FIAT 500 blijft enkel een EV…voorlopig

FIAT 500 uit Mirafiori blijft behoorlijk niche.

FIAT CEO Olivier François zou in een verklaring voor helderheid hebben gezorgd. De FIAT 500 die in Mirafiori geassembleerd wordt als EV, is weliswaar geschikt om tot hybride omgetoverd te worden, maar FIAT is dat niet van plan ondanks eerdere geruchten. Bonden en werknemers snakken naar hogere aantallen voor de fabriek in Turijn die deze maand zelfs helemaal dicht is. De FIAT 500e is sterk afhankelijk van met name Italiaanse en Franse subsidieregelingen (de grootste markten voor het model). Intussen is de 600 er wel als MHEV. FIAT zal tevens voor de nieuwe grotere Panda die we deze zomer gaan zien, ook hybride varianten in het gamma opnemen. De laatste generatie 500 blijft dus voor een select publiek beschikbaar, terwijl de vorige langzaam zal ophouden te bestaan. De 500e krijgt binnenkort wel een update met een grotere autonomie. Over de opvolger van het huidige model is intussen nog niet veel duidelijk. FIAT doet daarover voorlopig geen toezeggingen.

10 gedachten over “FIAT 500 blijft enkel een EV…voorlopig

  • 11 mei 2024 om 15:12
    Permalink

    Jammer!😩 Denk toch dat FIAT hiermee n flinke markt laat liggen. EV = inmiddels al bijna n niche aan t worden, omdat de markt EV niet pruimt.

    Beantwoorden
  • 11 mei 2024 om 17:06
    Permalink

    Is de 500e geschikt om tot hybride omgebouwd te worden? Dat verbaast me, want daar is het model helemaal niet op ontworpen. Maar goed, laat maar komen dan: beter laat dan nooit het aanbod verbreden. Het is een kwestie van tijd voordat François om zal gaan. (Ben benieuwd welke benzinemotor er dan straks in zou komen te liggen. Kan niet anders dan PSA-techniek worden, inclusief het accupakket…).

    Beantwoorden
  • 11 mei 2024 om 20:25
    Permalink

    Het is een erg leuke wagen die 500E. En rijd ook erg goed. Helaas paste onze dochter van toen 12 haar lange benen al niet goed achterin. Daarnaast was kofferbak toch te beperkt en was er geen voorraad auto beschikbaar die nog in de 12% viel en men wilde verkopen. Echter als ik wel een 2021 versie beschikbaar was geweest had ik de nadelen wel weg gestreept. Dan de achterbank maar plat voor de nodige ruimte voor het werk het is niet zo dat ik dagelijks een 19” 4U SAN naar het Datacenter moet brengen en ook niet dagelijks een server maar toch wel eens per kwartaal dat er wat bij komt of weg gaat. Over 3 jaar hopelijk een Mito of Giulietta met een acceptabele range. De EMP platformen helemaal die met 136pk zijn te beperkt. Prima voor stads werk en woon werk maar met een bruikbare range van 180km tot 20% en 120 in de winter is niet echt je van het. Vandaag daarom privé maar wezen kijken voor een Giulia 2.0T 😁 daar kom je wel vooruit mee🥳

    Beantwoorden
  • 11 mei 2024 om 20:27
    Permalink

    Ze zijn overigens ook wel erg duur geworden die 500E modellen dat ik er voor keek vanaf 24K met kleine batterij en 4K extra voor de grote en alleen keer op de laprima ☹️

    Beantwoorden
  • 11 mei 2024 om 23:01
    Permalink

    De markt vraagt om ander soort auto.
    Wat doet men? Niets ….. !!
    Voor mij onbegrijpelijk. Men wil blijkbaar geen AANTALLEN verkopen.

    Beantwoorden
    • 12 mei 2024 om 09:37
      Permalink

      Prima auto. Wij hebben ook de allerluxe Prima uitvoering cabrio. Gekocht in 2021. Echt een aanrader.

      Beantwoorden
    • 12 mei 2024 om 22:58
      Permalink

      Heb je die gebruikt gekocht of zelf geïmporteerd? Anders dan in België en Duitsland, wordt in NL alleen nog maar de elektrische Abarth verkocht. Ik heb daar vorig jaar een halve dag mee rond gereden. Prima auto, daar niet van, maar hij mist volkomen de emotie die de reden is om een Abarth te kopen. Dus ik rijd fijn door in mijn prachtig uitgevoerde, two-tone Abarth 500c.

      Beantwoorden
      • 19 mei 2024 om 21:58
        Permalink

        Had een 595c Turismo, nu een abarth 500e. Veel leuker, veel meer reactievermogen, … Veel meer lol en minder lawaaihinder voor de buren 👍

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.