Eindelijk de Nederlandse prijzen voor de Giulietta

We kregen laatst al een lijstje van de Italiaanse prijzen voor de Giulietta te zien. Nu zijn eindelijke de Nederlandse prijzen bekend, en deze zijn zeer concurrerend te noemen.

1.4 T Progression 120 PK B 25% €23950,-
1.4 T Distinctive 120 PK B 25% €25350,-
1.4 T Multiair Progression 170 PK A 20% €26950,-
1.4 T Multiair Distinctive 170 PK A 20% €28350,-
1.75 T QV 235 PK D 32950,-

1.6 JTDM Progression 105 PK B 20% €27450,-
1.6 JTDM Distinctive 105 PK B 20% €28850,-
2.0 JTDM Progression 170PK B 25% €30950,-
2.0 JTDM Distinctive 170PK B 25% €32350,-

Rijklaar maken €675,-
Verwijderingsbijdrage €15,-
Kenteken deel 1A €38,-,
Kenteken deel 1B €9,25
Garantie 2-jaar fabriek, 3-jaar lak en 6- jaar carrosserie

Met deze concurrerende prijzen lijkt FGA het succes van de 156 in 1997 te willen evenaren.

De Nederlandse optieprijzen zijn helaas nog niet bekend.

Met dank aan Dennis voor de tip!

Deel dit artikel:

53 gedachten over “Eindelijk de Nederlandse prijzen voor de Giulietta

  • 7 maart 2010 om 14:16
    Permalink

    Compliment voor deze primeur!

    Zeer concurrerend en veelbelovend!

    Ik hoop dat deze auto eindelijk weer eens voor betere verkoopaantallen voor Alfa Romeo gaat zorgen, moet lukken in de huidige groene en fiscale trends die kleinere zuinige auto’s met lage bijtelling interessant maken.

    Ik ben razend benieuwd naar de 1e kennismaking want de QV staat bovenaan mijn wishlist om de 159SW te vervangen.

    Beantwoorden
  • 7 maart 2010 om 14:27
    Permalink

    De Guilietta is toch behoorlijk aan de prijs wanneer je het vergelijkt mer de 147 prijzen:

    http://www.alfaromeodownload.nl/prijslijst/147.pdf

    De vergelijkingen tussen de modellen zijn lastig vanwege de verschillende motoren maar afhankelijk van het model is de Giulietta is 500 – 2.500 EUR duurder dan de 147.

    Dit valt me zeker niet mee.

    Beantwoorden
  • 7 maart 2010 om 18:49
    Permalink

    De leaseprijzen van de 147 op het moment zijn echt schrikbarend hoog, hopelijk valt het in de eerste maanden mee en komen ze snel met een business uitvoering.

    Beantwoorden
  • 7 maart 2010 om 20:01
    Permalink

    @Wolbo:
    Lijkt me nogal logisch. Ten eerste is het model tien jaar oud. Daarnaast zijn de uitvoeringen en motoren niet te vergelijken.

    @ExTaxi.
    Leaseprijzen zullen waarschijnlijk op niveau van de lancia delta liggen, misschien iets lager.

    Beantwoorden
  • 7 maart 2010 om 21:28
    Permalink

    Delta 1.4 16V T-JET Oro 120pk 25,495.00 890
    Delta 1.4 16V T-JET Oro 150pk 27,495.00 945

    prijzen gebaseerd op 40.000 km per jaar, looptijd 4 jaar

    En dat model heeft dan nog niet eens gescheiden temperatuurregeling!

    Beantwoorden
  • 7 maart 2010 om 21:30
    Permalink

    En dat is natuurlijk onmisbaar; verschillende temperatuur in zo’n kleine ruimte is redelijk onmogelijk…..

    Beantwoorden
  • 7 maart 2010 om 23:07
    Permalink

    Ik begin niet over gescheiden klimaatregeling….

