Maserati Ghibli MY2017 up to date en tijdloos

ghibli-my-2017

De Maserati Ghibli blijft de mooiste verschijning in het segment en dus hoeft er zeker niet gesleuteld te worden aan het uiterlijk. Daarom vormen de aanpassingen van de Ghibli MY2017 vooral een nuttige aanvulling op het bestaande concept. De techniek onderhuids is ververst en de nieuwe zeer rijke pakketten Luxury en Sport zijn toegevoegd. Het Sport pakket kenmerkt zich door twee versies Carbon Package met details in carbon fiber look voor binnen- en buitenzijde. Het Luxury pakket is intussen te herkennen aan een optimale Italiaanse stijl dankzij de afwerking in stof door Zegna. De jongste versie van de Ghibli valt vooral direct aan de binnenzijde te herkennen dankzij de hertekende middenconsole met 8,4 inch scherm met multi-touch functie. Het nieuwe systeem is geschikt voor de aansluiting van Smartphone via Apple CarPlay en Android Auto. Ook de tunnel onder de console is aangepast en is qua systeem en lay-out die van de Levante. De klimaatbeheersing is ook verbeterd dankzij nieuwe sensoren (AQS) voor een beter comfort. Het gaat om een intelligenter systeem dat de luchtkwaliteit nog beter aanpast, naarmate die aan de buitenzijde verslechterd.

ghiblimy2017d

ghiblimy2017

De optielijst is aangepast met nog meer nieuwe technische snufjes, samengevoegd in een nieuw pakket. Daarin vind je bijvoorbeeld Adaptive Cruise Control met Stop&Go (Adaptoef systeem dat het afremmen en versnellen van het voertuig automatisch regelt), Blind Spot Alert (Dode hoek detectiesysteem dat voertuigen signaleert), Lane Departure Warning (detectiesysteem tijdens het handhaven van het rijden op dezelfde rijbaan), Forward Collision Warning (signaleringssysteem dat waarschuwt voor botsgevaar) met Advanced Brake Assist (voorbereiding van het remsysteem op een noodstop) en Automated Emergency Braking (automatisch remsysteem bij impact). Optioneel is ook een Surround View camerasysteem voor meer zicht rondom tijdens het manoeuvreren.

ghiblimy2017c

De Ghibli op benzine met 3.0 V6, heeft voortaan 350 pk (+20) en een verbeterde top van 267 km per uur. Ook de sprint naar de honderd is beter met 5,5 seconden. De Ghibli S met 410 pk een top van 285 km per uur en een sprint van 0-100 in 5,0 seconden, is ook beschikbaar als vierwielaangedreven SQ4. De Euro 6 V6 diesel van VM heeft zoals reeds bekend 275 pk en is in Italiƫ ook verkrijgbaar met 250 pk. Er is ook een nieuwe 20 inch velg beschikbaar, die nog lichter zijn en te herkennen zijn aan nog subtielere spaken. De kwaliteit van de Ghibli is intussen bewezen en onbetwist. Dit is mede te danken aan de wijze waarop Maserati deze luxe E-segment sedan heeft ontwikkelt. Maar liefst 90 testexemplaren werden gebruikt en werden onder diverse omstandigheden wereldwijd ingezet voor een testtraject van in totaal meer dan 6 miljoen kilometer.

4 gedachten over “Maserati Ghibli MY2017 up to date en tijdloos

  • 24 september 2016 om 16:28
    Permalink

    Blijft een waanzinng mooie auto die heel lekker rijd !

    Beantwoorden
  • 25 september 2016 om 20:51
    Permalink

    Blijft idd een pracht wagen. Hoewel ik bij Maserati meestal zo iets heb doe maar in blauw metallic of iets staat dat rood hem ook prima terwijl ik dat juist de kleur vind voor Alfa en Ferrari.

    Beantwoorden
  • 26 september 2016 om 11:32
    Permalink

    Ik krijg spontaan zin in een wijntje als ik die rode bekijk ;o)

    Beantwoorden
  • 26 september 2016 om 14:16
    Permalink

    Wat ik bij Maserati mis is de power van de motoren de V8 heeft 530PK Alfa heeft de nieuwe V6 Biturbo met 510PK. Ik denk dat de nieuwe Quatroporte op het Giorgio platform komt te staan misschien weet iemand dat hier. Nu staat de auto nog op het XL evo platform ooit Chrysler 300 maar wel heel erg aangepast. Ik vind de namen van de uitvoeringen nu echt TOP! Granlusso en Gransport en dan als top model Gransport MC. Maserati mag ook wat minder historisch zijn en iets meer hightech en laat Pininfarina weer de modellen tekenen de vorige Quatroporte is een van de mooiste sedans van de laatste 20 jaar samen met de Alfa 166 van Egger.Het zou mooi zijn als Maserati de V8 krijgt uit de California T en de GT4Lusso T dik 600PK.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.