Maserati Grecale brengt boemerang achterlichten terug

Eigen stijl.

Zoals we al in een van onze eerdere berichten schreven, zulen op de D-segment SUV, de Maserati Grecale, de boemerang-vormige achterlichten terugkeren. Iets wat Maserati reeds introduceerde op de 3200 GT (tipo 338), maar dat na enkele jaren op de (4200) GT (tipo M138) weer werd geschrapt. Die achterlichten van toen waren een primeur, niet alleen qua vorm maar ook qua techniek. Het was de eerste productieauto in de wereld met LED- techniek aan de achterzijde. Iets wat je nooit zou bevroeden met al die doorgetrokken Duitse LED-balken van tegenwoordig. Dat laatste is overigens tot onze grote vreugde dus niet de keuze van Centro Stile geworden voor de Grecale.

Definitieve vorm.

Dat we nu al weten hoe de Maserati Grecale eruit zal zien, danken we aan deze gisteren uitgelekte kiekjes in het donker van een definitieve mock-up (kleimodel) dat tijdens de presentatie van de MC20 is gebruikt als ’tastbare’ teaser van enkele seconden. Het is een SUV die de Stelvio overduidelijk als familielid heeft. Een diffuser met vier einddempers aan de achterzijde, verraden ook alvast dat er een zeer krachtige versie gepresenteerd gaat worden. Een zeer aantrekkelijk vooruitzicht, mits dit niet ten koste zal gaan van de Stelvio Q natuurlijk. De liggende verticale koplampen zijn niet alleen gekozen om aansluiting te vinden met de MC20, maar vormen tevens een praktische onderscheidende keuze in contrast met de Stelvio.

3 gedachten over “Maserati Grecale brengt boemerang achterlichten terug

  • 11 september 2020 om 13:00
    Permalink

    De kans dat de verkoop van de Grecale ten koste van die van de Stelvio gaat ligt voor de hand, ik denk dat menig Stelvio zal worden ingeruild op een Grecale. Het merk met de drietand staat weer net iets hoger op de ladder en de mens wil eens wat nieuws. Stelvio gaat alweer een paar jaar mee en het is niet de best verkopende auto in zijn klasse. Echter denk ik dat de Grecale en de Stelvio samen voor een groter volume zullen zorgen dan de Stelvio alleen. Met een gedeeld platform, voor de korte termijn geen verkeerde strategie denk ik.

    Beantwoorden
  • 12 september 2020 om 10:28
    Permalink

    Tonale, Grecale en als sluitstuk van de soap komt er wellicht nog een Fatale!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.