    Overigens, bij directlease zijn bovengenoemde modellen (bij genoemde uitvoering en looptijd (3jaar en 9mnd / 40.000 km) respectievelijk:

    – € 583,–
    – € 624,–

    Beantwoorden
  • 7 maart 2010 om 23:07
    Permalink

    @ExTaxi: Ik vind die leaseprijzen die je noemt wel aan de hoge kant, zijn die inclusief brandstof voorschot en/of BTW?

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 09:48
    Permalink

    @Dennis
    Hij rekent de benzine er bij voor 40000 per jaar.

    @ExTaxi:
    Dan neem je de 170 met 20% bijtelling:

    Ik schat dat je 50 euro per maand brandstof bespaart t.o.v. de lancia delta 150 pk.

    Daarnaast bespaar je 5% bijtelling. Als je in de 42% schijf zit is dat ongeveer 50 euro:

    28350*25%/12*42%=248.06
    28350*20%/12*42%=198.45

    Dat verschil is dus ook 50 euro.

    Als je dat aan je baas geeft als eigen bijdrage (mag je weer aftrekken van de belasting) heeft je werkgever in totaal ongeveer 100 euro voordeel t.o.v. de delta.

    Betekent dat hij ongeveer 845 betaalt voor die auto ipv 945, als je dit aan hem voorrekent kan hij bijna geen nee meer zeggen denk ik 😉

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 11:07
    Permalink

    2 jaar garantie is niet schokkend veel … had gehoopt (als particulier rijder) op wat langer. Prijzen zijn te overzien gelukkig. Wachten op de MA 135 met een prijs van €25.450?
    Erg veel zin in!

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 16:59
    Permalink

    Ik vind ze behoorlijk duur!! Of zijn de hollandse prijzen nog een pakje hoger dan de belgische?

    En nieuwe golf heb je vanaf 17 000, en nieuwe A3 vanaf 20 000 en een nieuwe 1-reeks vanaf 22 000€…

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 17:05
    Permalink

    @Simon, volgens mij vergelijk jij appels met peren. Zoek eens een VERGELIJKBARE auto op..

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 17:38
    Permalink

    Ik heb opgevangen dat de 1.4Tb evenveel weegt als een 159 1.8, wat 1430kg zou betekenen, kan iemand dat bevestigen?
    Ik kan me niet voorstellen dat het waar is, als er overal wordt gesproken over lichte materialen.
    Waar alle andere merken weer wat lichter worden, zou alfa juist zwaarder worden, ik hoop dat het verkeerde info is?
    Zou ook niet helemaal passen bij de accelleratietijden.

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 18:02
    Permalink

    QV is erg goed geprijsd. ALs je bij een 1.4 TB 170 Dist. een sportpakket neemt (standaard op QV), zit je al “bijna” op de prijs van een QV. Vrees alleen dat de relatief hoge v.a. prijs wat kopers gaat afschrikken.

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 18:47
    Permalink

    @waverider:

    Ik hoop dat de 170 pk betaalbaar is waverider! Zou zonde zijn om een non Multi air 120 pk te moeten nemen in de 25% bijtelling.

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 19:06
    Permalink

    @simon ja simon, in nederland kennen we het ons zo “geliefde” BPM. Kort gezegd een extra aanschafbelasting die regelrecht de schatkist in gaat van vadertje staat. Daar hoeven ze niets voor te doen…. Bijvoorbeeld bij de 170PK ma versie is dat al rond de 4600 euro meer dan in België!!

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 21:45
    Permalink

    Hele nette prijzen, op hetzelfde niveau als een vw golf, sommige iets goedkoper andere iets duurder (dan gaat het om een paar honderd euro)
    dus duurder dan een opel Astra, maar veel goedkoper dan bmw 1 serie en audi A3

    kom maar op

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 22:58
    Permalink

    Ik heb net even de volledige optielijst van Italië zitten bestuderen, maar ik zie zeker mogelijkheden om niet per sé een sportpakket of premium pakket te hoeven nemen. Kortom een redelijk uitgebreide optielijst naar mijn mening.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 10:16
    Permalink

