Home » FCA , Maserati

Maserati wil naar 100.000 eenheden en 15% marge

1 juni 2018 13:26

Ook bij Maserati is het tijdens de presentatie vandaag elektrificatie (‘Maserati Blue’ genaamd) wat de klok slaat. Binnen vier jaar wil de drietand een volledig aanbod hebben op dit gebied en zal het naast vernieuwde bestaande modellen ook volledig nieuwe modellen presenteren. Net als bij Alfa Romeo zal voor de Chinese markt ook aan LWB modellen gewerkt worden, oftewel modellen zoals de Ghibli met een langer platform. Tegen 2022 zijn de huidige Quattroporte en de Levante overigens vervangen door volledig nieuwe versies. Na een kort avontuur overigens geen diesels meer voor Maserati.

Het belangrijkste wapen van Maserati vormt uiteraard de D-segment SUV. Daarnaast volgt eindelijk de Alfieri coupé en spyder. Deze goed gekozen naam wordt weer eens genoemd, dus we gaan er nu vanuit dat de GT en Spyder zo zullen heten. Dit model wordt gezien als concurrent van Tesla en Porsche. Het hele gamma zal geëlektrificeerd worden en er werd benadrukt dat band met Ferrari heel nauw is (Dino?). Tegen 2020 wil FCA ronde de 100.000 Maserati’s kunnen wegzetten met een marge van minimaal 15%. Lees hieronder de pdf van de presentatie;

Industrieel plan Maserati 

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Categorie�n

FCA , Maserati

Lees meer over

, ,

Volg ons

Advertenties