Lancia met Ypsilon Elefantino 2014 alleen nog vrouwelijk

Ypsilon Elefantino 2014b

Dames die wel vaker duizend tinten oogschaduw of lipstick bekijken op de make-up afdeling, moeten wel een gevoel van herkenning hebben bij het zien van Lancia’s presentatie van de nieuwe Ypsilon Collezione Elefantino 2014 in Milaan. De in Genève reeds gepresenteerde lijn van de populaire Ypsilon, vormt momenteel de kern van het hele automerk, dat zo’n rijke en lange historie kent. Het is niet voor niets dat Lancia CEO Antonella Bruno hetzelfde geslacht heeft als de voornaamste doelgroep. In passende lentejurkjes presenteerden dan ook louter dames gisteren hun verhaal rond de laatste editie van de Ypsilon in het Lancia Fashion Apartment te Milaan.

Ypsilon Elefantino 2014

Hoewel er eigenlijk van alles te kiezen valt, is het toch best jammer om te zien dat de Elefantino-lijn van dit jaar niet in een Bicolore optie verkrijgbaar lijkt te zijn en dat het contrast enkel in de felgekleurde details (zoals spiegelkappen en wieldoppen) terug te vinden is. De vorig jaar gepresenteerde Elefantino was bijvoorbeeld verkrijgbaar met opvallende zwarte achterklep, zoals de Y10 van weleer. De Elefantino gaat nu dus nog meer als economische instapper door het leven. Uiteraard zijn andere (duurdere) modellen zoals de S by MOMODESIGN wel met prachtige dubbele tonaliteit te bestellen.

Ypsilon Elefantino 2014c

Dat Lancia de vrouw en de Ypsilon samen centraal stelt is niet zo vreemd. De Ypsilon is op jaarbasis de onbetwiste nummer 2 van de Italiaanse markt en werd vorig jaar opnieuw meer verkocht dan het jaar ervoor (+18%). Dit succes is te danken aan een overwegend vrouwelijk publiek. Verreweg de meeste dames in Italië kopen dus een chique Ypsilon, ondanks een sterk krimpende markt. De kleine vijfdeurs Lancia werd vorig jaar tijdens de tweede verkoopjaar meer dan 150.000 maal verkocht op de West-Europese markt.

Ypsilon Elefantino 2014d

2 gedachten over “Lancia met Ypsilon Elefantino 2014 alleen nog vrouwelijk

  • 3 april 2014 om 21:58
    Permalink

    Awel, bravo Lancia en de italiaanse dames! Ik woon rond Brussel, en hier is die prachtige Y toch redelijk aanwezig in het straatbeeld… Vreemd hè? Misschien omdat ik er extra aandacht voor heb…

    Beantwoorden
  • 5 april 2014 om 15:09
    Permalink

    Zielig !

    In de laatste jaren (jaar ?) dat Lancia nog zal bestaan, probeert FCA nog rap-rap wat extra verkopen te realiseren.
    Het orkest van de Titanic is niet veraf.

    Heeft Lancia nog iets anders te verkopen dan een Ypsilon ?
    Nee, een merk vakkundig (?) de nek omgedraaid. Ten voordele van Alfa Romeo en Fiat.
    Dank u wel SM. Je hebt de hele Fiat groep gered en slim ingekocht met Chrysler, maar wel ten koste van Lancia.
    Je hebt de Lancia rijders een rad voor de ogen gedraaid met je “New Lancia”.
    Amper enkele jaren later blijkt het gewoon een leugen te zijn. Maar vermoedelijk wist je op voorhand al dat je Lancia ging opofferen.
    Een eerlijke kans heeft “New Lancia” niet gekregen : op enkele jaren kan je een “nieuw” merk niet uitbouwen en een nieuwe klantenkring opbouwen.

    Denkt FCA echt dat die 100.000 kopers per jaar iets anders uit de FCA groep zullen kopen ?
    Ach, misschien interesseert het FCA helemaal niet.
    Wel, mij ook niet wat Jeep, Alfa Romeo, Ram, Chrysler, etc op de markt brengen.

    Sommigen geloven dat er nog een HF versie met dubbele uitlaat wordt ontwikkeld.
    Haha, hoe goedgelovig.
    Het zal wel een Abarth of Alfa Romeo zijn.
    Lancia mocht toch niet sportief zijn ?
    Dat is enkel voor Abarth en Alfa Romeo.

    Hoe was het weer ? Ken uw geschiedenis ?
    In de geschiedenis van Lancia is er òòk een groot hoofdstuk “Sportief”. Tot spijt van wie het benijdt.
    Of tot jolijt van Piech en zijn Auwdis dat onder SM er geen bal werd met aangevangen.
    Ook niet NU het opnieuw beter gaat met FCA.

    En nu ga ik wat van de zon genieten.
    ’t Was lang geleden dat ik nog iets had geschreven op AE, maar dit moest van mijn hart.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.