FIAT Grande Panda krijgt ook instapper op benzine en zonder stroom
FIAT Grande Panda voor iedereen.
FIAT zet hoog in met de Grande Panda. De FIAT nieuwe stijl moet in zoveel mogelijk varianten verkrijgbaar worden. Naast de ambitie om een hybride 4×4 op de markt te brengen, is er ook de wens om een instapper neer te zetten van nog gen 16.000 euro. Het betreft een handgeschakelde 1.2 van 100 pk zonder elektrische ondersteuning. Een optie die enkele jaren geleden met het oog op verregaande elektrificatie nog redelijk ondenkbaar was voor het merk uit Turijn. Eind dit jaar moet ie debuteren aldus FIAT baas Olivier François. De Grande Panda is vanaf deze zomer op alle Europese markten verkrijgbaar plus Turkije. Daar stopt het niet, want men wil ook op andere continenten dit model gaan introduceren. Zuid-Amerika krijgt z’n eigen versie als opvolger van de Argo met een andere naam. Het Smart Car platform van Stellantis vormt namelijk een mondiaal platform voor grote aantallen. Met de FIAT alleen al, heeft men op termijn een totaal van rond de 300.000 eenheden op jaarbasis op het oog. De productielocaties zijn straks Servië, Algerije en Brazilië.
Liever een grotere accu electric
Te duur wordt dat vooralsnog
Klasse!🙏
Voor Nederland gaat dat niet helpen. Die versie zal goedkoper zijn in kale prijs maar meer brandstof verbruiken dus hogere BPM en weg is je voordeel.
Fiat doet er goed aan een spaarversie te leveren, een extra zuinige variant. 10 gram CO2 minder scheelt al weer een paar duizend Euro BPM. Gewoon, ecobanden A label verbruik en misschien wat smaller dan standaard, gladde wieldoppen, gestroomlijnde kappen op de spiegels, dat werk. Voor Nederland zou dat heel goed werken, en zelfs in landen als Frankrijk scheelt het zo een paardendressuur euro.
Paardendressuur is eeen rara autocorrectie van paar honderd euro. Sorry.
Altijd de vraag wat de prijs van deze Panda voor NL betekent, gezien de BPM.
Ben benieuwd wanneer ze eens komen dan, duurt allemaal erg lang…