Lancia viert officieel einde gevangenschap van Aung San Suu Kyi

De timing kon niet beter.

Net nu Lancia zich weer opwerpt als hoofdsponsor van een programma voor de wereldvrede, is het ‘gezicht’ dat Lancia vorig jaar uitkoos voor haar campagne in de vorm van Aung San Suu Kyi, weer vrijgelaten. Die kans laat Lancia zich in aanloop naar de 11e World Summit van Nobelprijswinnaars te Hiroshima natuurlijk niet ontglippen. En dus kon de ‘advertising’ afdeling van Lancia direct aan het werk en kwam CEO Olivier François zelfs met een officieel commentaar naar buiten. Het spotje hieronder verscheen direct na de vrijlating van de Burmese activiste en Nobelprijswinnares, op de Italiaanse televisie.

Lancia gaat graag tegen de stroom in en dus koos het een tijdje geleden ook voor een radicaal politiek standpunt. Men zegt dat het past bij Lancia’s doelgroep. Door iemand als Richard Gere virtueel door Tibet te laten rijden -om zo de introductie van de Delta te promoten onder het mom van ‘the power to be different’- haalde Lancia in 2008 zelfs de woede van de Chinese overheid over zich heen, en moest de Franse CEO zich in Rome melden bij de Chinese Ambassade. François feliciteerde afgelopen weekend mevrouw Suu Kyi en zei dat Lancia trots mag op de keuze’s die het maakt. Ook Chrysler neemt al jaren regelmatig een politiek standpunt in, al is dat in de VS een veel normaler verschijnsel.

Lancia blijft zich hiermee richten op een uitgesproken publiek. In de jaren ’80 was de slogan van Lancia al; “Enkel voor mensen die het weten te waarderen.”

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.