FGA en EuropAssistance slaan de handen ineen

FGA EUass

Directe hulp bij pech onder weg? De service die je krijgt als je Italiaans rijdt zal kwalitatief erg hoog zijn de komende jaren.

Over heel Europa en verschillende andere landen in de wereld zullen FGA en EuropAssistance namelijk voortaan nog veel nauwer samen gaan werken dan voorheen. De EuropAssistance service voor de merken Fiat, Fiat Professional, Abarth, Alfa Romeo en Lancia en de bestuurders van deze merken, zal voortaan in 9 Europese landen direct beschikbaar zijn. Maar ook op de groeiende markten Argentinië, Barzilië en nu ook India zal FGA de samenwerking met EuropAssistance, die buiten de EU al sinds 1999 bestaat, verder intensiveren en uitbreiden.

Al sinds 1995 werken de twee bedrijven in Europa samen. Naast Frankrijk, Spanje, Portugal en Griekenland, zullen FGA klanten nu ook in Duitsland, Oostenrijk, Polen, Tsjechië en Slowakije aanspraak kunnen maken op EuropAssistance service in diverse filialen en via directe hulp na telefonisch of Internet contact. 24 uur per dag en 365 dagen per jaar. De service houdt in dat je na een aanrijding, lekke band, lege accu e.d. recht hebt op reparatie en/of vervangend vervoer. Dat laatste kan ook het openbaar vervoer zijn. Verder heb je via EA recht op bepaalde medische hulp.

In diverse landen is er ook sprake van uitbreiding van de reeds bestaande service. Zo heb je in Frankrijk vanaf nu ook recht op deze dienst als je via een bedrijf met Autoexpres logo een tweedehands FGA auto hebt gekocht. En voor de eigenaren van de Fiat Ducato camper is er bijvoorbeeld zelfs assistentie in 35 verschillende landen.

Volgens FGA Network development and Customer Services directeur Mauro Veglia is deze service een grote stap in de richting van consequente internationale serviceverlening, met een hoop tevreden klanten als gevolg. Ook volgens EuropAssistance CEO Stefano Sarti is de internationalisering in samenwerking met de producent een grote stap vooruit.

Een gedachte over “FGA en EuropAssistance slaan de handen ineen

  • 29 oktober 2009 om 09:44
    Permalink

    Heb nooit begrepen waarom dit zolang duurde om op poten te zetten voor de personenwagenmarkt. In de truckmarkt is dit al 20 jaar de gewoonste zaak van de wereld.
    Daarbij is deze service in de truckmarkt vele malen complexer.

    Maar ja, beter laat dan nooit. 😀

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.