    Om even op mijn eerdere opmerkingen over gewicht terug te komen.
    QV weegt 1395kg-massa rijklaar, massa leeg voertuig zou, wat vroeger altijd op het kentekenbewijs stond ,dan best 1320 kg kunnen zijn.
    Wat wel leuk is, is dat de dubbele uitlaat vanaf de 170pk versie gemonteerd wordt, dus niet alleen voor de qv

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 10:23
    Permalink

    @LenLanson
    Hoe weet je dat van die dubbele uitlaat? Bij de diesels weten we dat door de foto’s van geneve, bij de benzine vraag ik het me af!
    Het geschatte gewicht was 1270 kg als ik het me goed herrinner. Als hij zwaarder is moet de stroomlijn erg goed zijn om die 0-100 sprint in 7,8 seconden te doen.

    Update: heb even gezocht, hier:
    http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4213516,page=3
    Staan de gegevens. De 1750 tbi is 1320 kg volgens die pagina. Ik verwacht dat de 1.4 tb mulitair 170 dan idd op 1270/1280 uitkomt.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 10:25
    Permalink

    @Len Lanson:
    Len ik ben gisteren in Geneve geweest en daar stonden maar 3 Giulietta’s, t.w.: een QV, een 170pk en een 2ltr. Diesel.
    Wat mij nu juist tegenviel was dat op de 170PK een enkele uitlaatpijp was gemonteerd en ik vermoed dat alleen de zwaartse benzine en diesel een MOOIE dubbele uitlaat gaan krijgen.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 10:38
    Permalink

    @Roxxi, weet je zeker dat het een 170 pk was? Ik begin daar steeds meer aan te twijfelen: gelijke vermogens maar ander uiterlijk. Ik denk dat ze hebben neer gezet: instapper, middenmodel en topmodel. waarbij de instapper (120) geen dubbele uitlaat heeft en vanaf middenmodel wel. Waarbij een 170 dat ook zou hebben.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 11:15
    Permalink

    Haal ik uit een dealer pdf :

    Standaarduitrusting
    Progression
    EXTERIEUR
    16″ stalen velgen met sierdoppen in spaakdesign
    Achterspoiler voorzien van derde remlicht
    Aluminium deurgrepen
    Buitenspiegels in kleur van de carrosserie
    Compact reservewiel 125/85 R16
    DRL – Dagrijverlichting LED
    Dubbele verchroomde uitlaat met enkele pijp links en rechts (motoren vanaf 125kW / 170pk)
    Enkele verchroomde uitlaat (motoren tot 125kW / 170pk)
    Follow-me-home verlichting
    LED-verlichting koplamlampen, achterlichten en derde remlicht

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 11:17
    Permalink

    QV 1395 stond op een etiquette energie in geneve.

    poids a vide 1395kg oftewel rijklare massa!!!!

    1320kg zou dan zomaar massa ledig voertuig kunnen zijn.

    1395 schok ik een beetje van , 1320 kg valt dan wel weer mee.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 11:33
    Permalink

    @LenHanson, kun je die pdf op een of andere manier ergens uploaden?

    Klinkt trouwens geheel naar verwachting (en erg goed!)

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 12:13
    Permalink

    Op de etiquette energie in Geneve bij de 1.4 Multiair 170 pk stond : “poids a vide 1365 kg”. Mijn Frans is te slecht om te bepalen of dit het gewicht of het rijklaar gewicht betekent?
    Ik vermoed, wat Len als aangeeft het rijklare gewicht.
    Verder was erop af te lezen: (5,8 liter / 100 kilometer en was daar zelfs met zijn 134gr. CO2 een A label ! (hier geloof ik net een B)

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 12:19
    Permalink

    @Len Lanson: Len ik hoop dat je gelijk hebt vwb die dubbele uitlaat op de 170 pk en dacht dat ook ergens gelezen te hebben, maar heb toch iets anders in Geneve gezien?

