Alfa gaat TCT transmissie eindelijk meer toepassen

giulietta 2016

We hebben ons vaak afgevraagd waarom Alfa Romeo bijvoorbeeld haar zeer goede TCT transmissie niet meer heeft toegepast op verschillende modellen. De C635, ook wel DDCT genoemd vanwege de de dubbele droge koppeling, is slechts mondjesmaat leverbaar geweest tot nu toe. Dat terwijl de concurrentie vergelijkbare producten veel breder toepaste. Er lagen oorspronkelijk ook nieuwere versies van de gerobotiseerde automaat in het verschiet voor lagere en hogere segmenten, maar de invoering ervan bleef uit. Het antwoord is waarschijnlijk eenvoudig. FCA heeft de uitbreiding van deze automaat van Fiat Powertrain, die bijvoorbeeld ook nooit tot de Lancia Delta en de Fiat Bravo doordrong, in verband met kostenbesparing en afwezigheid van een groter gamma uitgesteld tot betere tijden.

Op deze foto van Quattroruote zien we een Giulietta versie 3 uitgerust met 1.6 én TCT. Tot nu toe was de TCT wat diesel betreft alleen op de 2.0 JTDm verkrijgbaar. Volgens de informatie rond dit plaatje komt de Giulietta volgend jaar volledig vernieuwd op de markt, tot het model wordt vervangen door diens achterwiel aangedreven opvolger. De in Verrone gebouwde DDCT/TCT zal vervolgens op meerdere modellen van FCA debuteren. Iets wat tot nu toe dus bewust is uitgesteld.

2 gedachten over “Alfa gaat TCT transmissie eindelijk meer toepassen

  • 8 september 2015 om 18:55
    Permalink

    En dat werd hoog tijd dat ze dat gingen doen nooit de rare politiek begrepen.

    Mito TCT 135PK
    Giulietta TCT 170PK

    Later dan de 2L JTDm en QV

    En dan ook nog eens de oudere 120PK mjet in de giulietta ipv de 135PK ma versie?. rare jongens die romeinen.

    Gewoon bij alle op de optie lijst zetten.

    Mito TCT op 135 en QV immers zelfde blok als Giulietta TCT + diesels en twinair
    Giulietta alle motoren

    Maarja de 135 is nu leverbaar als ik het goed begrijp met 140(mito)/150PK maar in 1 uitvoering.

    Wat is die 105PK versie met turbo een mjet? iig is het wel de slechtste keuze minder power meer verbruik kunne ze er nog beter een twinair in leppelen

    Beantwoorden
  • 10 september 2015 om 14:54
    Permalink

    @ Autoedizione

    And where is C725? It’s offered in China.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.