AutoEdizione ‘design’ en hypothese: Na C-Evo komt er ‘C-Evo Sport’

C-Evo Sport

Zo nu en dan ontvangen we wat interessante informatie, die nog niet wijdverspreid op het internet te lezen is. Laat staan in de bladen.

Bij AutoEdizione hebben we besloten om daarom zo nu en dan een ‘fantasieschets’ het web op te gooien, dat te maken heeft met dit gerucht. Meestal doen we dit pas nadat er meerdere signalen bij ons zijn binnengekomen. Daarom kun je gerust aannemen dat er een kern van waarheid in zit. Maar misschien weet je als lezer van AutoEdizione ook het een en ander over dit gerucht en wil je dat hier best met ons delen. 🙂 

Het gerucht is het volgende. Het nieuwe geavanceerde C-Evo, dat debuteren zal als basis van de nieuwe Alfa Romeo Milano, zal zich namelijk zoals de naam al doet vermoeden, niet alleen lenen voor de ‘standaard’ FGA C segment auto van de toekomst. Dat is op zich geen geheim, want behalve de planning van de nodige auto’s met Amerikaans logo, bezitten we inmiddels ook de bevestiging van enkele crossover modellen op dezelfde basis. Deze ruimere auto’s zullen in verschillende varianten de markt bestormen. Van Fiat tot Chrysler.

Nu zijn er al een tijdje enkele halve geruchten, dat Alfa Romeo en Lancia werken aan een sportievere lifestyle auto in het middensegment. Lancia zou bijvoorbeeld een model onder de Delta krijgen, al dan niet met stalen klapdak. Een soort Volvo C70 opponent. Misschien heb je het gerucht wel eens gelezen in de verschillende media. Hiervan was al sprake voor de grote stap van Marchionne en co richting Chrysler. In Lancia kringen heeft men het zelfs over de spirituele opvolger van de legendarische B20/24. Deze auto zou dus een coupé-cabrio kunnen zijn. Alfisti wachten op hun beurt stiekem al een tijdje op de opvolger van de nog immer aantrekkelijke GT. In het Italiaanse autoblad Quattroruote, werd dit gerucht een tijdje geleden ondersteunt met een schets en zelfs een hypothetische naam. Volgens hun kennis zou deze Alfa in het geheim reeds de naam ‘Brezza’ hebben.

Het is niet moeilijk om bij deze laatste er vanuit te gaan, dat deze toekomstige middensegment coupé uit ‘Milaan’, veel zal delen met de nieuwe Milano. En daarmee hebben we een bruggetje gemaakt naar enkele geheimzinnige mailtjes die ons de afgelopen tijd toegezonden zijn. Er zou namelijk een sportieve variant van het kersverse C-Evo platform in de maak zijn. Voor het gemak noemen we dit het ‘C-Evo Sport’ platform. In de mail stond de term ‘C-Evo 2’.  

In de toegezonden informatie  stond dat Lancia een nieuwe ‘Granturismo’ zou krijgen op dit platform. Alfa Romeo zou op haar beurt een zeer sportieve coupé krijgen, dat duidelijk familie zal zijn van de Milano. We gaan hierbij uit van een voor- en vierwielaangedreven coupé (Q2 en Q4).

We nodigen jullie uit om hieronder jullie vermoeden en mening met ons te delen, als commentaar bij dit onderwerp en deze schetsen, die ik met plezier heb gemaakt voor onze site. De schetsvoorstellen zijn naar onze mening een goed alternatief voor foto bewerkingen.   

Veel plezier met dit gegeven, 😉

Mattia Mariani                   

[nggallery id=100]

8 gedachten over “AutoEdizione ‘design’ en hypothese: Na C-Evo komt er ‘C-Evo Sport’

  • 17 november 2009 om 15:13
    Permalink

    Ziet er goed uit, mooie schetsen!
    zou een mooie opvolger zijn voor mn GT.
    liefst met goede (lees sterke) motorisering, 2.0JTS die ik nu heb is toch wat magertjes, misschien maar eens kijken voor een v6:)

    Beantwoorden
  • 17 november 2009 om 16:30
    Permalink

    Ziet er goed uit,maar als het net zo lang duurt als bij de Milano
    dan verwacht ik hem pas 2018 in de showroom!!

    Beantwoorden
  • 17 november 2009 om 16:41
    Permalink

    Top-schetsen, zou alleen het inimini spoilertje op de Alfa weghalen.

    Nog een vraag over schetsen in het algemeen: waarom kiezen ontwerpers voor 24inch wielen onder hun ontwerpen? 🙂
    Weinig ontwerpers tonen hun werk nog met 16inch en lekkere dikke wangen.

    Beantwoorden
  • 17 november 2009 om 18:34
    Permalink

    Leuk Desing, maar misschien een beetje Bertone coupe erin verwerken kleine knipoog naar vroeger.

    Motoren 1.4 TBI Multiair met 135 PK en 170 PK en de 1750 TBI Multiair met 200PK en 260Pk GTA en 4WD. En natuurlijk nog 2 heerlijke diesels. Allemaal met een Q2 Diff behalve de 135 PK versie allemaal een extra sportief DNA systeem. En de GTA lichter en 4WD en speciale dempers en veren. GTA versie is extra breed en heeft anders bumpers en uitlaat systeem, en een electrisch spoilertje wat omhoog komt boven de 100KM deze verzorgt een nog betere CW waarde.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 17 november 2009 om 21:10
    Permalink

    Schitterend nieuws, dat Lancia eindelijk de kans krijgt het gamma uit te breiden, al dan niet samen met chrysler.

    laat maar komen zo’n coupé
    Na een dedra, lybra en thesis, en nu delta-rijder…zie ik een coupé zeker wel zitten !!

    Beantwoorden
  • 18 november 2009 om 08:52
    Permalink

    Erg mooie schetsen! De Milano Coupe met een 1750 TBI Multiair… 8)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.