Maak kennis met de MiTo op gas

MiToLPG

Ook Alfa Romeo geeft een groene impuls aan haar verkopen.

Na Fiat en Lancia kiest Alfa Romeo er nu voor om de succevolle MiTo van een LPG installatie te voorzien. Een logische keuze.

LPG wordt momenteel vooral in Italië steeds populairder en daarom kiest FGA nu voor een waar offensief om de verkopen te stimuleren. Cravero kondigde de komst van de groene MiTo eerder deze zomer al aan. Het gaat om de 1.4 TJet variant met 120pk. Vanaf deze week is ie al verkrijgbaar bij de Italiaanse Alfa dealers. Met een maximum aan trekkracht van 120 paarden bij 5000 toeren, heeft de milieuvriendelijke MiTo een max. koppel van 206 Nm. De compacte coupé gaat in 8,8 seconden naar de 100 en rijdt op z’n hardst tegen de 200 km per uur. Je kunt meer dan 1200 km afleggen met deze benzine-gas combi. Dat is 50% zuiniger dan de versie zonder tank onder het reservewiel. De gastank heeft een inhoud van 39 liter. Switschen tussen gas en benzine is makkelijk en kun je doen middels een speciale knop. Zodra je gastank leeg is, gaat de MiTo uiteraard vrolijk verder op benzine. De CO2 uitstoot zit rond de 131 gram per km. Het prijskaartje voor de LPG MiTo begint op Italiaanse bodem bij 13.900 euro. Het voordel kan echter verder oplopen tot 4500 euro dankzij het recht op 3000 slooppremie en 1500 ‘EcoVoordeel’ (‘EcoVantaggi’) namens Alfa Romeo.

Een slimme ecologische zet van Alfa Romeo.

11 gedachten over “Maak kennis met de MiTo op gas

  • 24 oktober 2009 om 11:42
    Permalink

    De 120 pk variant bestaat dus nog…..(of kan deze techniek niet samen met Multiair?)

    Ook naar Nederland?

    Beantwoorden
  • 25 oktober 2009 om 10:46
    Permalink

    Mooi 39 liter. Maar ik had gehoopt dat er een kleinere benzine tank geplaatst werd, en een grotere gastank, nu is de aktieradius op gas nog beperkt!

    Beantwoorden
  • 26 oktober 2009 om 23:26
    Permalink

    Helemaal goed ook voor de leasemarkt. Alfa NL is al sinds 2002 gestop met het ondersteunen van LPG. En dat terwijl de G3 installtie in de 156 perect werkte.

    Na 3 LPG alfa’s (145 en 2 x 156) ben ik naar Diesel gegaan. Maar gas is in de lease veel goedkoper en ook nog eens milieuvriendelijk.

    Graag meer auto’s op LPG alfa !!

    Beantwoorden
  • 27 oktober 2009 om 09:40
    Permalink

    Hier nog een tevreden LPG rijder…
    Inmiddels mijn tweede V6 3.2 op lpg.. in de GT liggen, met 47 netto liter reservewieltank..
    Hiervoor een 156 GTA, ook met Vialle LPi, die helaas bij 306000km door brand is verwoest..

    Enige nadeel is de relatief kleine actieradius. . maar LPG is nog steeds goedkoper dan diesel, stinkt minder.. en met een 3.2 V6 veel sneller dan de diesels.. en met het super V6 geluid onder de kap!
    Technisch gezien geen enkel probleem.. ik rijdt 50000/60000km per jaar.. dus gas er heel wat doorheen 😉

    Beantwoorden
  • 27 oktober 2009 om 11:30
    Permalink

    Inderdaad..ik heb altijd mijn vraagtekens bij het werkelijke vermogen…

    Beantwoorden
  • 27 oktober 2009 om 13:24
    Permalink

    Nee.. geen enkel merkbaar verschil..

    In principe is met LPG zelfs meer power mogelijk, als een goede chiptuner (squadra bijv.) de motor goed afstelt op LPG..

    ken een V6 3.0 die met Lpi en andere GTA nokkenassen geloof ik,iets van 250 pk haalt, een stuk meer dan hij op benzine haalt..

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 11:40
    Permalink

    Ik heb een fase 3 1.8 ts sinds 2001 op lpg

    bevalt prima, maar heb goede ervaring op 1 merk lpg
    aan te houden iig een groene pomp , verander ik dan merkt bella het en gaat er soms 1 lampje branden.

    nogmaals alfa 156 rijden prima op lpg3 is mijn ervaring

    heb er inmiddels 300.000km op de teller en vind het best!

    Ps Het is wel een Berlina!

    Beantwoorden
  • 1 april 2010 om 23:57
    Permalink

    @Hans75:

    Hallo Hans,

    Ben geïnteresseerd naar je persoonlijke ervaring met de GTA op gas…
    Waar heb je onder andere de installatie in laten bouwen? Bij welke km stand? Geen last van back fire gehad?
    Grt,
    Paul

    Beantwoorden
  • 29 december 2010 om 16:29
    Permalink

    @Hans75:

    Hallo Hans,

    Ben geïnteresseerd naar je persoonlijke ervaring met de GTA op gas…
    Waar heb je onder andere de installatie in laten bouwen? Bij welke km stand? Geen last van back fire gehad?
    Grt,
    Paul

    Beantwoorden

    Beantwoorden
  • 29 december 2010 om 16:55
    Permalink

    Hallo Paul,

    Ervaringen zijn super…
    de Lpi is bij 50000km ingebouwd (de kmstand was 175k, maar de motor is bij 125k vervangen door een gebroken distributieriem toen de gTA nog niet van mij was),
    heb zelf doorgereden tot 306000km, dus iets van 130000km, toen mijn GTA is afgebrand (weet niet waardoor).

    Heb sinds 2 jaar een GT3.2V6, waar ik wederom Lpi in heb laten bouwen, ben daar nu inmiddels 75000km mee onderweg, zonder één enkel motorisch probleem.
    De installatie is een Vialle LPi, ingebouwd door AllroundLPG in spijkenisse. Zij hebben inmiddels een dozijn GTA ingebouwd, dus weten inmiddels wel hoe dit het beste gaat.
    Ik heb in de GT een verhoogde reservewiel-ringtank, met een actieradius iets boven de 300km, 46liter of zo..de kortere actieradius is dan ook het enige nadeel dat ik kan bedenken.
    Motorisch is er verder geen enkel verschil tussen lopen op benzine of op LPG..

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.