De Ferrari GTC4Lusso T met V8 Biturbo

gtc4lusso-v8b

Ferrari blijft gewoon haar verkoopaantallen stimuleren en presenteert in Parijs nu ook de ‘instap’ GTC4Lusso T met 3.9 V8 Biturbo. Voor wie meer ruimte wil maar een 12-pitter iets te gortig is, is er nu de ideale combi. Het betreft de winnende V8 uit de California T en de 488 GTB en Spider. De voormalige FF heeft in deze versie 610 pk bij 7500 toeren en 760 Nm koppel van 3000 tot 5250 toeren. Dat is 50 pk meer dan de California en 60 minder dan de 488. Er is nog een belangrijk verschil met het topmodel, namelijk de achterwielaandrijving in plaats van het 4RM-Evo systeem op de vier wielen. Wel heeft de GTC4Lusso T de meesturende achterwielen.

gtc4lusso-v8

Het is Ferrari’s eerste volwaardige vierzitter voor op de weg met een V8. De ‘T’ weegt ook minder, namelijk 1740 kg in plaats van 1790. De gewichtsverdeling tussen de beide assen is 46:54. De auto heeft een geheel eigen rijdynamiek volgens Ferrari, dankzij de nieuwe verhoudingen tussen de elektronische assistentie en de motor en bijvoorbeeld de interactie tussen de vier sturende wielen en het Slip Slide Control systeem. Alles opnieuw afgestemd voor een optimale prestatie. Ook het Variable Boost Management dat een zo soepel mogelijke acceleratie tot stand brengt, tussen de derde en de zevende versnelling, is aangepast. Qua uiterlijk is de GTC4Lusso T nog dezelfde, zowel binnen als buiten. Het is dus duidelijk dat de grote vierzitter van Ferrari is aangepast voor de klant die dit model wil zoals het is, maar dan met andere technische eigenschappen dan de V12. We verwachten dat het het merk uit Maranello geen windeieren zal opleveren.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.