Keert ook de Alfa Romeo MiTo terug?

Samen met Punto en Ypsilon?

Stellantis lijkt bezig te zijn met een modeloffensief over de volle breedte. Van elk merk in elk segment minimaal 2 stuks. Meestal gaat het dan om een hatchback en een SUV/Crossover. Het regent nogal geruchten de laatste tijd en eentje hadden we in al die hectiek nog niet genoemd. Alfa Romeo kan namelijk waarschijnlijk ook rekenen op een nieuwe conventionele B-segment hatchback naast de B-UV uit Tychy. Iets wat FCA absoluut niet in de planning had, omdat dit nooit rendabel zou kunnen. Zo komt er ook een nieuwe B-segment Fiat (Punto?) en Lancia (Ypsilon). Modellen waarmee men vooral op de Italiaanse markt weer een enorme hap van het door de jaren heen verloren marktaandeel terug zal kunnen winnen. Het platform moet het nieuwe STLA Small zijn tegen die tijd.

Volledig gamma.

In het C-segment zien we intussen als eerste de C-UV Tonale verschijnen die in een latere instantie vergezeld gaat worden door een nieuwe Giulietta. Uiteraard zullen van alle genoemde modellen ook volledig elektrische varianten op de markt komen. Als Stellantis dit de komende 5 tot 10 jaar inderdaad allemaal weet te realiseren, spreken we in een vrij korte tijd toch van nogal complete modelgamma’s voor alle drie Italiaanse merken. Alfa Romeo heeft reeds een D-segment dat in de toekomst ververst zal worden en eventueel uitgebreid. Of er een E-segment komt voor het merk is nog altijd in nevelen gehuld. Wat we steeds horen, is dat dit segment niet veel prioriteit (omdat de aantallen relatief laag zijn) heeft en meer op naam van Maserati zal komen.

5 gedachten over “Keert ook de Alfa Romeo MiTo terug?

  • 26 juni 2021 om 02:13
    Permalink

    Lijkt zoals altijd bij Alfa, gebakken lucht en met dit soort media geruchten de aandacht trekken , triest

    Beantwoorden
  • 26 juni 2021 om 16:48
    Permalink

    Het gaat de goede kant op. Ik denk, dat er zeker een markt is voor nieuwe aansprekende modellen van de Mito, Ypsilon en Punto. Ik ben benieuwd wat er gaat komen!

    Beantwoorden
  • 6 juli 2021 om 19:51
    Permalink

    Mijn MiTo 1.4 Bifuel Savali 142 Pk staat op 201dkm van Mei 2015, hoop dat ik niet tot 500 dkm hoef te gaan voor een nieuwe. Overigens zonder noemenswaardige problemen anders dan normale slijtage. Die vorig jaar toegevoegde extra 22 pk had ik duidelijk eerder moeten doen, rijd heerlijk en niet zo geknepen meer.

    Beantwoorden
  • 7 juli 2021 om 13:18
    Permalink

    Dir soort modellen kunnen heel snel geïntroduceerd worden op een PSA onderstel en techniek.
    Een Ypsilon op bv 208 basis de andere 2 op 308 basis.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.