Lancia Ypsilon MHEV in LX uitvoering?

Terugkeer LE, LS en LX?

Op de Italiaanse nummerplaten tijdens een officiële fotoshoot van Lancia, FIAT of Alfa Romeo, staan vaak letter en cijfercombinaties die met de uitvoering te maken hebben. Voor het spotje dat een paar dagen geleden tijdens een draaidag in Rome is opgenomen, zijn een EV en een MHEV gebruikt. Kleurrijke exemplaren in een soort blauwgroen (turquoise) en nu ook een okerachtige tint. Beide metallic. De Lancia Ypsilon is traditioneel letterlijk een kleurrijk model en zo te zien zal de nieuwe generatie dat ook weer zijn. Lancisti begrijpen de kop boven dit artikel direct. De uitvoeringsaanduidingen LE, LS en LX zijn hen bekend. Uw redacteur had bijvoorbeeld jarenlang een degelijke Lybra 2.0 LX. LX is dus mogelijk de rijke uitvoering na de lanceereditie Cassina. Basisuitvoeringen volgen dan logischerwijs ook, dus we kunnen rekenen op een uitgebreid Ypsilon gamma. De 5 op de nummerplaat slaat trouwens waarschijnlijk op de vijfde generatie Ypsilon.

11 gedachten over “Lancia Ypsilon MHEV in LX uitvoering?

  • 23 april 2024 om 13:03
    Permalink

    Op zich best een leuke wagen maar die neus moet ik nog wel erg aan wennen. Komt vooral door de koplampen die voor mijn idee vergeten waren in het ontwerp en er ergens tussen gefrutseld zijn. Ik zou ze liever integreren in de zwarte strook en de breed uitgetrokken Y. Ipv van dat stuk megespoten plastic er tussen. Samen met die 4 gaten oogt het wat druk en daardoor rommelig. Vind dat bij de alfa junior ook te druk wat dar vooraan allemaal zit. Die is wel meer in balans maar ook daar was te veel beurswaarde ze te veel invulling aan hebben gegeven. Tonale neus is beter geslaagd. De laatste gen 208 was goed met de slagtand van de leeuw maar nu met face lift zijn het er 3 geworden stuk drukker en rommeliger dan wat het was die was in balans.

    Beantwoorden
    • 24 april 2024 om 10:06
      Permalink

      Gewoon een elektrische nemen. Zijn de 4 gaten weg…

      Beantwoorden
  • 23 april 2024 om 13:15
    Permalink

    Eens, komt ook doordat de lichten op de hoeken een gegeven zijn waar men niet van af kan wijken. Toch moet ik ook een beetje aan S4 denken en dat is weer tof😃

    Beantwoorden
  • 23 april 2024 om 19:37
    Permalink

    Het front is inderdaad iets te druk en rommelig met allerhande sleuven en inlaten. Ik mis het elegante Italiaanse design van vroeger, dat altijd goed doordacht was. Dit lijkt op een haastklus van een of andere stagiair. Het is de naam Lancia niet waardig.

    Beantwoorden
  • 23 april 2024 om 19:51
    Permalink

    Fijn dat er weer een normale B-segmenter is uit Italië. Na het verdwijnen van de Punto en Mito heeft het daar jarenlang aan ontbroken. Qua styling: het nieuwe Lancia-gezicht met de lange horizontale en in het midden korte verticale streep geeft beperkingen met wat je verder doet aan design aan de voorkant, vooral bij een kleine auto. Misschien moeten ze nog eens nadenken of dat echt het beeld van de toekomst moet zijn.

    Beantwoorden
  • 23 april 2024 om 22:40
    Permalink

    Ik wachtte op de Lancia maar ik haak nu af. Toch teveel 208 en Corsa.
    Ik kijk nu gewoon wat rond maar wacht niet meer op n specifieke Lancia, het duurt ook te lang en inmiddels bijna achterhaalde techniek. Dat terwijl ik nog steeds in mijn 12,5 jaar oude ypsilon rij…

    Beantwoorden
  • 23 april 2024 om 22:41
    Permalink

    Geen volwaardig Lancia ….mis de Italiaanse design en motor….en geen namaak Peugeot of corsa .citroen…

    Beantwoorden
  • 24 april 2024 om 10:08
    Permalink

    Waar ik de Junior vooralsnog het voordeel van de twijfel geef, lukt dat bij de Yp nog niet. Te druk, te Frans, te geforceerd. Misschien valt het mee in het echt, maar nu er steeds meer plaatjes komen van verschillende kleuren raak ik steeds minder overtuigd.

    Beantwoorden
  • 25 april 2024 om 08:35
    Permalink

    Eens met bovenstaande reacties: er moet nog veel gebeuren met de Ypsilon wil deze aantrekkelijk worden. De extra sleuven voor de ICE-versie maken het front nog drukker en de ‘vierkante’ velgen dragen ook niet bij aan de balans. Tenslotte moeten(!) die dikke lampen (mistlampen voor?) sterk worden verkleind. Het staat al niet op de Citroen C3 en op de Ypsilon helemaal niet. De Milano, sorry Junior(!), heeft ze gelukkig niet. Gelukkig is het interieur wel mooi.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.