Keert de Fiat Uno terug als B-UV?

Uno en Pulse?

Volgens een Italiaanse krant zou financieel directeur Richard Palmer het een en ander gezegd hebben in de wandelgangen. De Fiat Uno keert terug en zal vanaf eind 2022 in Tychy gebouwd worden. Het is een B-segment SUV en het is heel goed mogelijk dat de Braziliaanse Pulse deels als basisontwerp fungeert (niet qua platform). Deze kleine SUV zit slim in elkaar en verovert momenteel de Braziliaanse markt in rap tempo. Een hole-in-one van Fiat dat haar marktleidende positie in Braziliƫ weer verder verstevigd heeft met de komst van de Pulse. Sommigen beweren dat de Punto ook terugkeert, maar dan als conventionele hatchback. Wil Fiat beide namen in het gamma hanteren? Het zou zo maar kunnen, aangezien het massamerk uit Turijn vooral in dit kleinere segment graag weer verloren marktaandeel wil terug zien te veroveren.

Groot offensief van Fiat.

Deze comeback op Italiaanse en Europese bodem moet vooral plaats kunnen gaan vinden dankzij een veel breder aanbod. Tavares zou afgelopen week tijdens de Software Day van Stellantis hebben gezegd dat Fiat veel nieuwe input kan verwachten dat niet onopgemerkt zal blijven bij het grote publiek. De productie van de B-segment SUV van Fiat zal vanaf november 2022 ongeveer op gang moeten komen. Alfa Romeo krijgt ook een eigen versie (Brennero?) vanaf dezelfde assemblagelijn in Polen. Begin 2023 zal deze slimme economische Fiat in de Europese showrooms moeten verschijnen.

3 gedachten over “Keert de Fiat Uno terug als B-UV?

  • 12 december 2021 om 17:45
    Permalink

    Als de Fiat Unio en de Alfa Romeo (en misschien ook de Fiat Punto ?) in Tychy gebouwd gaan worden vanaf einde 2022, dan zal er geen plaats meer zijn voor de Lancia Ypsilon ?
    M.a.w. : einde voor de Ypsilon in de loop van 2022 ?
    Of zou de Fiat Uno ook een Lancia broertje krijgen ? Zoals de Idea en de Musa.

    BeantwoordenReport user
    • 13 december 2021 om 22:01
      Permalink

      Dat de fiat groep eens aan Lancia terug nieuw leven in te blazen. Vb. De fulvia. Delta en een echte thema.

      Beantwoorden
  • 15 december 2021 om 23:23
    Permalink

    Goed nieuws, Fiat was met 127, Uno en Punto decennia marktleider maar heeft dat helemaal laten lopen door de Punto niet op de volgen. Dus hopelijk is er ruimte voor deze. Bijkomend voordeel is dat dit eigen platform zou zijn met hopelijk firefly motor. Ook fijn als er een niet-suv Punto opvolger bij komt. Zelfs met PSA techniek.
    De Ypsilon doet het nog steeds goed maar moet echt opgevolgd worden. De basis van de auto is 15 jaar oud en dat is niet lang houdbaar. Enige voordeel is dat daardoor de prijs aantrekkelijk blijft, en daarmee de verkoopcijfers. Maar feitelijk heeft de 500 de Yps overvleugeld en dat past niet in de verhouding. Er moet een nieuwe, grotere komen met extra luxe en unieke eigenschappen. Een echte Lancia.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.