Mooie cijfers Europese verkoop Alfa Romeo Giulia

giulia-verkoop

De Alfa Romeo Giulia bewijst zich als excellent product nu de eerste Europese verkoopcijfers te zien zijn. Met 1718 exemplaren in de maand september voor de verkoop op ons continent (762 in Italië) kun je toch wel spreken van een prima resultaat voor een product dat er nog niet zo lang is en waarvan nog geen stationwagon variant te krijgen is. Reden genoeg dus om inderdaad groen licht te geven aan de versie met grotere kofferruimte. De verkoop in het Verenigd Koninkrijk begint overigens nog maar net.

De Giulia nam de vorige maand de vierde plaats in achter de Audi A4 met 2091 eenheden, de BMW 3 met 3033 eenheden en de Mercedes C met 4300 eenheden. De Alfa liet daarmee de Jaguar XE met 845 exemplaren achter zich, evenals de Volvo S60 met 503 en de Lexus IS met 340 stuks. Hoewel de verkoop van de Giulia afgelopen juni is gestart, staat de teller al op 5.105 exemplaren. Eind dit jaar komt de verkoop in de VS op gang en in China zal dit gedurende het eerste half jaar van 2017 zijn. Behalve van de CEO zelf vorige week, komt ook vanuit de fabriek in Cassino opnieuw de bevestiging dat de productie dankzij een aantrekkende vraag gestaag toeneemt.

Ondertussen heeft de pers in Amerika al lovende woorden geschreven, na hun eerste kennismaking met de hoogwaardige Italiaanse sedan. Net zulke lovende woorden als die van coureur Giancarlo Fisichella, waarvan we hieronder de beelden hebben;

13 gedachten over “Mooie cijfers Europese verkoop Alfa Romeo Giulia

  • 31 oktober 2016 om 23:12
    Permalink

    Welke bron gebruiken jullie voor deze cijfers? Volgens bronnen als focus2move.com and left-lane.com werden er van de Mercedes C van jan-sept in Europa al 145.000 exemplaren verkocht, ongeveer 16.000 per maand. De Audi en 3-serie zitten daar 10-20% onder. Dat zijn hele andere cijfers dan in dit artikel worden vermeld, vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de bron.

    Beantwoorden
  • 1 november 2016 om 09:13
    Permalink

    Huidige verkoopcijfers zijn zonder veel inhoud. Het wordt net voorzichtig opgestart tegen een concurrentie die er al meer dan 30 jaar is…

    Beantwoorden
  • 1 november 2016 om 12:27
    Permalink

    @mareblu

    September midsize premium sedan sales in Continental Europe with % change
    Mercedes C class 4,300 -16%
    BMW 3 series 3,033 +11%
    Audi A4 2,091 +55%
    Alfa Romeo Giulia 1,718 New
    Jaguar XE 845 -26%
    Volvo S60 503 -19%
    Lexus IS 340 +28%
    Infiniti Q50 209 +32%

    Nine-month midsize premium sedan sales in Continental Europe with % change
    Mercedes C class 35,568 -16%
    BMW 3 series 24,931 +8%
    Audi A4 23,803 +76%
    Jaguar XE 8,709 +117%
    Alfa Romeo Giulia 5,105 New
    Volvo S60 4,981 -8%
    Lexus IS 2,755 -7%
    Infiniti Q50 1,635 -1%

    Source: JATO

    Beantwoorden
  • 1 november 2016 om 15:05
    Permalink

    Absoluut perfectie september verkoop dus, nu al op de hielen van de Audi !!

    Beantwoorden
  • 1 november 2016 om 16:10
    Permalink

    Bravo! Avanti Avanti! Vooral doorgaan, dan komt de SW ook!!!

    Beantwoorden
  • 1 november 2016 om 16:54
    Permalink

    De levering komt nu pas op gang als je 3 tot 4bmaanden levertijd rekent.

    Beantwoorden
  • 1 november 2016 om 18:38
    Permalink

    @OneNineFive: dank voor de gedeelde info en de vermelde bron. Ik begrijp desondanks de cijfers nog niet. Ik kijk op 4 verschillende bronnen die allemaal veel hogere aantallen voor 3 Duitse concurrenten vermelden. Zelfs op de jou genoemde bron JATO: http://www.jato.com/european-car-registrations-7-1-best-september-monthly-sales-performance-decade/ . Daar zie ik zelfs 21.000 C-klasses. Waar zou dit grote verschil vandaan komen? Het kan mijn inziens niet in de definitie van “Europa” liggen, want zelfs als je bv Rusland erbij telt kan dit niet zulke grote verschillen geven. Zijn de aantallen in het artikel en in jouw lijst misschien alleen sedans, wat op zich een eerlijke vergelijking zou zijn natuurlijk?

    Beantwoorden
  • 1 november 2016 om 21:33
    Permalink

    Het gaat alleen om sedans hier dus geen SW, coupe etc?

    Beantwoorden
  • 2 november 2016 om 11:01
    Permalink

    @mareblu

    Boven de cijfers van Jato staat het antwoord: “September midsize premium sedan sales in Continental Europe with % change”.

    Alleen sedans dus.

    Beantwoorden
  • 2 november 2016 om 11:33
    Permalink

    Thanks @OneNineFive, dat is dan 2x goed nieuws: 1. de Giulia doet het echt goed t.o.v. de concurrentie, en 2. het biedt goede mogelijkheden voor andere carroserievarianten zoals de Sportswagon en voor de Stelvio, als je ziet dat slechts 25% van totale verkopen van de Duitse 3 in Europa sedans betreft.

    Beantwoorden
  • 2 november 2016 om 11:44
    Permalink

    Maar lees ik nu hier dat de Sportwagon er dus echt gaat komen? zou dat wel heel erg gaaf vinden een 510PK station leuk om een RS4 mee te pesten. Komt er nu boven de 280PK Veloce nog een snellere versie. En tussen 200PK en 280PK zit ook nog een gat dus er kunnen nog wel meer benzine motoren bij eentje met 350 a 400PK een 6 cilinder diesel bijvoorbeeld.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 2 november 2016 om 14:29
    Permalink

    @mareblu Volgens Automotive News, waar bovenstaande cijfers vandaan komen en waar het artikel (neem ik aan) ook op gebaseerd is, is 33 procent van de verkochte auto’s in het segment een sedan, tegenover 42 procent wagons. De rest zal dan wel een (vierdeurs) coupé zijn. Volgens mij worden SUV’s in een ander segment ingedeeld.

    Beantwoorden
  • 14 november 2016 om 11:27
    Permalink

    Euforie euforie,

    Ik werk voor een FCA dealer en kan jullie melden dat er afgelopen maanden ongeveer 80 nieuwe Alfa Romeo’s zijn verkocht (per maand) nog niet geleverd. Als je dit doorrekend naar een jaar kom je op 1000 stuks in Nederland. Uiteraard zal een SW de aantallen opstuwen en de Stelvio, maar of het in een rap tempo naar meer zal gaan (betwijfel het).

    MB, BMW en Audi verkopen veel en veel meer, zal echt lastig worden voor Alfa Romeo om aansluiting te gaan vinden….

    Maar goed, moet je dat willen met zo;n prachtig merk als Alfa Romeo (laat die azijnpissers maar duits blijven rijden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.