Lancia Ypsilon 2024 blijkt stijlvolle auto

[UPDATE] Gespot in een soort Blu Lancia.

Inmiddels worden er al volop opnames gemaakt voor de eerste publiciteitscampagne rondom de nieuwe Lancia Ypsilon. Opnieuw zien we een bevestiging van onze eerste persoonlijk indruk een tijdje terug. De Lancia Ypsilon 2024 heeft een heel eigen stijl dat te karakteriseren valt als minimalistisch extravagant. Stijlelementen geïnspireerd op een rijk verleden herleven op modernistische wijze. De ronde LED’s aan de achterzijde met liggend ‘Y’ motief in het midden zijn herkenbaar en hebben iets van die typisch Italiaanse klasse.

Mooie details.

De hoogglans spoiler ertussenin met chique en prominente merknaam overtuigt. De handgreep van de achterportier ligt in een net zo glanzend zwart vlak in het verlengde van de zijramen, waarop trots een vernieuwd Lancia-logo prijkt. We gokken dat dit de speciale Cassina lanceer editie is, waar volgende maand als eerste aandacht voor zal zijn tijdens een presentatie in Milaan. Het blauw van dit model is prachtig en merkeigen. Deze Lancia mag er zijn en qua stijl heeft men het merk een nieuw en tegelijkertijd herkenbaar gezicht gegeven. Overigens is deze stijl zoals we die voor het eerst op de Pu+Ra HPE zagen afgelopen week, een prijs gewonnen in Parijs tijdens de Automobile Awards 2024.

18 gedachten over “Lancia Ypsilon 2024 blijkt stijlvolle auto

  • 13 januari 2024 om 16:45
    Permalink

    Dit plaatje ziet er veelbelovend uit! Veel beter dan eerder gelekte foto’s. Mooie kleur ook! Mooie strakke lijnen aan de achterkant. Ben benieuwd naar de rest

    Beantwoorden
  • 13 januari 2024 om 18:07
    Permalink

    Poeh, fraai achterwerk! Op de foto in ieder geval al mooie proporties driekwart van achteren.

    Beantwoorden
    • 13 januari 2024 om 21:12
      Permalink

      Mooier dan de achterkant van de Milano (uitgaande van de gelekte foto’s). Van mij mag Alfa de Ypsilon hierbij alsnog als inspiratiebron gebruiken. Doet wat denken aan de Mito. De voorkant van de Ypsilon vind ik dan weer niet mijn smaak. Maar is die nu een B SUV of B hatchback?

      Beantwoorden
      • 13 januari 2024 om 21:25
        Permalink

        Wordt door Lanci een klassieke hatchback genoemd en geen urban crossover. Is overigens maar 8 cm lager dan jeep avenger of fiat 600e die wel suvs worden genoemd.

      • 14 januari 2024 om 07:53
        Permalink

        Deze zal de hatchback zijn op basis van de 208. Waarschijnlijk zal er later wel een 2008 versie komen, die crossovers verkopen beter dan de hatchbacks

  • 13 januari 2024 om 19:00
    Permalink

    Una nuova versione di Ypsilon veramente bellissima! Spero che questa macchina anche sarà un successo in Olanda…

    Beantwoorden
    • 14 januari 2024 om 09:10
      Permalink

      Een werkelijk prachtige nieuwe versie van Ypsilon! Ik hoop dat deze auto ook in Nederland een succes wordt…
      Aldus de reactie van Eduardo.

      Beantwoorden
  • 13 januari 2024 om 19:20
    Permalink

    Het is een Lancia, dus doe ik erg mn best het mooi te vinden. Hoop vurig dat het gaat lukken, maar….

    Beantwoorden
  • 13 januari 2024 om 19:58
    Permalink

    Helaas proberen de dames en heren stylisten binnen de groep om met een “nep” emotie een tijdelijk gevoel te geven aan bestuurders van de auto door her en der emblemen te plakken en met grote letters de merknaam achterop te lijmen. Dit laatste wellicht om mensen niet de auto te laten verwarren met een opel.
    Als Lancia liefhebber had ik op meer gehoopt, jammer!

    Beantwoorden
  • 13 januari 2024 om 22:12
    Permalink

    Ziet er mooi uit: ik word er hebberig van. Hopelijk hout en Cassina-geel velours van binnen.

    Beantwoorden
  • 14 januari 2024 om 01:07
    Permalink

    Achterkant ziet er prima uit, interieur ook. Nu nog goede foto van de de voorkant. En ach, de voorgaande Ypsilons deelden hun techniek met de Fiat Panda en Fiat Punto en zijn toch mooi en eigenzinnig genoeg. Waarom deze dan niet?

    Beantwoorden
  • 15 januari 2024 om 13:04
    Permalink

    De achterkant van de Ypsilon is bijzonder elegant en verfijnd uitgevoerd. De stijlkenmerken van de Pu+Ra HPE zijn daarin briljant verwerkt. Het ziet er geweldig uit. Dat staat helaas een beetje in contrast met de voorkant die enigszins lomp overkomt. De stijlelementen van de voorkant van de Pu+Ra HPE, gebaseerd op de klassieke Lanciagrill, zijn in de Ypsilon bijzonder bloedeloos verwerkt. Dat frontje zal echt niet opvallen in het hedendaagse verkeer waarin lomp vormgegeven (bestel)auto’s domineren. Het subtiele, het elegante en het scherpe van de Pu+Ra HPE ontbreekt volledig. En dat is jammer want Lancia heeft een traditie als het gaat om een iconische grill (zie Astura, Aurelia, of zie Thema, Thesis of Delta I, II en zeker ook III). Nu is er niks iconisch terug te zien en dat is jammer. De fraai vormgegeven letters lossen dat probleem aan de voorkant niet op. Hetzelfde geld voor de zijkant: niets bijzonder en de nabije familieleden Opel en Peugeot zijn makkelijk te treceren. Hopelijk is het interieur straks wel echt Lancia…. Al met al wel een mooie auto met een mooie kont Wat betreft de voorkant kijk ik nu al uit naar serie 2 want vaak revancheert Lancia zichzelf bij een 2e serie….

    Beantwoorden
  • 15 januari 2024 om 13:33
    Permalink

    Het dashboard valt me wat tegen tov huidig dashboard. Had van mij ook zo’n groot tablet verticaal in het midden mogen zijn. Zodat we die vliegende schotel bij het dashboard kwijt zijn. Een misser. Niet elke verandering is een verbetering!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.