Gerucht over de productielocatie van de nieuwe grote Alfa

Alfa flagship

De opvolger van de 166 is aanstaande. Volgens de Amerikaanse media zijn aan de andere kant van de plas ook al productieplannen uitgelekt.

Aldus online magazine Edmunds Inside Line. Overigens staat het bericht vol Amerikaanse onwetendheden en foutieve info. Zo wordt het project door deze mensen ‘169′ genoemd i.p.v. 941, en weten we dat de Brera en Spider geen directe opvolgers zullen krijgen op dit platform. We zijn er wel mee eens dat er ooit achterwielaangedreven sportieve open en gesloten telgen zullen volgen, maar bij dit soort modellen denken we eerder aan een kortere variant qua platform waarop ook de Giulia gebouwd zal worden: D-Evo. Wat de 169 betreft zien we wel ooit een coupé of coupécabrio variant in onze fantasie. In het artikel worden volgens ons ook (wederom) onterecht de Milano (C-Evo) en Giulia in één adem genoemd. Iets wat wel meer mensen proberen te verkopen als logica. Sinds een week vinden wij bij Alfablog dit nóg minder aannemelijk dan eerst, aangezien de Giulia wat Europa betreft (volgens een laatste lek uit Italië), in Pomigliano gebouwd zal worden, en de Milano zoals bekend in ‘C segment fabriek’ Cassino. Dat strookt dus in het kader van ‘component sharing’ niet helemaal met elkaar. De Giulia zal op de basis van een nieuwe D segment Dodge worden gebouwd  (of vice versa) en krijgt naar verwachting een heel ander onderstel (achterwielaandrijving) dat geschikt is voor ‘evolutie’ van de grotere Alfa Romeo en Dodge modellen. Een verlengd C-Evo platform komt volgens onze blogs namelijk eerder in aanmerking voor een nieuwe D segment Chrysler en Lancia.

Wat wel meer hout snijdt is het mogelijke nieuwtje dat de opvolger van de 166 in Brempton Canada gebouwd zal gaan worden. Dat past in wat we al ongeveer wisten. Dat dit topmodel voor Alfa Romeo een belangrijke Amerikaans rol zal spelen is erg aannemelijk. Het past in de lijn van het nieuws over het markttechnisch omhoogwerken van Dodge en Chrysler als luxe merken, waarbij Alfa een niche rol zal spelen. Jezelf als prestigieus merk profileren kan alleen op die manier het beste. Wat echt interessant is, is de bewering bij dit nieuws, dat iedereen vooral mag denken dat het om een upgrade van het oude LX platform gaat, maar dat dát dus verre van waar is. Het zou namelijk gaan om een nieuw groot achterwielaangedreven platform. Geen oude gerecyclede Mercedes dus zoals veel sceptici zeggen. Voor ons alleen maar een bevestiging van het idee dat er meer aan de hand is rond dit project, dan wij allen vermoeden kunnen. Of de ‘169′, zoals dit bericht van Edmunds beweert, alleen maar per boot naar Europa komt i.p.v. ook hier een productielijn te hebben, durven we niet te beamen. Marchionne vindt verschepen naar Sicilië namelijk al te ver en gelijk aan geldsmijterij. De nieuw beoogde strategie zal eerder in de trant van ‘verkoop waar je ook produceert’ zijn. Eind november komt ook in Detroit een definitief plan naar buiten.

In ieder geval doen we bij Alfablog ons huiswerk. Blijf het dus vooral hier volgen als het om dit soort geruchten gaat!

8 gedachten over “Gerucht over de productielocatie van de nieuwe grote Alfa

  • 5 oktober 2009 om 19:40
    Permalink

    Leve Auto Edizione! 😀 Fantastisch dit nieuws ik sta bij na te trillen op mijn benen van plezier 😀

    Zou het dan toch mogelijk zijn dat het aanzien van de wereld op Alfa defnitief gaat veranderen. En de 1ste stap hiervan is een luxe tank bouwen die de Duiters meer dan eens zal doen fronsen en al die betweterige autosceptici van hun stoel zal laten donderen van het verschot…. 😉

    Gaan de Duitsers dan eindelijk concurrentie krijgen vannuit europese hoek? Dit zou heel de denk wereld over Italiaanse auto’s laten daveren op zijn grondvesten!!! 😀

    Gewoonweg super!:D

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:40
    Permalink

    Ik ben ook Superbenieuwd naar de shape van de wagen! Hoop dat de foto ooit getrokken in een trailer compleet niets te maken heeft met het werkelijk uit te komen model 😀

    Want dat zou een miskleun van jewelste betekenen. Maar heb er alle vertrouwen in 😀

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:40
    Permalink

    Ik vind het opvallend dat Italiaanse-autoliefhebbers net Feyenoord-supporters zijn: elke keer denken ze dat ze DIT jaar wel mee zullen doen aan de top 😉

    Leg me dit dan eens even uit: waarom koopt niet iedereen massaal een Quattroporte? Een fantastisch uitziende auto die alles heeft wat Italie te bieden heeft: luxe, sportiviteit, flair, elegantie en klasse. Maar toch koopt men een S, 7 of A8.
    Zo zal het helaas ook gaan met een nieuwe 166. De A6′, 5-series verkopen als broodjes en de Alfa niet. Zowieso lijken ze er altijd in te slagen om met een inferieure bouwkwaliteit op de proppen te komen, ook bij de Quattroporte bijv.

    Ik weet het, ik ben de zwartkijker uit Schiedam, maar deze beloftes hoor ik al meer dan 10 jaar imiddels :’(

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:41
    Permalink

    ps. voor alle duidelijkheid, ik ben een Feyenoord-fan 😉

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:41
    Permalink

    Maar vooral ook restwaarde……(wat uiteraard ook een gevolg uit het verleden is)

    Met de 159 zou dit allemaal beter worden, aan de kwaliteit van de 159 ligt het volgens mij niet, wel aan het imago, de positionering, verbeteringen/uitbreidingen/vernieuwingen, de dealers en ook aan Kroymans……

    (De Panda lessen zijn hier duidelijk niet goed toegepast; alhoewel de Panda bij zijn start een beter product was tov de concurrentie.)

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:41
    Permalink

    DE huidige Panda is een topproduct nog steeds. Vraag maar aan de ADAC. Dus wat bedoel je met Panda lessen? Die auto is zelfs waardevast.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:41
    Permalink

    @LaTiNo147: Je geeft in je bericht net weer WAAROM alfa er niet geraakt. Je vergelijkt een 166 met een A6 of 5 Ok hij zit ook in die klasse maar dat is nu net het grote probleem. Al die autosceptici blijken de duitsers steeds de voorkeur van nummer 1 te geven door hun modellen altijd superieur te maken als ze vergelijken met andere merken. 159/3reeks Thesis/A6 Een A6 vergelijk je toch ook niet met een 3? 🙄

    Door dit te doen lijkt het altijd of eender welk ander merk niet is opgewassen tegen de Duitsers.

    En juist daarom hopen we nu dat Alfa of Lancia een wagen uit brengt die groter en langer is dan menig verlengde S of 7 zodat deze wagens eindelijk concurrentie krijgen 😀

    Maar of dat dit ooit gaat gebeuren is natuurlijk de vraag….

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:42
    Permalink

    @Mattia Mariani:

    Dat bedoel ik nu juist; verkoopt goed (nog steeds), product wordt up-to-date gehouden, telkens nieuwe varianten e.d.

    De Panda lessen: zo dient het juist aangepakt te worden; oftewel van de Panda aanpak kan je leren!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.