Fiat Blue&Me nu al gewild in Amerika

Nog maar net is Fiat van start gegaan in de VS en nu al spreekt men van de aantrekkingskracht van Fiat’s multimediale systeem voor in de auto.

In Amerika is men best nieuwsgierig naar de nieuwkomer met spraakherkenning en aansluiting voor Bluetooth van de Smart phone. Op deze grote markt is nu namelijk maar één vergelijkbaar systeem verkrijgbaar van Ford. Dat merk past ‘SYNC tech’ toe en is zeer populair. B&M is voor 500 dollar verkrijgbaar op een basis model van wat de Amerikanen de ’tiny 500′ noemen. Op de Sport en Lounge is het systeem standaard. Fiat’s multimedia systeem kent voor- en nadelen ten opzichte van de concurrent al verschillen ze niet veel van elkaar. Wat door de Amerikanen vooral als nadeel wordt ervaren is dat het alleen nog beschikbaar is op de Fiat 500. Vanaf 2012 zal het pas toegepast worden op nieuwe Chrysler modellen. Voordeel is de fikse korting die je krijgt op een TomTom maar ook het Ecodrive programma, waar genoeg Amerikaanse East- en West-coast ‘groentjes’ naar uit zullen zien. Kortom een leuk cadeau voor X-mas zo’n Fiat 500.

De Amerikanen waarderen de inzet van Fiat met dit systeem -dat in Europa al een tijdje (2007) meegaat- in elk geval heel erg. Het merk uit Turijn laat zich daar dus zeer serieus nemen.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.