan bevestigen dat er vaak zaken stuk gaan, wat ook nog is gigantisch veel geld kost. Kapotte versnellingsbak (met elektromotor) op een Golf of Passat GTE? 12.000 euro (kan alleen compleet vervangen worden).
    Gordel kapot? 250-400 euro. Mechatronica kapot? 1500-4000 euro afhankelijk van model. Led koplamp kapot op je Audi? 3000 euro.
    Maar daar komt bij dat VAG ook heel veel verschillende modellen heeft met techniek die je niet op Alfa’s of Fiats tegenkomt… Techniek waar VAG wel reclame en goede marketingstrategieen op los laat en daardoor dus veel meer auto’s verkoopt.
    Naast natuurlijk zaken zoals waardevast/lage afschrijving en populariteit bij de massa.

    Ondertussen ook nog de ervaring dat mijn 170pk Giulietta met veel opties, een half jaar in de verkoop stond met geen enkele serieuze kijker, terwijl op de zaak kale Golfjes met amper 100 pk binnen een week verkocht worden voor meer geld.

    Kortom FCA moet hun imago op een andere manier gaan promoten bij de massa (willen ze blijven overleven).
    Betrouwbaarheid en rij eigenschappen zijn niet eens meer zo belangrijk met de opkomst van private lease.
    Als je maar auto’s maakt met veel marktpotentie met de nieuwste gadgets, opties en updates maakt, wat voor de klant leuk opscheppen is op de verjaardagsfeestjes of in de kroeg. Daar draait het bij VAG om bij 90% van de verkopen.
    De overige 10% zijn de liefhebbers, die een Golf GTI, Audi RS6 of een Cupra kopen.

  • Ghibli schrijft:

    Grappig al deze reacties te lezen. Moraal: ja, Alfa’s zijn betrouwbaar tegenwoordig. Nee, de Duitse producten zien niet meer wat ze zijn… Ze steken het trouwens erg goed weg achter “terugroepacties” waar de klant niks van weet…

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

Overige

Lees meer over

,

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Advertenties