Fiat Toro goed te zien op assemblagelijn

toro1

We toonden een tijdje geleden al een eerste kiekje, maar hier zien we de nieuwe Fiat Toro pick-up nog wat beter. Het debuut is aanstaande en we kunnen wel stellen dat over het design goed is nagedacht. Een geheel eigen look, wat misschien alles te maken heeft met het donorschap aan het Amerikaanse label Ram, dat uiteraard ook nog op het programma staat. Een mooi modern en strak uiterlijk, waarbij het geblokte reliëf in de zwarte grille onder de ‘snor’, qua motief dezelfde is als op nieuwkomers als de Egea en de 124 Spider. Fiat houdt dus wel degelijk internationaal rekening met de uitstraling en lijkt op dat gebied een stuk meer intercontinentaal van karakter te worden dan in het verleden. Mooie LED verlichting sieren aan voor- en achterzijde het koetswerk en op de achterzijde is gekozen voor een robuuste weergave van de naam Fiat, in plaats van het gebruikelijke ronde rode embleem.

toro3

De Basis is dezelfde als die van bijvoorbeeld de 500L Living en de nieuwbakken Fiat Egea, die inmiddels in Bursa van de band rolt. Oftewel de langste versie van het B-segment platform waarop de 500L, 500X en de Renegade worden samengesteld. Deze laatste rolt overigens in de fonkelnieuwe fabriek te Pernambuco, pal naast de Toro van de band. Inmiddels rijden er ook testmodellen op Italiaanse bodem rond, wat kan duiden op de marktintroductie van een Europese versie van de vervanger van de succesvolle Strada. Brazilië maakt eind dit jaar kennis met dit knappe commerciële voertuig van Fiat dat als twee- en vierzits variant (met verlengde cabine) zal verschijnen. Het is niet bevestigd nog, maar het is dus heel goed mogelijk dat het vlakbij zee gelegen Fiat Pernambuco ergens tegen eind 2016 ook gaat leveren aan de VS en Europa. Extra export kan het door een crisis geplaagde Brazilië best gebruiken nu. Daarmee is de Toro net als de Renegade en de 500X een echte wereldauto van FCA.

toro2

2 gedachten over “Fiat Toro goed te zien op assemblagelijn

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.