Opnieuw bevestiging komst Alfa Romeo 6C in 2020

De legendarische typeaanduiding 6C van Alfa Romeo keert terug. Dat wisten we begin vorige maand feitelijk al vanwege een uitgelekt stukje sheetmateriaal en eigenlijk kwam ons een paar jaar geleden al ter ore dat er een ontwerp voor een zescilinder sportwagen op de tekentafel lag bij Centro Stile. Op het stukje sheet staat september 2020 aangegeven als lanceerdatum. Via de site Motor1.com zou eerder deze week de bevestiging zijn binnengekomen over een aanstaande 6C in 2020. De Duitse tuning firma Pogea Racing GmbH zou de informatie hebben doorgespeeld. Pogea is al jaren trouwe klant bij het merk uit Milaan. Deze specialist beweert dat de informatie van zeer dicht bij het vuur komt en dat dezelfde bron in het verleden ook al waardevolle informatie heeft geleverd dat achteraf betrouwbaar bleek.

Men spreekt tevens van een concept dat dit jaar al getoond zal worden op een salon om de gemoederen warm te houden. De 4C kreeg destijds ook een aanloop van 2 jaar dus dat zou theoretisch gezien weleens kunnen kloppen. In 2019 volgt dan de presentatie van het productiemodel, dat enkel in detail afwijkt van het concept. Het platform zal de nieuwe ingekorte versie van het type Giorgio zijn, dat in de toekomst ook de Maserati Alfieri zal voorzien van een goede ondergrond en tevens ook andere meer compacte Alfa’s.

Men verwacht dat de debuterende versie van de Alfa 6C een klaverblaadje zal dragen en is voorzien van een 2.9 V6 BiTurbo van 510 pk (600 Nm). Precies zoals met Giulia en Stelvio ook al het geval was. Volgens de sheet lost de 6C eigenlijk de veel lichtere 4C min of meer af, wat we overigens erg jammer zouden vinden aangezien het heel verschillende auto’s zijn. Alfa Romeo bouwt sinds de oogverblindende 8C Competizione telkens een zogenaamde ‘Halo Car’ voor het juiste merkimago, en doet dat door het ene type de ander op te laten volgen. De achterliggende reden is vast van financiĆ«le aard.

5 gedachten over “Opnieuw bevestiging komst Alfa Romeo 6C in 2020

  • 24 januari 2018 om 21:58
    Permalink

    Mooi laat maar komen .
    Als ie net zo mooi wordt als de 8 en 4 c dan is het goed.

    Beantwoorden
  • 25 januari 2018 om 00:12
    Permalink

    Mmm gezien de V6 met 510PK zal het prijskaartje wel wat meer richting 8C uitslaan dan de 4C dus nog minder een volume model dan de 4C. Als ze er ook 1 maken met 1 turbo met een wat vriendelijkere prijs kaart en 48V mild hybride dan gaan we er wat meer zien:). Een elektronische turbo in natuurlijk nog mooier dan kan hij van stationair tot max rpm druk vulling geven zonder enige turbo lag šŸ™‚ Hoop dat die Giulia TZ ook nog gaat komen al zou zagato alleen al zelf de Giulia’s verbouwen.

    Beantwoorden
  • 25 januari 2018 om 08:50
    Permalink

    Het zou natuurlijk kunnen dat de Giulia Zagato dezelfde auto is als de 6c waarvan hier sprake. De Zagato wordt gebouwd op basis van de Giulia ter ere van 100 jaar Zagato en zal voorgesteld worden op het Concorso Villa D’Este in 2019 dat dan zijn 90ste editie viert. Omwille van de wetgeving kan Zagato maar 9 stuks bouwen zonder te moeten voldoen aan de strenge crashtesten. Het lijkt me sterk dat zo’n halo-model dat een Alfa Zagato wel is, zou beperkt blijven tot amper 9 stuks. Ik gok dan ook dat FCA dit model in productie zal nemen.

    Beantwoorden
  • 25 januari 2018 om 19:53
    Permalink

    @Lusso

    Geld dat dan ook voor die verzaagde 8C’s die nu als disco door het leven gaan. Vind dat nog steeds een doodsonde om een 8C als donor te gebruiken pak dan een Ferrari 458 als donor daar zijn er zat van de 8C zijn er al te kort dus van die paar moeten ze, ze niet verzagen tot iets anders.

    Beantwoorden
  • 26 januari 2018 om 08:34
    Permalink

    @ AR 159 Volgens mij wel…maximum 9 coupĆ©s en 9 spiders. Inderdaad doodzonde. Alhoewel de Disco Volante een prachtige auto is. Ik ben nog bij Touring geweest en heb er een zien bouwen. Inderdaad zouden ze als basis een Maserati 4200 kunnen nemen. Als ik me niet vergis deelt de 8C zijn basis met de 4200 Spyder, maar dan met de 4700cc motor.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.