Internationaal register alleen voor echte Alfa’s?

Alle ballen verzamelen!

Vanaf nu is er het ‘Alfaregister’. Alfisten uit de hele wereld kunnen hier, in het kader van 100 jaar Alfa, hun Alfa Romeo registreren. Eigenlijk hoopten wij bij AutoEdizione een dergelijk bericht te kunnen plaatsen. Zou het niet prachtig zijn? Zo’n register voor werkelijke elke gepassioneerde Alfa Romeo rijder? Helaas. Het is alleen voor Alfisten die een model hebben tot en met 1985, tot en met de 75. Het is duidelijk wat het statement van de makers van deze site inhoud. Toch vragen we ons af hoe nobel dit is. …ik voel weer een zoveelste Alfa discussie opkomen… Ten eerste vier je hiermee feitelijk dat Alfa Romeo slechts 75 is geworden en geen 100. En ten tweede is het natuurlijk mooi balen als jij met een prachtige 100% gelimiteerde Alfa Romeo SZ je niet kan registreren en je halfbroer uit Napels met een gedeukte Arna wel! (de SZ en RZ kun je overigens wel registereren maar we willen het graag treffend brengen in onze berichtgeving..)  Het is ons dus niet helemaal duidelijk waarom je de grens daar per se wil trekken. Een 156 GTA of een mooie 166 zijn immers echt de moeite waard niet waar? En de mooiste auto ooit dan? De 8C Competizione… Rare jongens, die Alfisten. Net zo moeilijk tot een eenheid te smeden als Italië zelf.

Wat de echte klassiekers betreft snappen we het natuurlijk wel. Van 2600 to Giulia etc., is het immers logisch dat je die zoveel mogelijk wilt verzamelen onder één dak. Welke gelegenheid is er dan mooier dan dit honderdjarige bestaan? Een van de doelen van deze site is dan ook het in kaart brengen van bijvoorbeeld restauratie projecten die er mondiaal gaande zijn. Zo zou je namelijk een ander heel goed kunnen helpen en zijn er misschien nog vele Alfa schatten te ontdekken. Wat te denken van al die unieke exemplaren van diverse Italiaanse carrosseriebouwers. Ga dus nu naar het grootste Alfa Romeo klassieker register!

[nggallery id=176]

10 gedachten over “Internationaal register alleen voor echte Alfa’s?

  • 25 januari 2010 om 10:46
    Permalink

    Het enige juiste commentaar op dit bericht zoals hierboven verwoord. Jammer hoor.

    Denk dat de indeling bij het Registro Italiano Alfa Romeo meer duidelijkheid geeft.
    Die willen vooral de topmodellen van alle typen in kaart brengen en bewaren. Dus bijzondere uitgaven van een 33 of 155 etc.

    Rij zelf met trots in mijn 33.
    De 33 met boxermotor waarvan Agnelli destijds zei dat die motor het enige positieve was van de boedel van Alfa Romeo die Fiat toen overnam.

    Beantwoorden
  • 25 januari 2010 om 16:46
    Permalink

    Jammer van de rare grens die ze trekken.
    Alfa’s uit de tijd van moeder Fiat mogen niet en Alfa’s uit de tijd van moeder Romeo mogen wel.

    Als ze dan toch zo streng willen zijn laat ze dan alleen het register openen voor Alfa’s uit de periode van 1910 t/m 1914.
    Uit principe zou ik al niet meedoen aan dit register. Zij vieren alleen 71 jaar “Romeo”.

    Beantwoorden
  • 25 januari 2010 om 18:09
    Permalink

    Ik durf hem best aan de 33 niet een van de best rijdende ALfa’s kwa wegliging!

    Ik heb zelf een 33 1.7 16V zoals Tommaso weet. Het leuke is hij verteld niks over zijn andere monster de 155 Q4 met 2.0 Lampredi motor.

    Mooi garage Tommaso zo!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 25 januari 2010 om 23:17
    Permalink

    de 75 was het einde van het tijdperk. Romeo redde alfa, fiat liet het liggen in coma.

    Beantwoorden
  • 26 januari 2010 om 08:40
    Permalink

    Nalezend hebben we maar een aantal sombere reactie’s gegeven.
    Hierbij een positieve over de positie van Alfa Romeo.

    Net zoals de 33 in de jaren 90 Alfa Romeo op de been hield met grote verkoopaantallen voor het merk , ook met name in Nederland, is het nu tijd voor de Mito om deze rol te vervullen.

    Met de nieuwe multiair motoren en verbeterd stuurgevoel en misschien nog een facelifje moet het zeker een succes worden en de weg effenen voor de Giulietta en overige modellen.

    Beantwoorden
  • 26 januari 2010 om 09:20
    Permalink

    Een 33 niet zo’n goede wegligging?
    volgens mij moet je toch eens de dempertjes, rubbers, of je bandjes etc controleren, want de 33 gaat als een raket.. volgens mij de snelste auto ooit op een klaverblad… (moet het wel niet nat zijn, want dan is het bagger)…

    vind het een belachelijk initiatief.. Ben een klassiekerliefhebber, (met wat giulia’s en een coda tronca spider), maar de latere alfa’s zijn net zo alfa!.. anders.. maar dat is niet vreemd want we leven in een andere tijd!

    Beantwoorden
  • 26 januari 2010 om 13:29
    Permalink

    Vrees dat Squadra iets anders probeerde te schrijven..

    Een 33 kan ook op een nat klaverblad hard gaan hoor.
    Gewoon goede Uniroyal rainsports erop en een Quaiffe sperdiff doen wonderen!

    Beantwoorden
  • 26 januari 2010 om 17:11
    Permalink

    De 3e serie van de 33 verkocht beter dan de 1e en de 2e. En die 3e serie is van het Fiat-tijdperk. Dan moet Fiat toch iets goeds teweeg gebracht hebben. 😉

    Beantwoorden
  • 26 januari 2010 om 18:48
    Permalink

    Sorry mannen bij het nalezen klinkt het gek hehehehe.

    Nee vind de 33 juist vandaag de dag echt nog steeds super kwa wegliging en ik kan het weten. Ik Werk in de autobranche en als je tegenwoordig met auto’s rijd zijn ze vaak super snel en mooi afgewerkt maar de wegliging haalt het niet bij de 33.

    Vergelijk een SEAT LEON FR met 211 PK en electronisch diff, dan is de 33 kwa balans veel beter de LEON is super snel maar bij insturen hebben de voorwielen een probleem en kan je de auto niet meer met gevoel de bocht door sturen wat bij de 33 echt waanzinnig is.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 28 januari 2010 om 11:42
    Permalink

    Waren het niet de 33jes die in de jaren ’90 de snelste alfa’s waren in de 2 literklasse op zandvoort…?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.