FCA hoopt met Jeep op meer geluk in India

jeep india

India is en blijft een opkomende markt (2,6 miljoen auto’s op jaarbasis) waar het nodige te verdienen valt en dus legt FCA zich niet neer bij de lage aantallen die daar nu nog worden afgezet. Er is de afgelopen jaren hard gewerkt aan een beter en meer zelfstandig verkoopnetwerk (los van Tata), maar de Fiat-modellen Punto en Linea zorgen niet voor het gewenste resultaat. Daarom trekt FCA nu een andere troef tevoorschijn en zal het in haar fabriek te Ranjangaon vanaf 2017 volop gaan inzetten op de productie van Jeeps. Tata Motors is daarbij wederom de vaste partner. De fabriek in de staat Maharashtra zal voor deze taak verder worden uitgebreid en aangepast. Kosten; circa 280 miljoen dollar.

Tegen 2020 verwacht men dat India de derde markt in de wereld wordt achter China en de VS. FCA verkocht in 2014 één miljoen Jeeps en wil dit aantal tegen 2018 mondiaal minstens hebben verdubbeld. Ook in China staat een productie op de planning.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.