Komt de Lancia Thema terug?

Lang werd aangenomen dat het nieuwe Lancia topmodel op basis van de 300c van volgend jaar de historische naam Flaminia zou hebben.

De opvolger van de prachtige Thesis gaat nu echter naar alle waarschijnlijkheid toch ‘Thema’ heten. Een vernoeming naar Lancia’s meest succesvolle grote sedan ooit. Volgens de Italiaanse krant Corriere della Sera vandaag is dit zo goed als zeker. ‘Thema’ is een naam dat vooral in Italië verbonden is aan begrippen als succes, klasse en goede prestaties. Iets dat Lancia absoluut goed zal kunnen gebruiken aangezien het eerst noodgedwongen nog met een soort ‘overgangsmodellen’ zal moeten doen voordat het weer een groot deel van haar stijl en flair zal kunnen terugclaimen. De opvolger van de Thesis die reeds uit productie is gegaan, zal getoond worden in Frankfurt dit voorjaar, en pas in het najaar op de markt verschijnen voor een vanaf prijs van zo’n 50.000 euro. Behalve de V6 Pentastar zal de Thema bijvoorbeeld ook dieselmotoren van FPT onder de kap presenteren. De nieuwe ‘Lancia’ zal amper verschillen van de auto die je hieronder ziet aldus de laatste berichten:

29 gedachten over “Komt de Lancia Thema terug?

  • 9 december 2010 om 15:06
    Permalink

    De Lancia Thema is een prachtige auto. Goed gekozen naam lijkt me voor de nieuwe Chrysler-Lancia, gezien de opvallende overeenkomsten in hoekig ontwerp. 🙂 Wat dat betreft was Thesis een minder voor de hand liggende naam…

    Beantwoorden
  • 9 december 2010 om 15:58
    Permalink

    Zou sowieso nooit Thesis zijn gaan heten. Flaminia was de bedoeing omdat ook Flavia mogelijk komt.

    Beantwoorden
  • 9 december 2010 om 18:22
    Permalink

    Ik heb 2 Thema`s gehad die geweldig waren. Een 3.0 v6 met de Alfa motor en de 8.32. Net als de huidige Delta zal de nieuwe Thema weinig meer van doen hebben met de oude. Als ik de nieuwe Crysler zie dan denk ik dat het zonde van de moeite is om dit model als Lancia uit te brengen. Geen hond zal hem kopen.

    Beantwoorden
  • 9 december 2010 om 19:56
    Permalink

    Ferry832

    Ik ben bang dat je daar gelijk in gaat krijgen. Als de 300C een lancia sikker krijgt zullen Lancisti afhaken en de 300C reiders zullen er ook geen kopen. Dit word een flop eerste klas de multipla 1 zal deze overtreffen. De verkopen zullen lager zijn dan nu de thesis en 300c samen hebben/hadden.

    Gemiste kans. Als ze ze gewoon als Chrysler verkopen maakt hij een betere kans. Dan maar geen Lancia in deze klasse doen ze het maar alleen voor de Italiaanse markt.

    Beantwoorden
  • 9 december 2010 om 22:50
    Permalink

    Ik maak me nu echt toch zorgen deze auto heeft toch veel te veel Chrysler DNA inplaats van Lancia. Ik denk dat Sergio toch eens achter zijn oren moet krappen of dat wel verstandig is ik hoop dat de auto dan toch echt een eigen neus en achterkant gaat krijgen en interieur. Anders denk ik echt dat hij in europa zal floppen.

    Jullie gaven ook al aan deze periode te willen overslaan.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 9 december 2010 om 23:01
    Permalink

    Kansloos dit, welke dealer durft zo’n ding op voorraad te nemen? Niemand toch, onverkoopbaar. Chrysler-rijders hebben niets met Lancia, Lancisti (voor zover ze nog bestaan in de leasemarkt) hebben niets met deze 300C die ontdaan is van zijn unieke karakter.
    Marchionne had er (niet allen voor NL maar heel Europa) beter aan gedaan een aantal jaren weg te blijven in dit segment en pas daarna met een auto te komen die herkenbaar is als Lancia.

