Nieuwe persfoto’s van Lancia Thema interieur

Thema

Op deze gelikte foto’s met de ambiance van sfeerverlichting, toont Lancia opnieuw het interieur van de Thema op basis van de 300. In Genève hebben we ook plaats kunnen nemen achter het stuur en konden we onze handen leggen op wat je hier allemaal ziet. De stoelen voelden aan als heerlijke luie zetels dus dat zit wel snor. Maar dan is er behalve het mooie logo en Poltrona Frau Leder op het dashboard, vooral ook de Amerikaanse kijk op kunststof dat in het oog spring… Dat is geen positief gegeven voor wie van Italiaans raffinement houdt. Het design is evenals aan de buitenzijde, zoals je kunt zien, een prachtige weergave van zeer Amerikaans ogende luxe. Dit interieur zou immers ook niet misstaan in een recent model van Mercury of Lincoln.

[nggallery id=578]

20 gedachten over “Nieuwe persfoto’s van Lancia Thema interieur

  • 11 maart 2011 om 18:47
    Permalink

    Voor dat goedkoop plastic vreesde ik al. Eigenlijk is het dashboard ook helemaal niet smaakvol/mooi te noemen. Een flop dus. Moest er toch iemand zijn die geneigd is om uit zijn BMW of Mercedes te stappen dan knappen ze al direct af op die goedkope materialen. En de reputatie van Lancia als bouwer van wat goedkoop ogend spul is daarmee voorgoed gevestigd.

    Beantwoorden
  • 11 maart 2011 om 19:58
    Permalink

    Ik weet niet waar jij het goedkope plastic ziet, ik zie een met leer bekleed dashboard en een groot deel (nep ?) hout. Er is nog weinig plastic te bekennen. En pas als je de auto in het echt ziet, kun je echt wat zeggen over de kwaliteit.

    En aangezien de C300 een beetje retro maffia wagen is, is er toch echt een beetje intaliaanse connectie.

    Overigens ben ik er wel bang voor, want de amerikanen hebben er een handje van het vele plastig met maar een paar schroeven vast te zetten. Ik kan mij het dashboard van de Dodge Caliber nog goed herinneren.

    Beantwoorden
  • 11 maart 2011 om 21:27
    Permalink

    Erg jammer dit, het ziet er alles behalve Italiaans uit, maar dat was natuurlijk te verwachten.
    De kwaliteit van de foto’s is overigens om te huilen…

    Beantwoorden
  • 11 maart 2011 om 21:56
    Permalink

    Wat nu plastic? Ziet er verfrissend on-duits uit. Het leer is erg mooi. En ben ik de enige die de buitenkant gewoonweg schitterend vindt? Ja, de 300c is zijn voorloper, maar kijk eens goed naar wat er anders is.
    volgens O. francois is er vooral heel veel geinvesteerd in techniek, kan niet wachten op en blokkie om.

    SPAM van een gelukkige lancia verkoper.

    Beantwoorden
  • 11 maart 2011 om 22:02
    Permalink

    Even niet zo raar doen… dit is gewoon een heel mooi interieur met eerlijke materialen… ik zie echt maar heel weinig plastic, zelfs het dashboard is met leer en stiksel. Er moet bij nederlanders altijd wat te klagen zijn, zelfs als het 10 keer meevalt.

    Beantwoorden
  • 12 maart 2011 om 09:54
    Permalink

    Heb er ook in gezeten en het kunststof deed inderdaad erg goedkoop aan en onvoldoende voor hoog segment. Niet echt wat je van een Lancia verwacht.

    Beantwoorden
  • 12 maart 2011 om 10:10
    Permalink

    Tja ,” wat je van een Lancia verwacht” ….die tijd is voorbij ‘: Europa en in het bijzonder Olland wil niet kopen . We moeten m.i, nu eens een toontje lager gaan zingen.
    Lancia bestaat nu nog (..)

    Beantwoorden
  • 12 maart 2011 om 11:11
    Permalink

    Op foto’s kun je nooit een goede inschatting maken betreffende de materialen, de mensen die erin gezeten hebben kunnen daar uiteraard alleen maar over oordelen. Het is echt een combinatie van LOOK AND FEEL om maar eens on-Italiaans uit de hoek te komen. Net zo on-Italiaans zoals deze tijdelijke Lancia Thema. Ik mag toch hopen dat de echte nieuwe Thema meer Lancia DNA bezit.

