Fiat Argo toont klasse in het donker

Dinsdag 30 mei wordt in Brazilië een hele belangrijke Fiat onthuld, de Argo. We zien in het donker alvast het lijnenspel en de verlichting. Bescheiden maar smaakvol vormgegeven achterlichten en LED ‘strepen’ in de gerekte koplampen. Ook zien we de gelijkenissen met de Tipo. De Fiat Argo is belangrijk om twee redenen. De eerste is dat dit de basis vormt voor meerdere belangrijke modellen op de Braziliaanse markt en dat Fiat als marktleider daar voortaan een hoogwaardiger product neerzet.

Dit laatste kan ook te maken hebben met de eisen van de Europese markt, waar de Argo in een later stadium vrijwel zeker onder een andere naam (Uno?) gepresenteerd gaat worden als nieuwe B-segment Fiat. Een Fiat van goede kwaliteit en afwerking, voor een sterk concurrerende prijs en met zeer moderne motorische techniek (Firefly motoren). Kortom dit model is een geheimwapen waar al langer op wordt gewacht en wat de nodige voeten in aarde heeft gehad. De Punto gaat niet voor niets maar langzaam met pensioen. De nieuwe B-segment Fiat zal bovendien wellicht de basis gaan vormen van meer producten (Lancia?). Er is weinig fantasie voor nodig dat hier vooral op Italiaanse bodem (maar ook op andere Europese markten) duizenden van verkocht zullen gaan worden. Een model dat het leven zuur zal maken van concurrenten als Polo en Clio en dat FCA aan een groter marktaandeel kan helpen.

6 gedachten over “Fiat Argo toont klasse in het donker

  • 2 mei 2017 om 23:22
    Permalink

    Blij dat dit nieuwe model komt. Ook graag in de EU. Lijkt mooi. Wel wat te grote dode hoek achter. Nu nog goed, praktisch en leuk😀

    Beantwoorden
  • 3 mei 2017 om 13:37
    Permalink

    Ik hoop dat er ergens een keer aan een nieuwe MiTo wordt gedacht???

    Mijn vrouw krijgt af en toe een misselijk gevoel als ik de paarden een beetje loslaat en wil mij in een SUV (500X/Renegade) duwen, wellicht even een tijdje het gaspedaal als zij erbij zit met een fluwelen voet bedienen dan waait het wel over hoop ik. Levert op de rollenbank bij Squadra Tuning 116Pk in N en in Dynamic 130PK(10 meer dan fabrieksopgave), en op LPG van of Shell V-Power benzine komt dit er echt wel uit, auto is 3000km voorzichtig ingereden en nooit koud weggescheurd. Als hij warm is laat ik weleens wat paarden los binnen de geldende limieten, in Duitsland onderweg naar Italië af en toe een stukje vol gas.

    Beantwoorden
  • 3 mei 2017 om 16:17
    Permalink

    technisch van een heel andere orde dan tot nu toe in Brazilië (in de kleine of middenklasse) bedacht en ontwikkeld door Fiat!

    Beantwoorden
  • 3 mei 2017 om 20:38
    Permalink

    De portieren en spiegels doen heeeel erg denken aan een Opel of VW (evenals die wieldoppen)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.