Ferrari F8 Tributo is maar voorproefje op andere introductie

De nogal indrukwekkende Ferrari F8 Tributo, die te zien is in Genève, blijkt niet eens het grootste nieuws te zijn dat het huis van Maranello dit jaar zal brengen. Men werkt namelijk keihard aan het afronden van een geheel nieuw ander project, dat dit voorjaar als eerste echte hybride van Ferrari gepresenteerd zal worden. Ferrari-baas Louis Camilleri (midden op de foto onder) verklaarde dit tegenover de pers.

[nggallery id=1227]

De oplaadbare Ferrari is gekoppeld aan een V8 en zal dankzij de ondersteunende elektromotoren niet alleen voor geweldige prestaties zorgen, maar ook de uitstoot omlaag werpen. Volgens Camilleri is de auto die in mei gepresenteerd wordt, niet alleen schoner voor het milieu, maar ook wonderschoon voor het oog. Deze nieuweling verschijnt in 2020 op de markt.

Iets verder weg ligt de introductie van de eerste SUV genaamd Purosangue, te weten 2022. Camilleri verklaarde niets heilig, maar benadrukte juist de vele mogelijkheden die Ferrari heeft. Zelfs de ontwikkeling van een vierdeurs model sluit de CEO niet uit.

3 gedachten over “Ferrari F8 Tributo is maar voorproefje op andere introductie

  • 7 maart 2019 om 08:15
    Permalink

    Nochtans was het de eis van Enzo om – ook na zijn dood – nooit een vierdeurs Ferrari te produceren. Pure prostitutie is het.

    Beantwoorden
  • 7 maart 2019 om 21:51
    Permalink

    Amerikanen en smaak, 4-deurs Ferrari’s, SUV’s .. Laatste ronde uitverkoop. Bentley is bijna failliet, Rolls-Royce is al de baby doll van rappers, Lamborghini heeft nog enig SUV dna (LM 002) maar die Urus is vooral een oerlelijke Audi ‘in disguise’. En Tesla dreunt op de deur met bloedsnelle auto’s voor minder dan een ton (Model S Ludicrous, 0-100 in 2,9 sec). Dus waar blijft Ferrari? Uitverkopen! Schreeuwen de Amerikanen. In stilte. Sell, sell, sell… ssstt. Tjah want welke richting op als de motor niet meer uit kleppen, nokkenassen en cilinders bestaat? Bij Il Commendatore draaide alles om de motor. De rest was voor hem verpakking. Dat gaat nu echt veranderen. Echt, die prijsdaling van Tesla kan nog veel verder. Dus ‘wat nu’ Ferrari? Nooit uitverkopen. Wel heel hard nadenken over de lange termijn, over de vertaling van je DNA naar de verre toekomst. Zeker bij zo’n grote omwenteling in de auto-industrie. Waarschijnlijk zal de Formule 1, E of Le Mans een antwoord geven. Niet vandaag of morgen, maar wel snel genoeg. Geen uitverkoop, maar hard nadenken op zo’n uniek moment van grote veranderingen. En daarnaar handelen.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2019 om 14:24
    Permalink

    Roberto,

    Leuk dat je Tesla noemt Tesla zal in de autobranche een tijdelijk fenomeen zijn. Het duurt geen jaren meer of de stekker gaat eruit (leuke woord speling). De model 3 is een ramp op wielen de kwaliteit is echt heel slecht. Ook de de Model S en X staan nou niet bepaald bekend om hun betrouwbaarheid!

    Tesla zal denk ik op gaan in een ander merk en zeker als Musk daar flink mee kan cashen.

    Ferrari is een heel ander bedrijf met hele andere klanten en een hele andere beleving als Tesla maken daarom dus ook totaal andere keuze.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.