Alfa Romeo Junior verkoopt goed en is er vanaf 2026 ook als Sprint en Ti uitvoering

Succes zorgt voor een rijker palet.

Inmiddels gaat het aantal de orders voor de Junior richting de 60.000. De Alfa Romeo Junior raakt dus commercieel op stoom. De zeer aangenaam rijdende compacte Alfa is er als Elettrica en Ibrida. De eerste is er zelfs als snel topmodel, de Veloce met 280 pk en de laatste is er ook met Q4 vierwielaandrijving. Alfa Romeo ziet de Junior nu steeds vaker de showroom uitrijden en lanceert daarom de MY2026 editie. Hierbij valt de toevoeging van de uitrustingsniveau’s Sprint en Ti op.

Nieuwe versies en combinaties.

Er zijn nog geen nieuwe foto’s rond de MY2026, maar een Ti met een eigen badge spreekt ons Alfisten natuurlijk op voorhand al tot de verbeelding. Dit luxepakket is onder andere voorzien van veel leer en elektrisch verstelbare en verwarmde stoelen. We denken hierbij ineens terug aan de begin dit jaar gepresenteerde INTENSA serie. De Turismo Internazionale zal een beetje dezelfde uitstraling hebben. Intussen is de Sprint een instapper met een body kit in hoogglans zwart en getint glas voor een standaard sportieve look. Uiteraard zijn er de diverse pakketten met extra’s voor een specifieke beleving en uitrustingsniveau. Het bekende Pack Sport, maar ook Pack Techno met Matrix LED verlichting, nu beschikbaar voor alle uitvoeringen. Pack Sport biedt overigens flippers aan het stuur voor de Ibrida. Nieuwe velgen zijn er ook in de vorm van de ‘Aero’ in 18 inch. De Junior zal met deze mate van diversiteit en keuzeopties, z’n positie op de markt van luxere compacte auto’s flink kunnen verstevigen. Vooral op de Italiaanse thuismarkt lijkt het merk uit Milaan eindelijk weer meer voet aan de grond te krijgen dankzij dit model.

 

Deel dit artikel:

9 gedachten over “Alfa Romeo Junior verkoopt goed en is er vanaf 2026 ook als Sprint en Ti uitvoering

  • 20 september 2025 om 21:35
    Permalink

    De velgen vind ik echt onder de maat bij de Junior qua vormgeving. Dat heeft de Tonale beter voor elkaar. Even leentjebuur bij de Tonale of goed afkijken bij de 33 Stradale.
    En, de veerhoogte moet lager. Zo’n 2 cm voor een beter uiterlijk. Plus hopelijk komt er meer kleur (beige, bruin, ivoor of zelfs groen, rood en blauw) in interieur.

    Beantwoorden
  • 20 september 2025 om 22:46
    Permalink

    Ik sluit me helemaal aan bij Rob. De velgen op de Junior zijn ondermaats en zien er bijzonder goedkoop uit (behalve de Veloce). Het interieur is standaard zwart, wat mij helemaal niet aanspreekt. En waarom zijn de achterste remklauwen niet in het rood, maar enkel de voorste? Wat een miskleun.

    Beantwoorden
  • 20 september 2025 om 23:32
    Permalink

    Pack veloce ti moeten ze voor de 156pk versie mee komen. Dus torsen-d 20” en verlaagd dan begint het ergens op te lijken. Want de veloce is beat leuk maar de range kan echt niet. Als het winter is en de battery world minder ben je echt niet blij met je veloce dan kun je er alleen mee naar de suppermarkt en dan al weer aan de stekker. De e208 met 136pk kan in sport stand het vermogen al niet op de weg overbrengen dus met de 156pk versie is het ook geen overbodige luxe. En met nat weer zoekt hij in normal geknepen naar 100pk zelfs al naar grip omdat meeste gewicht achter zit. Maar ik zie toch liever snel een giulietta hatchback op toekomstige delta/308 platform.

