Nieuw topmodel Alfa Romeo mogelijk al klaar!

Volgens een bericht in een Amerikaanse krant vandaag, is het reeds lang geplande nieuwe topmodel van Alfa Romeo al productierijp. Dat is in lijn met oudere berichtgevingen die je over dit onderwerp op AutoEdizione hebt kunnen volgen. Vorig jaar gaf Sergio Marchionne al toe de feitelijke opvolger van de 166 op de planning staat voor 2014. De grote Alfa zal op hetzelfde platform worden gebouwd als de Lancia Thema en nieuwe E-segment Maserati, en zal waarschijnlijk in de Canadese fabriek te Brampton, Ontario geproduceerd worden. Het vlaggenschip dat in de wandelgangen al jaren gemakshalve ‘169’ wordt genoemd, zal gebruik maken van nieuwe V6 motoren en moet de lijst aanvoeren van het opnieuw in de VS geïntroduceerde Alfa Romeo.

Plannen voor een dergelijk model bestaan er al sinds 2008, toen Fiat de grote sprong naar Detroit nog moest maken. Het ontwerpproces vindt plaats onder leiding van Lorenzo Ramaciotti, die ook verantwoordelijk is voor de totstandkoming van de 4C. Al in december 2010 vertelden wij dat het design voor de grote Alfa Romeo zelfs in grote lijnen vastligt en dat een studie van designer Ian Bunjak hier aan ten grondslag ligt.

Volgens de Amerikaanse bron heeft de Alfa Romeo een uniek design en een geheel eigen stuurinrichting en ophanging. De limousine is volgens insiders een van de mooiste dingen die de alliantie Fiat-Chrysler heeft voort kunnen brengen. Omdat eerst voorrang wordt gegeven aan de 4C, een SUV en de Giulia, staat dit fenomenale idee al een tijdje in de wacht. In ieder geval maakt dat wel duidelijk dat Alfa Romeo inderdaad binnen enkele jaren een volledig gamma zal krijgen, ondanks dat nog weinig daarop wijst. Afgezien van dat feit, is de komst van de ‘169’ (officiële naam is nog volledig onbekend) samen met de Thema en de nieuwe Maserati het eerste serieuze offensief sinds jaren, in het hogere segment. Een tactiek waarbij men alles uit de kast zal trekken om niet te falen, ondanks dat de concurrentie zo sterk is.

8 gedachten over “Nieuw topmodel Alfa Romeo mogelijk al klaar!

  • 2 mei 2012 om 17:26
    Permalink

    Vooral het achteraanzicht zo in productie nemen. Die neus ik vind dat de koplamp tegen het scudeto aan te diep naar achteren zit die mag van mij wel wat dichterbij komen lijkt me ook een wat rare lege plek worden of is dat de voetganger kus zonne. eerste 20cm is lucht en extra overhang om op drempels te blijven hangen. Ik zie die extra lengte liever binnen en in de koffer terug.

    Als deze klaar is waarom wachten oke er zit dan een gapend gat maar dat is lang niet zo erg als niks.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2012 om 19:06
    Permalink

    direct lanceren! en natuurlijk voor goede lease-uitvoeringen zorgen. als het een Lease-topper word zijn ze binnen. in ieder geval meer binnen als nu.

    Beantwoorden
  • 3 mei 2012 om 07:31
    Permalink

    Als hij klaar is, breng hem dan uit! Als hij wordt zoals op de schetsen, is het een halo-model dat alleen maar nieuwsgierigheid in het merk zal opwekken.

    Beantwoorden
  • 3 mei 2012 om 09:48
    Permalink

    Ik denk zelf dat dit model het grote konijn uit de hoed wordt van Marchionne. Op de nieuwe Spider/GT na, zijn alle andere modellen al aangekondigd wat de volgorde van introductie betreft.

    Iemand die toegang had tot meer informatie over dit project, zegt dat hij het onbegrijpelijk vindt dat de auto niet eerder dan 2014 in productie gaat.

    Beantwoorden
  • 3 mei 2012 om 19:22
    Permalink

    @Lancia4Ever
    dat is ook gewoon onbegrijpelijk. maar het feit dat jij spreekt over een project, en meer informatie erover, is het dus wel duidelijk dat dit geen nep gerucht is!

    Beantwoorden
  • 4 mei 2012 om 00:55
    Permalink

    Krijgen we dan net zo iets als de 156 en 166. De 166 was duidelijk ontworpen voor de 156 van de tekentafel kwam gevolg 156 prachtig ontwerp 166 gedateerde neus die tussen die van de 164 en 156 in zat. Na de face lift zag de 166 er veel beter en bij de tijdser uit. De face lift is het beste wat de 166 is overkomen jammer dat ze met de komst van de 159 de stekker er uit trokken. De 159 mocht dan wel bijna net zo groot zijn maar de 166 is van binnen veel ruimer en veel grotere koffer en geen hele lange neus.

    Dus uit brengen dat ding dat maakt het gemis van een D segmenter dan nog een beetje goed.

    Beantwoorden
  • 4 mei 2012 om 19:38
    Permalink

    Alfa moet met de Giulia en de opvolger van de 166 volgend jaar al op de markt komen.
    Sommige 166 rijders zijn aan een opvolger toe.
    En de Giulia kan mooi concurrenen tegen de 3 serie, A4 en nog meer van dit segment.

    OPSCHIETEN DAAR IN ITALIË!!!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.