Home » Fiat

Fiat Argo sedan heet Cronos

20 oktober 2017 13:25 6 reacties

Project X6S, oftewel de sedan versie van de nieuwe Fiat Argo, gaat in de showroom Cronos heten. Dat zou FCA Zuid-Amerika directeur Stefan Ketter hebben bevestigd tijdens zijn bezoek aan de Argentijnse Fiat-fabriek in Córoba. Het model is enkel voor de Braziliaanse en andere Latijns-Amerikaanse markten bestemd. Met de komst van de Cronos is er na Toro, Moby en Argo weer een nieuwe naam bij bedacht voor FCA’s Braziliaanse creaties. Oude namen lijken nu steeds meer iets voor de Europese klant. De gekozen typeaanduidingen klinken tot nu toe overigens allemaal niet verkeerd. Dat is in het verleden weleens anders geweest bij Fiat.

Technisch gezien gaat ook hier de 1.3 Firefly motor onder de kap (de versie Drive) met 101 pk (109 pk op ethanol). Qua transmissie kan er gekozen worden voor een handbak of (GSR) automaat met respectievelijk vijf en zes verzetten. Bovenin zien we de 135 pk 1.8 E.torQ voor de opvolger van de Fiat Siena.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

6 reacties »

  • henk schrijft:

    Nieuwe namen worden gekozen omdat dit voor Zuid Amerika het nieuwe Fiat is, met een veel betere kwaliteit dan tot nu toe.

  • Arib schrijft:

    Oh men ,als dat de zaak moet redden .verschrikkelijk !!! Zou er nou helemaal niemand
    zijn die na de eerste tekening roept dat t niks is .waarom al die kosten maken voor een niet zo erg gelukt ontwerp.
    Kijk naar kia haalt overal designers weg ,renault met een briljant ontwerper/chef.

  • OneFiveNine schrijft:

    begrijp nog steeds niet waarom ze die Braziliaanse dingen niet in India gaan bouwen en verkopen…

  • Aribsg schrijft:

    Ik zou als indier of brazilliaan me niet echt serieus genomen voelen ,de koreanen nemen ze wel serieus .dus niet huilen als je marktaandeel niet te houden is

  • mareblu schrijft:

    Arib heb je wel eens gezien welke modellen Hyundai-Kia levert in Latijns Amerika, Rusland, China en India? Dat zijn niet de moderne Europees vormgegeven modellen die wij hier kennen hoor? Alle merken leveren non nonsense / low budget modellen in deze landen, daarop is Fiat geen uitzondering. Eens met OneFiveNine, de nieuwe Braziliaanse modellen (en de Turkse Tipo) lijken bij uitstek geschikt voor India en China, als je ze ter plekke bouwt. Geen idee waarom Fiat dat niet doet. Het past in de filosofie van mondiaal aanwezig willen zijn, en de auto’s zijn er perfect voor.

  • milan schrijft:

    Je kunt zeggen van de modellen wat je wilt, ze zijn wel fris. In tegenstelling tot de overjarige modellen die in Europa de kar moeten trekken.
    Het eens zo grote Fiat is echt een speler in de marge geworden. Er zijn 2 modellen die de kar trekken bij ons; de 500 en de Panda ( Al is de Panda qua verkopen in NL geen schim meer van wat het ooit was)

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

Fiat

Lees meer over

,

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Advertenties