    Beantwoorden
  • 20 september 2025 om 23:40
    Permalink

    Hoop ook dat ze snel met dat ibis systeem gaan komen voor alle EV’s dat kan geen kwaad stellantis melkt het emp platform aardig uit met 13 modelen meen ik maar echt baan brekend zijn ze niet. Traag laden beperkte range weinig vermogen (t.o.v. de concurrenten) en best hoge prijs. Bij Mazda kun je een 5meter lange sedan (liftback) krijgen voor minder dan de veloce rationeel gezien de betere keuze ondanks dat het een halve Chinees is tegen een Pool.

    Beantwoorden
  • 21 september 2025 om 21:34
    Permalink

    Er is nog een reden voor andere velgen. Deze lijken me niet super aerodynamisch. Dus verhoogt iets het brandstofverbruik. Dus meer BPM en minder range voor de EV. Al is het maar één procent, toch reden om ook alternatief te bieden.
    En ook wat mij betreft mag de keuze in kleuren worden uitgebreid. In rood is mooi, maar niet mijn kleur. Blauw is niet beschikbaar maar wel een populaire kleur.
    Wel fijn dat we meer keuze komt. De optie basis of +€4.000 is veel,te groot verschil. Kijk naar halfbroer Peugeot 308, daar uitvoeringen op €1000 van elkaar. Sowieso is die auto scherper geprijsd dan deze Junior. Ik gun Stellantis veel maar zou deze toch graag net wat goedkoper zien. En met misschien nog net wat mooiere materialen in het interieur zoals de 308.
    In ieder geval fijn dat de auto goed wordt verkocht. Zeker buiten Nederland.

    Beantwoorden
  • 26 september 2025 om 09:42
    Permalink

    Ik lees in het nieuws dat Stellantis fabrieken tijdelijk dicht gaan waaronder ook Alfa Romeo. Ik weet niet om welk model het gaat. Maar belooft weinig goeds.

    Beantwoorden
    • 27 september 2025 om 05:09
      Permalink

      Ook de lijn van de Junior in Polen, maar niet vanwege de lage vraag voor de Junior. Wel de lage vraag van andere Stellantis-merken die op dezelfde lijn worden gebouwd.
      Alfa Romeo in zwaar weer. De Tonale door de importheffingen van Trump, waardoor de vraag naar de Dodge Hornet (zelfde fabriek in Italië) is weggevallen.
      Dan nog de vrijwel gestopte productie van de Stelvio en Giulia èn zwaar uitgestelde start van de nieuwe Stelvio en Giulia.
      Pech of toeval? Nee, het portfolio is niet robuust genoeg. De ontwerpen niet mooi genoeg (Tonale, Junior), wegligging onder de Alfa-maat (Tonale), de ontwikkeling traag (Giulia, Stelvio), wijfelend leiderschap (Giulia, EV of PHEV); en dan hoeven externe bedreigingen maar even tegen te zitten of je interne zwaktes worden je nekslag.

      Alles onvoldoende? Wel heel veel. Blijft alsnog die prachtige 33 Stradale ingebrand op mijn netvlies. Een lichtpuntje in bange dagen.

      Beantwoorden
    • 11 oktober 2025 om 14:29
      Permalink

      15, 10 en 5 werkdagen. Van modellen aan het eind van hun loopbaan (DS3 bv) Niets aan de hand dus. Q3 verkoop Stellantis in Europa +8%, in de USA (waar het geld wordt verdiend) +35%.

      Beantwoorden
  • 28 september 2025 om 09:22
    Permalink

    Het haalt nu enkel het nieuws omdat het meerdere fabrieken tegelijk zijn. De periode is te overzien. Helaas is in Italië dit dagelijkse kost. Overigens is Pomigliano nu ook bezig met aanpassingen voor de assemblage van de Tonale.

    Beantwoorden

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.