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 12:41
    Permalink

    poids = gewicht , a vide = in gebruik (letterlijk: in leven)

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 12:54
    Permalink

    Len Lanson

    Topper die lijst!
    Heb je misschien ook de optie lijst 🙂

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 13:21
    Permalink

    heb een alfa persbericht gezien waarin echt staat per direct bestelbaar! ik wacht op de dualclutch 170pk.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 13:31
    Permalink

    wat is ze mooi,
    de auto valt bij mij echter (nog) buiten het budget, en gezien de prijs vind ik het nu echt jammer dat ik mijn vader er vorig jaar niet van heb kunnen weerhouden om te wachten ipv iets anders te kopen.
    Gemiste kans is wel de 25% bijtelling op de benzine instapper, welke toch voor aantallen moet gaan zorgen..

    Is het multiair systeem zo duur om te produceren per eenheid, of is er een beperkte capaciteit in de fabriek waar dit systeem gemaakt wordt, dat de instapper dit systeem nog mist?

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 14:04
    Permalink

    @Henkie: Italie rijd op LPG, daar is deze 120 pk bijzonder geschikt voor. Daarnaast hebben ze waarschijnlijk nog gewoon een hoop van die blokjes liggen net als de 1.8mpi bij de 159.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 18:35
    Permalink

    @Roxxi:

    Er staat dat tot 170pk(dus tot en MET 169pk) een enkel uitlaatstuk wordt gemonteerd en vanaf 170pk een dubbel. Daaruit leid ik af dat vanaf de 170pk diesel en 1,4 multiair mer 170pk een dubbel uitlaatstuk wordt gemonteerd. Goed nieuws, want het dubbeluitlaatstuk ziet er wel erg goed uit.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 18:39
    Permalink

    @Mark, roxxi bedoelt dat in geneve een auto stond met een enkele uitlaat die ogenschijnlijk bij een etiquette hoorde waarop stond 170 pk. m.a.w. we weten nog niets.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 19:33
    Permalink

    @wh159:

    @ WH159. Jawel, check de officiele pdf die je een paar reacties hierboven kunt downloaden. Daar staat exact in wat ik postte hierboven.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 20:17
    Permalink

    Ja Mark dat kan allemaal wel maar als er een auto in geneve staat met een 1.4 tb 170 pk motor en daar zit 1 uitlaat onder kan er op papier staan wat je wilt (waar vertaalfouten in kunnen zitten) maar een echte auto zegt mij meer.
    Nu ben ik geneigd die pdf te geloven maar wil het wel eerst zeker weten.

    Beantwoorden
  • 9 maart 2010 om 20:34
    Permalink

    Inderdaad mannen, ik hoop dat de Pdf file GELIJK heeft over de dubbele uitlaatpijp en dat de etiquette die achter die auto hing in Geneve een foute was. Helaas was er geen enkele fysieke (folder o.i.d.)info verkrijgbaar bij de Alfa stand over de Giulietta. Marketing technisch kan het allemaal een tikkie beter bij Alfa, want maakte gister op mij een niet al te beste indruk. Er stonden (maar) 2 rode en 1 witte QV? Waar waren een grijze, zwarte of blauwe waarbij het ook wel handig was geweest als er duidelijk was bijgeschreven wat de opties al dan niet waren? Helaas niks van dat alles. Maar goed, zal wel typisch Alfa (Italiaans) zijn, maar moeten ze wel mee oppassen als ze in de toekomst suc6 voller willen worden.

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 09:00
    Permalink

    oeeppss twee woorden door elkaar gehaald: vive en vide.nogal stom.

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 12:49
    Permalink

    Is tie helaas toch zwaarder dan gehoopt… 1365 kg leeg voor de 1.4 170 pk tb multiair

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 13:14
    Permalink

    En nu nog de verbruikcijfers van de verschillende motoren.

    Beantwoorden
  • 10 maart 2010 om 13:29
    Permalink

    @Reginald, die zijn er al!
    Hier bijvoorbeeld de verbruikscijfers van de 1.4 170 pk tb multiair

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.