Home » FCA

FCA slaat aanbod PSA af

23 maart 2019 15:25 5 reacties

Het moet een aanbod geweest zijn waar FCA weinig voordeel uit kon halen, dat wat PSA als mogelijke samenwerking voor ogen zag. Lingotto’s moederorgansiatie Exor zou het aanbod van de Fransen resoluut hebben afgewezen volgens een bron dichtbij de onderhandelingen. Dat meldt Wall Street Journal vandaag.

De familie Agnelli is als grootaandeelhouder niet van plan om FCA te grabbel te gooien aan PSA’s aanhoudende zoektocht naar voordelige expansie. Mogelijk speelden de woorden van Manley in Genève hier reeds op in, aangezien de CEO benadrukte dat een eventuele partnerschap de groep enkel sterker dient de maken. Oftewel een echte gelijkwaardige samenwerking om kosten te kunnen besparen en geen uitverkoop van de inboedel waarbij veel zou moeten worden ingeleverd.

Bij een huwelijk tussen Parijs en Turijn, zou er een bedrijf ontstaan dat goed is voor bijna 9 miljoen auto’s per jaar. Dat is meer dan GM momenteel weet te realiseren. FCA kwam in 2018 op 4.840.664 auto’s uit en PSA op 4.125.683 eenheden.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

5 reacties »

  • Hoekree schrijft:

    Werd al gesproken dat psa fca zou overnemen maar zo werkt dat niet.
    Ik las dat het ook afstote omdat er nog een schuld van opel van de overname betaald moest worden en daar heeft fca geen zin in om weer met een schuld te beginnen .

  • Hilbert schrijft:

    Aandeelhouders zijn belangrijker dan de auto industrie zelf

  • Mareblu schrijft:

    Vandaag meldt de Financial Times dat Renault Nissan FCA wil gaan overnemen. Daarmee zou het nieuwe bedrikf de grootste autobouwer ter wereld worden. De interesse voor FCA zit hem.enerzijds in de sterke pisitie in de VS en Brazilie, waar Renault Nissan niet groot is. En anderzijds in de gewenste schaalgrootte die nodig is om in Europa kleine auto’s te kunnen blijven ontwikkelen. Ook zouden ze met Alfa en Maserati toegang krijgen in het premiumsegment, wat gewenst is nu Infinity stopt in Europa. Dan zou de broodnodige invezteringen in beide merken een stuk concreter maken

  • Dutchbird schrijft:

    Fiat gaat op in Renault/Nissan en Alfa en Maseratie blijven zelfstandig, net als Ferrari. FCA is de laatste jaren alleen maar bezig geweest om de bruidsschat op te poetsen en om een zo groot mogelijke waarde (lees financieel gezond) entiteit te creeren. En dit geheel ten faveure van de aandeelhouders….

  • Bram schrijft:

    Ik geloof dat PSA een betere partner is dan Renault/Nissan, zeker gezien de overeenkomsten in het DNA van de merken van PSA en FCA. Plus, bijkomend voordeel, samenwerking tussen PSA en FCA houdt mijn droom van een nieuwe Citroen SM in stand..

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

FCA

Lees meer over

,

Volg ons

Advertenties