    Kostentechnisch is dit een goedbedoelde en wellicht verantwoorde poging het merk nieuw leven in te blazen… Daarbij heb je ook nieuwe clientèle nodig die niet gevoelig zijn voor de historische waarden van dit merk. Tenminste dat zullen de hoge heren gedacht moeten hebben, anders hadden ze dit nooit op deze manier gedaan. De Ypsilon is dan weer een toonbeeld van Italiaans raffinement.

    Beantwoorden
  • 12 maart 2011 om 16:44
    Permalink

    Italiaans raffinement:
    Alfa 90? Fiat Croma? Fiat 131 Mirafiori? Alfa 6? Lancia Trevi?

    wanneer is het nou eindelijk eens goed??

    Beantwoorden
  • 12 maart 2011 om 17:28
    Permalink

    @kcoupe24: Lancia Thema, Lancia Kappa, Lancia Lybra, Lancia Thesis, Lancia Delta, Alfa 166, Alfa 159, Alfa Giulietta, Alfa 8C, Maserati Quattroporte, Maserati GranTurismo…hmm etc. etc.

    Beantwoorden
  • 14 maart 2011 om 10:34
    Permalink

    Wat zitten jullie nou te mekkeren over het goedkoop plastic van de amerikanen? De Italianen doen zeker niet beter.
    Ik rijd zelf met een Delta en als er me iets stoort dan is het wel de massa cheap plastic imitatie aluminium dat ze daar in het dashboard verwerkt hebben! Zelfs de versnellingspook is een knots koud plastic.
    Daar was ik bijna op afgeknapt, maar gelukkig hebben zijn aparte looks mij toch overtuigd.

    Nog iets waarover we mogen juichen bij deze Thema: er is geen windows-logo meer te bespeuren! JOEPIE!!
    Ik weet niet hoe het met de software van Chrysler zit, maar die windows-prut-instantnav van de Delta is allesbehalve stabiel.

    Beantwoorden
  • 14 maart 2011 om 11:13
    Permalink

    @DeltaRider: De Delta heeft keurig kunststof en voor 40 mille heb je zelfs een Executive met pianolakimitatie.

    Dat je dan 20 mille daar nog weer bij op mag lappen om te eindigen in een sedan met zacht glimmend alu imitatie. De hendel om de portier te openen hadden we vanwege het gebrek aan degelijkheid bijna in de hand en glimt zo hard (zie ook de closeupfoto bij de pook)dat een meisje van vier spontaan begint te juichen omdat het haar aan de Ken en Barbie-auto doet denken van Mattel die ze thuis heeft staan.

    Beantwoorden
  • 14 maart 2011 om 13:12
    Permalink

    De mate hoe het plastic aanvoelt op het dashboard is tegenwoordig echt een hangijzer.
    Als je geen “VAG” plastic gebruikt is de auto al snel ruk in recensies.

    Ik geef toe, het zwarte plastic van een aantal jaar terug is niet mijn favoriet, maar ik zou een auto niet laten staan ervoor. Alu-look plastic vind ik zelf ook kansloos.

    In mijn 159 zat dat toch wel prima in elkaar, met echt alu en “mooi” kunststof.

    Beantwoorden
  • 15 maart 2011 om 19:13
    Permalink

    @Bert:

    Nou Bert, daar heb je inderdaad een punt. In iedere test weer valt dat te lezen. Zo heeft de Renault Megane gelijkend VAG materiaal gebruikt en is ineens de Giulietta cockpit ouderwets. Dat gaat mij echt te ver!. Mijn vader heeft recent zijn nieuwe Audi A3 Sportback opgehaald (de Giulietta stond ook op zijn lijstje, maar na 14 jaar Audi en daarvoor wel 10 Alfa’s… toch weer voor het merk met de ringen gekozen.) Tuurlijk zit zo’n Audi perfect in elkaar, maar ik loop niet echt warm voor het soort kunststof eerlijk gezegd. Bij een basisi Audi is het ook gewoon een saaie grijze massa, doet de Giulietta op de (zichtbare delen dan..) echt niet voor onder en is wat betreft styling heer en meester. Wel onbegrijpelijk zijn de glimmende tellers en aircobediening…

    Beantwoorden
  • 15 maart 2011 om 21:45
    Permalink

    @Bart Jan:
    Ik wordt daar zo moe van, ze kicken zelfs op wat led lampjes of mooie klok verlichting.
    Tenenkrommend hoe de nederlandse auto journalisten hiermee omgaan,
    gewoon schrijven wat ze denken dat goed valt en geen eigen inbreng.

    De Jetta kreeg laatst in zon blad een belachelijk hoge score bv. vanwege het dashboard.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.