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 00:16
    Permalink

    Nou die link van infomotori…pfoe die mogen ze zo bouwen van mij. Geloof er niks van dat ie dezelfde body krijgt als de chrysler. En nu verkopen ze ook al niks, dus alles is beter 🙂

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 01:19
    Permalink

    Mooie wagen. Ook al zou er helemaal geen embleem op zitten. Graag met de bekende hemi afleveren voor mijn deur en afbetalen doe ik in termijnen van 360 maanden.

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 07:40
    Permalink

    Geen ideale situatie, maar langs de andere kant kunnen ze het ook niet maken om lang weg te blijven uit het topsegment. Mensen die hun thesis willen vervangen, zullen misschien toch geïnteresseerd zijn. In die prijsklasse is er trouwens niks Italiaans meer te bespeuren. Tenzij een tweedehands quattroporte natuurlijk…

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 07:40
    Permalink

    @Squadra: Ik heb gekeken en dat ziet er inderdaad een stuk beter uit. Laten we dan inderdaad maar hopen dat het deze kant opgaat. De 300 C vind ik verschrikkelijk en een achteruitgang ten opzichte van het oude model.

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 10:42
    Permalink

    Als ze dit gedrocht op deze manier proberen te verkopen in europa met een Lancia logo, haakt iedereen af…

    Als ze dit gaan doen, verander ik bij deze mijn mening omtrent het VW/Alfa verhaal, want het bewijst voor eens en voor altijd dat Marchionne ook niet begrepen heeft waar Lancia (en Italiaanse auto’s in het algemeen) voor staat..

    Dit wordt een afgang eerste klas.. whats nexT? en chrysler viper met maserati logo? of een Dodge cruzer met Alfa embleem? en denkt die Marchionne dat wij hier achterlijk zijn? @%#@$@#$

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 12:43
    Permalink

    Ik denk dat ze in Italie wel slim zullen zijn en niet het model 1 op 1 zo door zetten als Lancia dat kan echt niet.

    Vind de tekening van infomotori ook wel mooi, die beschikken vaak over goede info de mito en Guilleta was ook heel aardig in de buurt de vorige keer dus ik hoop dat Sergio slim is en Lancia Lancia houd en Chrysler Chrysler anders wil ik wel op zijn stoel zitten. Bij mij zouden de Italianen mogen kiezen of delen met de productie en ik zou Arese helemaal doen. Zou breed modellen inzetten van Chrysler tot Alfa en Abarth. En fabrieken sluiten inderdaad vooral Sicili. Ik zou alle fabrieken onder de zelfde voorwaarden laten vallen in Italie met de zelfde afspraken.

    En ik zou zeker de Lancia Fulvia terug brengen.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 17:09
    Permalink

    Wat stelt Lancia voor buiten Italië.
    NIETS.
    Dat ze eerst proberen en dan verder borduren toont inzicht en geen ongelimiteertde banksaldo.

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 18:04
    Permalink

    @lusso: mensen die hun Thesis willen vervangen moeten wel deze auto kopen, want dat zijn allemaal directeuren van Lancia-dealers;-) Er zijn volgens mij geen Thesis-rijders die niet bij Lancia op de loonlijst staan.

    Het probleem van de opvolging van een grote Italiaan (een 166 in mijn geval) heb ik inderdaad opgelost op de manier die jij voorstelt: een tweedehands Maserati (geen QP trouwens).

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 18:23
    Permalink

    Er zijn wel degelijk zeer bewuste Thesis rijders die NIET bij Lancia op de loonlijst staan. Matig uw tong..Alfist. 😉

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 19:15
    Permalink

    We zullen zien ze hebben de Thesis 1 jaar te vroeg uit de produktie gehaald……Er zijn ook wel Kappa rijders benieuwd naar de nieuweling……

    Beantwoorden
  • 10 december 2010 om 19:20
    Permalink

    Van mij mogen ze de FFF weer invoeren dat waren voor Lancia toch mooie tijden ondanks dat ze produktie aantal toch te klein waren…500.000 stuks is voor het voortbestaan van Lancia toch beter…

    Beantwoorden
  • 11 december 2010 om 14:17
    Permalink

    De Peugeot 206 Plus en de SEAT Exeo zijn voor ons voorbeelden dat een bestaand model toch echt anders eruit kan zien gelukkig.

