Nieuwe Lancia Ypsilon vervangt vanaf morgen al z’n voorganger

Valentijns cadeau en afscheid.

Morgen is het 14 februari en dan start Lancia officieel met een nieuw leven dankzij de introductie van de nieuwe Ypsilon. De volledig elektrische Cassina ‘1 di 1906′ editie trapt af. Een exclusieve auto voor een kleine doelgroep. Toch trekt Lancia direct de stekker uit de ongestekkerde Hybrid uit Tychy. Na een zeer succesvolle carrière, die zich grotendeels louter op Italiaanse bodem afspeelde, is het gedaan met de knappe kleine vijfdeurs uit 2011. De Poolse Ypsilon krijgt geen update op het gebied van ADAS zoals deze vanaf juli op alle nieuw geproduceerde auto’s wel verplicht zullen zijn. Vanmorgen wisten we nog te melden dat de nieuwe FIAT Pandina deze update wél zal krijgen.

8 gedachten over “Nieuwe Lancia Ypsilon vervangt vanaf morgen al z’n voorganger

  • 14 februari 2024 om 15:03
    Permalink

    Mmm. Wel apart om de oude nu te stoppen volgens mij nog mateloos populair of deze Europa breed de schoenen van zijn voorganger kan vullen??? Er is wel heel veel B(UV) binnen de groep zel alleen al en als basis auto is nu alleen de huidige panda nog over. Zou op zich niet een punt hoeven zijn ware het niet dat de prijs van de nieuwe vermoedelijk fors boven die van een oude zal liggen en daarmee een groot deel van het publiek niet kan en zal bedienen. Een leuk aangeklede B segmented kost het geld van een dikke C segmented 4 jaar geleden. Geld wat wij niet over hebben met een goed salaris voor een nieuwe auto. Scheelt dat er 1 nu lease is met gunstige bijtelling maar met al die prijs verhogingen weet ik niet wat ik hierna ga doen? Jungtimer van 15 jaar oud zou ik eerder overwegen dan nieuw. 159TBI of zo niks mis mee tenminste nog een echte auto zonder poespas 🙂

    Beantwoorden
  • 14 februari 2024 om 17:14
    Permalink

    Operatie weer geslaagd helaas zijn de echte Lancia dealers al 20 jaar geleden overleden door toedoen van dezelfde Italianen. Alfa, Lancia en Fiat de dealers in NL moeten ze niet meer. Ze verdwijnen ongewild van het straatbeeld door het gepruts van een incompetente fabrieks organisatie. Groeten van een van de grootste exclusieve Lancia dealers uit de periode dat klanten het merk nog aanbeden.

    Beantwoorden
  • 14 februari 2024 om 17:37
    Permalink

    Mooie auto leuk formaat en toch nog een Italiaan.
    Succes met de verkoop

    Beantwoorden
  • 14 februari 2024 om 20:24
    Permalink

    Jammer dat MGH-dealer hem nog niet op zijn website heeft. Al zou het maar een vooraankondiging zijn: “Coming Soon”! De nieuwe Ypsilon is 20cm langer, maar wel 7cm lager!(?)
    Ben benieuwd naar kofferbakruimte.
    En natuurlijk de prijs! Hopelijk een aantrekkelijke prijs (als ze volume willen).

    Beantwoorden
  • 15 februari 2024 om 08:25
    Permalink

    Auto’s zullen steeds meer online worden gekocht. Dealers zullen meer technische ondersteuning geven.

    Lancia gaat deze Ypsilon echt wel verkopen,

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 16 februari 2024 om 13:55
    Permalink

    @Squadra dat is maar de vraag er zijn legio mensen als ik die een auto niet online gaan kopen. Alleen daarom wil ik al geen Tesla. Moet je eerst een app downloaden allemaal dingen regelen en registreren dan naar een een of andere parkeerplaats en dan de auto halen. Mij niet gezien. Aankopen boven de €1000 doe ik niet uit een folder dat wil ik zien vast houden kijken wat het is. Oriënteren vooraf online wel maar voor ik het koop da ik bij voorkeur naar een winkel. Alleen mij eigen pc koop ik alle onderdelen los en stel hem zelf samen maar dat komt omdat er geen vak winkels meer zijn alleen dozen schuivers. Maar dat wil niet zeggen dat autofabrikanten dat slechte voorbeeld moeten gaan volgen. Boodschappen die ik ook liever in een winkel dan online we zitten al veel te veel online mag best een beetje minder stuk socialer dan dat fake sociale gedoe online huidige 10 en 20gers durven niet eens meer te bellen kunnen alleen nog maar appen. ☹️

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.