Home » Abarth , Fiat Professional - Iveco

IVECO ondersteunt Team Abarth in stijl

10 juni 2017 9:18 10 reacties

Als liefhebbers van IVECO zijn we erg te spreken over de verbintenis met Abarth in de racerij. Historisch gezien is het altijd mooi om een Italiaanse vrachtwagen ter ondersteuning van raceteams te zien. Niet voor niets rijden daarom ook vele truckchauffeurs met een IVECO (en in het verleden met bijvoorbeeld een Fiat, OM of Lancia) met een Ferrari-logo op hun mastodont.

In dat licht is de Abarth-look op de toch al goed ogende IVECO Stralis XP pas echt smeuïg en bijzonder. Ook een Eurocargo -vrachtwagen van het jaar 2016- van Team Abarth krijgt hetzelfde sporttenue aangemeten. Van de Stralis XP TCO2 in Abarth stijl zullen er bovendien ook nog 124 verkocht gaan worden als gelimiteerde editie. Best kans dus dat je er ooit eentje tegenkomt, vooral in Italië. De nieuwe Stralis XP met witte, zwarte en rode accenten (geïnspireerd op de 124 Abarth), heeft als bijnaam Abarth “Emotional Truck”. Tijdens de Trofeo Abarth Selenia en de Trofeo 124 Rally Selenia zal de IVECO Stralis altijd aanwezig zijn. Maar ook bij de paddock van IVECO tijdens de FIA European Truck Race 2017.

De IVECO Stralis XP is al een tijdje de meest betrouwbare en zuinige truck die te krijgen is op de vrachtwagenmarkt. Onder andere de geheel nieuwe geavanceerde transmissie, vernieuwde motor en de HI-SCR technologie zorgen voor een extra lage CO2 uitstoot. De brandstofbesparing kan oplopen tot wel 11,2 %, zoals onlangs bleek uit een test van de Duitse TÜV.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

10 reacties »

  • Squadra schrijft:

    Nederlandse truckers zijn meestal negatief over Iveco geen idee waarom. Vind het de mooiste trucks en als ik eigen rijders was ging ik morgen nog naar Schouten eentje in het zilver met rood Aub.

    Ciao

    Squadra

  • Lancia4Ever schrijft:

    @Squadra Om dezelfde reden waarom de massa die bv VAG rijdt altijd sceptisch zal blijven doen over een Italiaans product, hoe goed ook..

  • Aribsg schrijft:

    Geweldige trucks en daily super bestelwagen .de daily had eigenlijk naar usa gemoeten .achterwielaandrijving en ruimte en uitvoeringen te over.kwalitatief zeker niet verkeerd .kijk alleen naar het bizarre te trekken gewicht als be combinatie ,gaat ook nog niet kapot ook.
    Designers moeten ff brilletje krijgen ,de auto sop zich is niets mis mee .

  • Lancia4Ever schrijft:

    @Aribsg Persoonlijk vind ik de Daily juist erg mooi qua design!

  • Aribsg schrijft:

    Lancia4ever een vrachtauto ,bus of personenauto moet kracht uitstralen niet een dom lachend gezicht hebben .kijk naar vw 😳 De nieuwe crafter is een mooi design en straalt kracht uit .
    da s dan weer andersom een sterke bus met vreemd design en een matige bus met krachtig design .
    T zou mooi zijn als de iveco net zo n uitstraling krijgt al de vw .technisch zijn de ivecos beter en krachtiger
    Kijk maar naar de hoge km standen van de daily s .je moet die motoren kapot schieten anders kom je er niet vanaf .dat zielige 2.0 tdi tje van de crafter zie ik niks in .ik heb van die 2.5 tdi s verkocht wat een ellende ,die 2.0 tdi was eerst ook een ramp .mercedes ook trouwens.

  • Lancia4Ever schrijft:

    Haha dat is dus allemaal persoonlijk want ik vind de Crafter er juist super braaf uit zien. De Daily heeft de look van een pantservoertuig aan de voorzijde.

  • hans 😊 schrijft:

    Zie tegenwoordig alleen maar iveco daily rijden praxhtige wagen trouwens

  • Squadra schrijft:

    Iveco zou wat meer moeten doen met hun Massif wat ooit een Santana was en daarvoor een Landrover Defender. De Landrover is uit productie dus Iveco kan er iets moois van maken. En luxe versie bouwen met dikke Jeep V8 voorin met Italiaans leer en hout en heel veel luxe en deze op speciale bestelling maken.

    Ciao

    Squadra

  • Aribsg schrijft:

    Nee joh squadra ,ding is nog ouder van chassis als een defender en niet veilig genoeg meer .
    Zou evt. Wel gemoderniseerd kunnen worden maar de jeep is er ook nog en die maken ze beetje bij beetje gelijk aan een g model .dus elke investering in een landroverachtige zou dubbel zijn en daarbij bladveren kunnen echt niet meer .

  • Lancia4Ever schrijft:

    De Massif is in 2011 al uit productie gegaan in Spanje.

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees meer over

,

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Advertenties