Lancia Delta HF Integrale opnieuw bevestigd

Commitment tot High Fidelity (HF).

Tijdens de presentatie van de Ypsilon Rally6 HF Racing (een lichtere instap rally auto met een 1.2 145 pk onder de Rally4, zie foto onder) is opnieuw bevestigd dat Lancia echt werk wil maken van het HF gamma voor op de weg. Na de introductie van de Ypsilon HF en HF Line vorige week zal ook de grotere Gamma een snellere HF variant krijgen. Maar waar iedereen het meest naar uit zal kijken is de terugkeer van de ‘HF Integrale’ op basis van een nieuwe Delta. De rallyicoon uit de jaren ’80 en ’90 is inmiddels een exotisch en redelijk onbetaalbaar model geworden. Lancia gelooft dus heilig in de ingezette koers met een link naar de rallywereld. HF is een blijvertje, nu Lancia zelf nog. Er is nog niets bekend over modellen na de Ypsilon, Gamma en Delta. Over de toekomstige Delta is bijvoorbeeld technisch nog veel onduidelijkheid, bijvoorbeeld de uiteindelijke platformkeuze. De Ypsilon is intussen commercieel geen groot succes nog, wat ook met de hogere positionering te maken heeft. Men schijnt wel te werken aan een goedkopere handgeschakelde instapper.

De Lancia Ypsilon Rally6 HF Racing met 145 pk 1.2 werd deze dagen gepresenteerd op Balocco.
Deel dit artikel:

Een gedachte over “Lancia Delta HF Integrale opnieuw bevestigd

  • 3 juli 2025 om 17:37
    Permalink

    Ik denk dat HF de toekomst wijst voor Lancia. Als deler van de componenten van broers en zussen een sportief alternatief. Met een Ypsilon Y10(?) voor de dames die hun geliefde Ypsilon 2011-2024 kwijt zijn. Kwestie van de Panda ombouwen. Dus een Ypsilon HF, Delta HF en een Gamma HF of liever 8.32, Stratos of zoiets. Kleine aantallen, unieke marktsegmenten. En als de vraag stijgt inbreiden met exclusieve of goedkopere modellen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.