Het EVO effect

EVO

De Italiaanse verkoopcijfers toonden het eergister al aan, de Punto is een model in evolutie.

De verkopen van deze sterke B segment Fiat stijgen alleen maar. De kracht zit ‘m in de ontwikkeling. Zowel de oude Classic als de Grande Punto, met daarbij nu dus de Punto Evo, blijven een stabiele factor voor Fiat in deze tijden dat veel minder mensen een nieuwe auto kopen. 16.237 Fiat’s met een Punto embleem vonden de afgelopen maand in Italië alleen al een klant. En de klant valt niet alleen voor de korting op een ouder model, want de nieuwe EVO was vorige maand goed voor 35.000 orders, en op dit moment zijn dat er al zelfs rond de 53.000. Fiat heeft de kracht van de evolutie dus ruimschoots gevonden. De verwachting is nu dat voor de Bravo eenzelfde aanpak zal volgen.

Evergreen Panda staat nog stevig op de tweede plaats in het thuisland met 13.979 verkopen. De solide kleine auto heeft dat te danken aan de vele varianten waarin deze verkrijgbaar is. Na de twee Fiat’s volgen de Ford Fiësta en de Citroën C3. De B segment auto van Ford behoorde de afgelopen maand ook in Nederland tot de beter verkochte auto’s.

[nggallery id=120]

3 gedachten over “Het EVO effect

  • 4 december 2009 om 12:47
    Permalink

    Ongelooflijk, want wat is die EVO een lelijk HOK!
    En hier zal geen sprake van acquired taste zijn ben ik bang…

    Beantwoorden
  • 4 december 2009 om 17:14
    Permalink

    toen ik de foto zag dacht ik in eerste instantie dat het een peugeot was. LOL

    Beantwoorden
  • 4 december 2009 om 19:54
    Permalink

    ja de oude is mooier, maar deze ziet er toch ook niet slecht uit. Dat bewijzen de orders dan ook.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.