Ook het Alfa Romeo logo krijgt nu een remake

alfa logo 

Volgens de decembereditie van het Italiaanse automaandblad Quattroruote dat nu is uitgebracht, zal ook het Alfa Romeo logo nu een stylistische makeover krijgen.

Al een paar jaar geleden begon dit gerucht. Maar tot opluchting van veel Alfisten veranderde er voorlopig gelukkig niets. Ondertussen veranderden al wel het Fiat en het Lancia logo. Alles wat nieuw is, is even wennen… Met name Lancisti hebben het even zwaar gehad, aangezien het bestaande symbool al een lange geschiedenis en herkenbare esthetische traditie vertegenwoordigde. Zijn het nieuwe Fiat (Fiat had pas een nieuwe) en Lancia logo dan niet mooi? Jawel, maar….toch.

Lancia en Fiat vierden al hun jubileum, Alfa Romeo doet dat het aankomende jaar. Dus is FGA samen met ontwerpbureau Zanini en Robilant Association achter de tekentafel gekropen. Het nieuw logo zal debuteren op de al even nieuwe Milano. De eigenlijke badge op de auto zou volgens deze bron ook van nieuw materiaal gemaakt zijn, dat zal zorgen voor een zeer lange levensduur. Eindelijk geen verbleekte logo’s meer op Alfa’s. Tijd voor het nieuwe Alfa Romeo!  

Toch houden we onze vingers gekruisd… We verwachten overigens dat het nieuwe logo ook in het presentatieplan van FGA zal worden opgenomen.

12 gedachten over “Ook het Alfa Romeo logo krijgt nu een remake

  • 25 november 2009 om 17:43
    Permalink

    Ik ben reuze benieuwd, hopelijk behandelen ze ons logo met voldoende respect…

    Beantwoorden
  • 25 november 2009 om 18:23
    Permalink

    Ben ontzettend benieuwd! Eerdere geruchten gaven al aan dan de naam ‘Milano’ zou terugkeren. Dat betere materiaal had men toch veel eerder moeten toepassen?

    Beantwoorden
  • 25 november 2009 om 18:29
    Permalink

    Wellicht hiero dezelfde discussie als met de Sinterklaas mijter…

    het katholieke kruisvaarders kruis moet verdwijnen… en plaatsmaken voor een witte vlakte? …

    de slang dan ook maar weghalen, want dat symbool van christoffel kan natuurlijk helemaal niet door de moslim beugel…..

    er blijft een rondje als logo over?

    Beantwoorden
  • 25 november 2009 om 18:58
    Permalink

    Goed nieuws alhoewel je je kan afvragen in welke mate ze het kunnen veranderen het moet immers wel herkenbaar blijven.

    Beantwoorden
  • 25 november 2009 om 19:08
    Permalink

    Eindelijk dat werd tijd. Dat ze hoogwaardige materialen gaan gebruiken vind ik goed, want die verbleekte logo’s zien er niet uit. Ben benieuwd naar het resultaat volgende week.

    Beantwoorden
  • 25 november 2009 om 20:51
    Permalink

    @Hans75
    Eugh, schrikbeeld roep je daar op. Misschien moeten we alvast een splintergroepering starten, het “real alfa romeo” of iets dergelijks 🙂
    Wat grotere tanden voor de Biscione en beetje bloed op de Saraceen moet wel kunnen.

    Beantwoorden
  • 25 november 2009 om 23:20
    Permalink

    Hoop voor het beste want het nieuwe Lancia logo vind ik – en volgens mij maar weinigen – bepaald niet mooier dan het oude..

    Beantwoorden
  • 26 november 2009 om 08:40
    Permalink

    Het oude Lancia logo is mooi, de nieuwe is prachtig! 😉
    Je wilt niet weten hoe ik tegen dat ding aan heb zitten te schoppen en hoe ik ‘m nu omarm… Zodra ik een Thesis 3.2 V6 met sportivo velgen koop met oude logo’s laat, ik de logo’s vervangen. 🙂

    Beantwoorden
  • 26 november 2009 om 12:50
    Permalink

    Hmmm, ik hou mijn hart vast, ik hoop dat ie niet ontworpen wordt door de mensen die de GP facelift hebben gedaan!

    Beantwoorden
  • 27 november 2009 om 17:53
    Permalink

    Bring back de “ster-etende slang”. 😀

    Die Nannini op zijn 155 DTM had. (het was toch Nannini?)

    Beantwoorden
  • 29 november 2009 om 21:55
    Permalink

    Nannini had er alleszins, en vanaf de eerste ass-whooping in Zolder, voor elke overwinning ééntje erbij. Dat werd een heel rijtje.
    Erg sympa man overigens, deelde graag een handtekening uit en poseerde voor de foto’s op de vrije trainingen, schaamde zich wel nog een beetje voor zijn arm (was relatief kort na het helicopterongeval).

    Dat waren wel tijden, toen ze de tweede race (er werden twee races gereden op één dag) ook al wegschoten van de rest ging de helft van het publiek al terug naar die heimat, nog voor de race gedaan was. Zielig. De andere helft bouwde een feestje. Belgisch Limburg (en met name Genk dat vlakbij) is namelijk een Italiaanse kolonie 🙂 Smakelijk vrouwvolk ook.

    En dat geluid..

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.