FIAT 600 Hybrid van start in Italië

Eindelijk de FIAT 600 Hybrid.

In deze verkrampte tijden van een wat geforceerde elektrificatie van het wagenpark, beleven sommige van onze geliefde merken nogal ‘stille’ marktintroducties. Voorheen was het altijd groot feest als FIAT, Alfa Romeo of Lancia een nieuw model op de markt brachten, volledig gevuld met persintroducties, reclamecampagnes en dealerpresentaties. Nu zien we steeds vaker dat een nieuwkomer er als het ware al is gezien de persberichten, maar dat het model vooral nog lang niet overal zichtbaar is. Zelfs niet op de Italiaanse thuismarkt. Dat geldt bijvoorbeeld voor de FIAT 600. Deze was er de afgelopen maanden vooral als EV. Omdat we in het aardig geëlektrificeerde Nederland wonen mochten we ‘m daardoor zelfs al rijden bij AutoEdizione. Een heerlijke rijdende wagen. Maar in FIAT-land Italië waar EV’s echt nog maar weinig op de weg te zien zijn, kreeg de introductie van de 600 de afgelopen maanden bijna mythische proporties. Men verlangt daar intens naar de 600 Hybrid. Eindelijk mogen de dealers daar nu de showrooms openen voor geïnteresseerden.

Kleurrijk palet. 

De FIAT 600 markeert de introductie van een kleurrijk merkimago. FIAT zwaait het veilige grijs uit en komt met een uitgebreid kleurenpalet. Omdat extra toon te geven, is FIAT hiervoor zelfs een samenwerking aangegaan met de producent van trendy kantoorartikelen Pigna, onder de titel “The color energy FIAT X PIGNA”.

De soepele 600 Hybrid.

De FIAT 600 met uitlaatsysteem is inmiddels aan de tand gevoeld door de Italiaanse pers en de eerste indruk is uitermate positief. Het begint ook voor de Hybrid allemaal met de rijk uitgeruste La Prima. De 100 pk 1.2 3 cilinder met nieuwe eDCT-6 automatische transmissie heeft een soepel karakter dankzij z’n ondersteuning (BSG, 48 Volt). Hij rijdt tot 30 km per uur volledig elektrisch. Quattroruote schrijft dat met deze MHEV de grens met een PHEV erg dicht is genaderd qua rijbeleving. Nul tot 100 gaat in 10,5 seconden. De bagageruimte is 25 liter groter dan die van de EV. In Nederland kun je de 600 Hybrid La Prima ook al bestellen voor een tijdelijk introductieaanbod van € 31.990,- (voordeel € 2.500,-). De basisversie van de 600 Hybrid is er in Italië al vanaf 24.950 euro.

9 gedachten over “FIAT 600 Hybrid van start in Italië

    • 19 mei 2024 om 21:00
      Permalink

      Hoop toch op meer showrooms dan maar 1 voor heel Amsterdam.

      Beantwoorden
  • 18 mei 2024 om 20:03
    Permalink

    Ikke, het bevalt mij uitstekend. Veel rijplezier, geen BTM, geen wegenbelasting, geen laadkosten, dankzij mijn gesubsidieerde zonnepanelen. Okay een ritje naar Italië duurt wat langer door de extra koffiepauzes + snelladen, maar dat is 1 keer per jaar. Natuurlijk weet ik, dat bepaalde voordeeltjes in de toekomst kunnen veranderen, maar zo is het leven. Oh ja, niet klagen over hoge benzineprijzen en die kleine hoogtoerige 3- cilinder motortjes met van die enge distributieriemen in olie…

    Beantwoorden
    • 19 mei 2024 om 01:14
      Permalink

      Die enge distributieriem gebruiken ze niet meer bij Stellantis. Dat is sinds een paar jaar een ketting.

      Beantwoorden
      • 19 mei 2024 om 09:06
        Permalink

        Dat is dan goed opgelost!

    • 20 mei 2024 om 08:45
      Permalink

      In Parijs zie je de 500e heel veel rijden en deze af en toe. Mooie en goede auto, verdient beter!

      Beantwoorden
  • 19 mei 2024 om 07:27
    Permalink

    Net terug uit Italië.
    De 600e 1 keer gezien.
    Deze Hybride zal aanzienlijk meer verkopen denk ik.

    Beantwoorden
  • 20 mei 2024 om 11:40
    Permalink

    500x is een succes in Italië. De 600 is een belangrijke opvolger

    Beantwoorden
  • 24 mei 2024 om 22:30
    Permalink

    Ik zag de verkoopcijfers dit jaar tot nu toe. De 500X verkoopt nog steeds ruim beter dan de 600. Dat zal ook liggen aan het alleen EV. Zelfs de goede oude Tipo verkoopt beter. Hoop echt dat de hybride voor een flinke verkoopstijging zal zorgen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.