Lancia Delta HF Integrale opnieuw bevestigd
Commitment tot High Fidelity (HF).
Tijdens de presentatie van de Ypsilon Rally6 HF Racing (een lichtere instap rally auto met een 1.2 145 pk onder de Rally4, zie foto onder) is opnieuw bevestigd dat Lancia echt werk wil maken van het HF gamma voor op de weg. Na de introductie van de Ypsilon HF en HF Line vorige week zal ook de grotere Gamma een snellere HF variant krijgen. Maar waar iedereen het meest naar uit zal kijken is de terugkeer van de ‘HF Integrale’ op basis van een nieuwe Delta. De rallyicoon uit de jaren ’80 en ’90 is inmiddels een exotisch en redelijk onbetaalbaar model geworden. Lancia gelooft dus heilig in de ingezette koers met een link naar de rallywereld. HF is een blijvertje, nu Lancia zelf nog. Er is nog niets bekend over modellen na de Ypsilon, Gamma en Delta. Over de toekomstige Delta is bijvoorbeeld technisch nog veel onduidelijkheid, bijvoorbeeld de uiteindelijke platformkeuze. De Ypsilon is intussen commercieel geen groot succes nog, wat ook met de hogere positionering te maken heeft. Men schijnt wel te werken aan een goedkopere handgeschakelde instapper.