    Dus een ander voorkant en andere achterkant en interieur zullen wonderen doen daarbij heeft deze auto die in het E-segment zal komen meer budget als die 206 dus is er gewoon meer mogelijk dus de info van infomotori kan best eens kloppen en dan vind ik het helemaal geen slechte auto. Zeker als ze nog wat meer Italiaanse flair er aan kunnen geven word het gewoon een hele mooie auto met toekomst.

    Maar er zal zeker op rij gedrag een flinke aanpassing moeten komen wij europeanen vinden dat bankstel gedrag van die Amerikanen niks.

    Dus het is er op of er onder voor deze auto ik zou liever ietsje meer investeren dat het een Lancia is en geen Chrylanc want dan vrees ik het ergste voor deze eigenlijk prima auto.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 12 december 2010 om 13:09
    Permalink

    Ik vind de Musa echt een geslaagder idee (Idea) een Exeo hoor. De Exeo is vooral een oude A4.

    Beantwoorden
  • 12 december 2010 om 23:09
    Permalink

    Neen de Exeo is wel een Audi maar geen oude A4 ja de body maar nieuwe voorkant en achterkant interieur is A4 Cabrio onderstel compleet A6. Ja Musa was ik vergeten maar die is niet gebaseerd op een oud model auto.

    Ik heb trouwens afgelopen weekend een dag een Lancia Musa een Poltrona Frau uitvoering echt een heerlijke auto die auto lijkt veel groter dan hij is prachtig sjiek gevoel krijg je er van.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 13 december 2010 om 09:33
    Permalink

    Ik heb het puur over uiterlijke kenmerken en wat VAG juist zo in en in slecht doet is al haar merken hetzelfde DNA meegeven. Daarom oogt Exeo als een oude A4 ondanks het ‘nieuwe’ frontaal en achterzijde. Daarom ogen een Fabia of Yeti als een Polo.

    Nu we het toch over VAG hebben. Overigens heeft Piëch in zijn honger naar meer al de eerste ruzie te pakken. De mensen bij Suzuki krijgen niet de eer die hen toekomt met een knallende ruzie als gevolg. Het komt er op neer dat ze hun merkidentiteit maar in moesten leveren voor die uit Wolfsburg…

    Beantwoorden
  • 14 december 2010 om 23:18
    Permalink

    De Thema krijgt achterwiel aandrijving kan leuk worden,
    als ik denk aan vroeger met achterwiel aandrijvers..
    zoals Fiat 131 en BMW 323i en Lancia Beta Monte carlo

    Kan Lancia wel groter worden dan menig een denkt Lancia suc6..

    Beantwoorden
  • 15 december 2010 om 10:00
    Permalink

    @hilbert: denk dat je dat belang van Rwd overschat. De doorsnee autokoper, zeker in de grote sedanklasse, interesseert het geen ruk welke wielen worden aangedreven. Denk dat de meeste het niet eens weten van hun huidige auto.

    Uitzondering zijn de petjes autobloglezers, die zelf nog nooit een auto hebben gekocht, en zelfs met een bmw folder kunnen driften.

    Natuurlijk kan rwd en driften best leuk zijn, maar op de openbare weg zijn er helemaal geen voordelen. Als je wilt driften ga dan gewoon naar de kartbaan, om er daar achter te komen, dat je wordt ingehaald door iemand die in staat is zonder driften een bocht te nemen.

    Beantwoorden
  • 15 december 2010 om 22:51
    Permalink

    Denk dat gem. Mercedes en BMW rijder wel weet dat ze een achterwiel aandrijver hebben….

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.