Alfa Romeo devalueert de naam Veloce en herintroduceert Ti

We waren net als vele anderen te voorbarig met onze conclusies toen we schreven dat de Alfa Romeo Giulietta Veloce editie 2019 een nieuwe 2.0 benzinemotor zou krijgen. Het aantal pk’s, namelijk 175, gaf eigenlijk al te denken. Sommige lezers van AutoEdizione reageerden reeds alert door te roepen dat er dan geen turbo op zou zitten.

Het blijkt om de aloude 2.0 JTDm te gaan met 170 pk. Alfa Romeo geneert zich er niet voor om de betekenisvolle badge ‘Veloce’ op dit oliegestookte ecotax-slachtoffer te plakken en het echte topmodel met 240 pk gewoon te schrappen.

Het lijkt er zelfs op dat de Giulia deze in onze ogen prachtige badge voor de sedan met 280 pk weer in heeft geleverd. De Giulia Veloce heet namelijk voortaan Ti (Turismo Internazionale) net als de versie in de Amerikaanse showroom. Scheelt weer een badge zullen we maar zeggen… De Stelvio is er daarom wellicht ook nooit als Veloce geweest. Ook van de SUV met 280 pk presenteert Alfa Romeo in Genève de Ti (foto boven). Weliswaar ook een naamgeving met geschiedenis, maar duidelijk minder veelzeggend.

Veloce staat dus niet langer voor ‘snel’ (contradictie in terminis). Het geschuif met de naamgeving kan uw redacteur niet echt bewonderen. Het is tevens een teken aan de wand. Alfa Romeo heeft voor Europa en Italië in het bijzonder, met de Giulia even geen specifieke marktgerichte insteek meer in petto. De Giulietta MY2019 is in Genève dus enkel als diesel te bewonderen want, de stijlvol ogende Executive (foto boven) is uitgerust met de 120 pk sterke 1.6.

24 gedachten over “Alfa Romeo devalueert de naam Veloce en herintroduceert Ti

  • 26 februari 2019 om 16:46
    Permalink

    Oké het is makkelijk om dit onder de noemer wensdenken te scharen, maar zou het mogelijk zijn dat er een Giulia Hybride komt met meer vermogen dan huidige Veloce? De huidige Veloce wordt Ti en de hybride wordt Veloce waarmee ook het gat tussen Veloce en Q wordt opgevuld. Zou toch mooi zijn….😊

    BeantwoordenReport user
  • 26 februari 2019 om 18:05
    Permalink

    Wie is er nog verbaasd over dit nieuws? Afgezien dan van de roze brillen. Een geknepen 2.0 benzine uit de Giulia…… ja ja.
    Maar er komt echt echt echt na dit tussenjaar enorm veel aan. Als je je teminste verdiept in FCA…. ja ja.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 18:52
    Permalink

    Dat FCA de Giulietta langzaam laat uitsterven als eerder de Mito en de Punto en straks ook de Tipo is verdrietig, niet slim maar geen nieuws.
    Nog ernstiger is dat ook de verkoop van de auto’s die winst hadden moeten maken, de Giulia en de Stelvio, is gekelderd en de productie nu af en toe wordt gestopt om voorraadvorming te beperken.

    Je hoeft geen helderziende of zwartkijker te zijn om te zien dat FCA Europa, Fiat en Alfa en het restje Lancia, op weg is naar de afgrond.
    Ofwel: ik zie FCA binnenkort de stekker uit deze merken trekken omdat er alleen verlies wordt geleden. En dat komt door de CO2 norm, de testcyclus, de eisen aan luchtverontreiniging, het beleid van de regering, aan alle anderen in de wereld. Maar het komt zeker niet door het beleid van FCA met al 12 jaar nauwelijks investeren in nieuwe modellen en nieuwe technieken. Alleen in Jeep.

    Ik ben jaloers op de liefhebbers van Italiaanse auto’s die optimistisch blijven. Met als enige hoop dat volgend jaar … zoals in 2015 “ volgend jaar” een nieuw Punto zou komen, in 2016 “volgens jaar” een hatchback van de Giulia, in 2017 “volgend jaar” een nieuwe Panda. Als dat was gebeurd had FCA de verkoopcijfers op peil kunnen houden. Nu is de vraag waar de ondergrens ligt. En wanneer PSA en Renault de grootste merken in Italië worden.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 19:18
    Permalink

    Dit zijn modelnieuwtjes zoals we die de laatste jaren bij de Ypsilon zagen: nieuwe kleurtje hier, andere type aanduiding daar. Het mag niets kosten, en langzaam gaat de stekker eruit. Wie gaat Alfa Romeo verlossen van dit vreselijke FCA concern?

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 20:15
    Permalink

    de officiële bevestiging van de productie van de nieuwe Alfa Romeo C-SUV . De crossover zal worden gebouwd, vanaf 2020 (de effectieve datum van aanvang van de banen de productie is nog niet officieel), in de fabriek in Pomigliano d’Arco.Het nieuws werd officieel gemaakt op dit moment door FCA , die de toekomst debuut van de nieuwe C-SUV Alfa Romeo merk aan de vakbonden meegedeeld aan de Napolitaanse vestiging, daarom zal de terugkeer van het Italiaanse merk, dat in de afgelopen decennia de ene hand heeft gebonden opnemen van zijn geschiedenis op de site van Pomigliano d’Arco. Bedenk dat FCA had annunciat of het debuut

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 20:23
    Permalink

    Geen commentaar, maar wat heb je eigenlijk hierboven willen schrijven ?!?
    Is het een beetje snel door Google Translate gedraaid en dan hier snel-snel neergezet ?

