3 verschillende modellen op de assemblagelijn van de Giulietta

Cassino is er klaar voor.

Jammer voor de mensen in Pomigliano d’Arco en Termini Imerese, maar de fabriek in de Lazio regio is straks een van de voornaamsten in Italië. Behalve de Croma, Bravo en Delta komt nu de Giulietta erbij. Sterker nog, terwijl u dit leest is de productie van de nieuwste Alfa in volle gang. Maar dat is niet alles…

De assemblagelijn waarvan de knappe C segment auto met C-Evo/’Compact’ platform straks afrolt, is namelijk klaar voor nog twee andere varianten met hetzelfde sportieve platform. Wij gokken erop dat er geen andere logo’s voor deze modellen hoeven te worden aangerukt straks, zodra ze tussen de Giulietta’s worden samengesteld. Ook denken wij dat de een straks maar twee portieren zal hebben en de ander misschien maar vier in tegenstelling tot de vijf van de Giulietta. En de chroomkleurige badge op de kont, kon nog wel eens de mooie naam Giulia aan ons onthullen in de nabije toekomst. Volgens insiders zal in begin 2012 de fabriek al op volle sterkte draaien. Binnenkort dus meer Alfa nieuws! De Croma zal het eerste model zijn dat het productietoneel zal verlaten in deze grote fabriek.

Voor de komst van de nieuwe Giulietta werden in Cassino 250.000 auto’s per jaar gebouwd door 4800 werknemers. Dankzij een nieuwe productiewijze voor de Giulietta zal dit aantal alleen maar toenemen. Bij deze nieuwe aanpak worden diverse delen van de auto namelijk in andere afdelingen van de fabriek samengesteld. Het gaat om 12.000 vierkante meter extra, waar FGA recentelijk 24 miljoen euro voor heeft geinvesteerd samen met de regio Lazio.

7 gedachten over “3 verschillende modellen op de assemblagelijn van de Giulietta

  • 15 maart 2010 om 11:48
    Permalink

    Beetje off-topic, edoch ivm met Pomigliano d’Arco: weet iemand hoe de huidige situatie daar nu is? De door mij bestelde 159 SW (2.4JTD Q4 Ti) stond oorspronkelijk gepland voor productie in de week van 1 maart. Gezien de algemene productiestop van 2 weken in Italië, verlengd met 1 week voor Pomigliano, zou deze normaal dus deze of volgende week dienen te worden gemaakt. Op de planning (intern systeem FIAT dat door de dealer kan worden geraadpleegd) staat echter nog steeds ‘productie wk8 (= wk9 volgens ‘onze’ kalender)’…
    Ben benieuwd of de productie in Pomigliano nu effectief opnieuw is gestart en wat dit voor lopende bestellingen betekent?

    Beantwoorden
  • 15 maart 2010 om 16:10
    Permalink

    Het is echt absurd dat de feedback over de levering van een bestelde auto zo verschrikkelijk slecht geregeld is vanuit Italie. Dat proces zouden ze ook mogen verbeteren! Ik heb 8 maanden moeten wachten op mijn auto, aangezien ze die eventjes ‘kwijt’ zijn geweest!

    Beantwoorden
  • 15 maart 2010 om 16:38
    Permalink

    1 maand langer en je zou denken dat ze er een kindje mee hebben gemaakt… 😉 Inderdaad heel absurd.

    Beantwoorden
  • 15 maart 2010 om 23:52
    Permalink

    Die gang van zaken lijkt misschien specifiek voor Italie maar is het niet: bij alle merken komt dit voor, ik heb het zelf ervaren toen ik bij Peugeot werkte. Het gaat maar om 1% van de productie en vaak om speciale uitvoeringen/kleuren/opties etc, maar het is niet uit te leggen aan de klant, die vele geld betaalt en volkomen terecht een vorstelijk onthaal verwacht. Goede communicatie vanuit de importeur kan dan veel leed verzachten en daar wringt misschien ook wel de schoen bij Fiat/Alfa/Lancia…

    Beantwoorden
  • 16 maart 2010 om 11:57
    Permalink

    De importeur was toen Kroymans. En dat was net voordat ze klapten. De dealer stond machteloos. Het helpt soms als je een ‘contact’ hebt in Italie zelf, maar anders…

    Beantwoorden
  • 17 maart 2010 om 20:29
    Permalink

    Benieuwd welke modellen dit zijn. Misschien andere modellen op het c-evo platform? Dodge? Verwacht zelf geen sedan uitvoering van de Giulietta.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.