    Het enige dat ik een beetje versta : er zou een C-SUV Alfa komen ergens in 2020.
    En ik denk dat ik begrepen heb uit je “vertaling” dat die in Pomigliano zou gemaakt worden?

    Wat de “gebonden” met “geschiedenis” en met “annunciat” te maken heeft ?
    Geen idee…

    BeantwoordenReport user
  • 26 februari 2019 om 20:25
    Permalink

    Fca heeft zojiluist het jawoord gegeven voor een nieuw model .mischien zi duidelijk.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 20:29
    Permalink

    Fca heeft zojuist de nieuwe c suv bevestigt.
    Sorry voor vertaling ik leef in italiaans en nederlands .

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 20:40
    Permalink

    Ieder nieuw model is goed nieuws. Dus een kleine SUV als opvolger voor de Giulietta is zeer welkom. En Quattroruote meldt ook (weer) mogelijke opvolger Panda. Maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Te veel modellen, waaronder bovenstaande mooie Alfa die meer verdient dan oude motoren en uitgekleed program, lopen achter op de concurrentie. Kijk wat PSA, Renault en VAG jaarlijks brengen. Zo’n diarree aan nieuws hoeft op zich ook weer niet maar één of twee nieuwe modellen, misschien over anderhalf jaar, misschien in 2021, is te weinig om de kelderende Fiat/Alfa verkoop op te vangen.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 21:32
    Permalink

    Commentaar op verzoek van Hoekree:
    Er komen niet nu maar ergens in 2020 of 2021 of 2022 zeer mondjesmaat nieuwe modellen. De paar bestaande modellen lopen inmiddels achter en krijgen de komende jaren een beperkte update waarna ze nog steeds niet up to date zijn.

    Laat me ook even weten welk up to date model FCA nu heeft of binnen 24 masnden zal hebben ter vervanging van mijn inmiddels 7 jaar oude 200 pk Delta. Oja Jeeps vreet ik niet.
    De Giulietta is niet up to date.
    Dus???

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 21:45
    Permalink

    Orso jij vertelde roze bril bla bla er komt niks
    En zie volgend jaar de nieuwe alfa . Dus je staat wel een beetje voor paal .masr het is je vergeven hoor.
    Ik ben net net als jij liefhebber .mischien heb ik meer geduld omdat ik weet wat er komen gaat .maar liefhebbers zijn we allemaal.
    Geloof me er komt veel aan alleen pas in 2020 daar kan zelfs ik niks aan veranderen.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 21:49
    Permalink

    Hoekree ik zou wel is willen weten of jij aandelen FCA heb, je bent iedere keer zo positieve, ik vraag me af waar jij dit vandaan haalt, ik loop al weer heel wat jaartjes mee en ben vanaf kind al Alfa gek maar volgens mij is er sinds 2010 op de Giulia en de Stelvio en 4C niets meer bij gekomen en dat vindt ik een aanfluiting en dat kan alleen maar bij FCA ik hoop echt dat er snel een overname komt, anders ben ik bang dat Alfa niet meer bestaat, ik had een jaar geleden bijna een BMW toering gekocht als vervanging van mijn 159sw van 2011 maar de Alfa lieverde heeft het toch gewonnen, dus ga nu niet zeggen dat ik geen Alfa lieverhebber ben.

    Groeten van een trotse Giulia rijder

    Beantwoorden
  • 26 februari 2019 om 21:58
    Permalink

    Hoekree. Er komt tich gewoon nauwelijks iets???? Ik zit er duidelijk minder naast dan jij.
    Verder hoor ik graag welke vervanger FCA heeft voor mijn delta en wanneer die komt.

    Beantwoorden
  • 27 februari 2019 om 01:21
    Permalink

    Een alfa C SUV, begint goed. Op basis van de Compass, waarvan de basis de Grande Punto is. En ondertussen zoemt de wereld om ons heen snel verder. Met gepast enthousiasme wordt ergens in een artikel van een gerenommeerd Italiaans auto tijdschrift gemeld dat daardoor de hybride versie mogelijk is. Het is nog net niet zoiets als melden dat de auto ook voorzien is van airbags. Wat een sof!

    @Hoekree
    Volgens mij heb je last van het Stockholm-Syndroom: het merk gijzelt je al jaren met vage beloftes en toch neem je het voor ze op. Prestaties uit het verleden zijn geen garantie voor hedendaags rijplezier. Aan de Alfa Romeo van 2020 heb ik vandaag niets. De Italiaanse merken stellen al jaren teleur, zo stel ik met bloedend hart vast. De liefhebbers worden aan het lijntje gehouden en jij blaast voortdurend de loftrompet. Kan volgens mijook een vorm van S.M. zijn. En dan bedoel ik niet uncle Sergio.

    BeantwoordenReport user
  • 27 februari 2019 om 07:11
    Permalink

    Nicolo wat fca ook doet , het maakt niet uit wat alleen maar kritiek is wat ik hoor .
    Vind dat echt wel jammer .
    Je klinkt als een jongentje wat voor sinterklaas een mooi kada krijgt maar toch niet tevreden bent.
    Zulke kinderen zijn van die verwende jochies die nooit tevreden zijn met iets.
    Ben ik toch mooi anders opgevoed en was ik altijd dankbaar als ik iets kreeg .

    Beantwoorden
  • 1 maart 2019 om 12:21
    Permalink

    ben het eens met Hoekree, heb het idee dat hier veel duitse sjoemelbakken trollen zitten die alles maar aan het afzeiken en afkraken

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.