Ontdek mooi rood op Fiat 500 (RED) gamma

Feest op Lingotto.

Fiat’s samenwerking met (RED) komt na enkele pandemische jaren en valt samen met een nieuw fase voor Lingotto. Daar op het dak is een park verrezen en de elektrische 500 is samen met al dat groen hét symbool voor een nieuw begin. Lingotto is samen met de 500 zo enerzijds een stille getuige van een bruisend verleden en anderzijds zijn er de eerste zaden gezaaid voor een toekomst met perspectief. Een toekomst die voor Fiat volgens CEO Olivier François -die tijdens de ceremonie vertelde dat hij exact 10 jaar voor het merk mag werken- vanaf 2023 jaarlijks gepaard zal gaan met minimaal 1 nieuwe introductie. Daarbij zal het aantal EV’s steeds meer toenemen. Bono Vox is namens RED trots dat de naam zo breed te zien is op Fiat’s gamma. Bovendien zullen ook RED edities gelanceerd worden voor de merken Jeep en Ram. Fiat werkt intussen graag mee aan de goede zaak. Als koper van deze speciale editie ontvang je een speciaal ‘welkomspakket’ met onder ander een specifieke sleutel-cover en een exclusieve brief, ondertekend door Olivier François en Bono. Tot op heden heeft (RED) bijna $ 700 miljoen opgehaald voor het Global Fund, waarmee meer dan 220 miljoen mensen zijn geholpen. Het geld dat door de partners en campagnes van (RED) wordt ingezameld, gaat rechtstreeks naar de versterking van de gezondheidsstelsels en de ondersteuning van levensreddende programma’s in de gemeenschappen waar pandemieën het hardst toeslaan.

(500) RED gamma.

En de nieuwe (500) RED die in samenwerking met Bono’s gelijknamige organisatie tot stand is gekomen, voegt nog een extra laag toe aan deze toekomstbestendigheid. Het nieuwe Lingotto is immers gerealiseerd te midden van een pandemie in vorm van Covid-19. Samen met de klimaatsverandering heeft de pandemie een enorm besef teweeg gebracht dat mondiaal kan worden omgezet in een nieuw aanpak. RED zet zich daar ook voor in, zoals het zich de afgelopen jaren ook al inzette voor een intercontinentale aanpak tegen AIDS. Fiat geeft het intussen vorm zoals alleen Fiat dat kan. De RED edities zijn op het gehele 500-gamma toegepast en kenmerkt zich naast een prachtige volle nieuwe rode kleur, door talloze unieke details op respectievelijk de elektrische 500, de 500 Cabrio, de 500, de 500X en de 500L. Fiat duidt dit unieke 500-gamma door de typeaanduiding tussen ‘haakjes’ te plaatsen net als het merk RED. Dus de elektrische (500) RED, de (500) RED en (500) RED Cabrio, de (500X) RED en de (500L) RED.

Mooie details.

Vele rode accenten tref je op het (500) RED-gamma. Van rode logo’s (Fiat letterlogo, 500 logo en RED badge) tot rode lijntjes op velgen en bekleding. Maar naast de subtiliteit is er ook de meer uitgesproken optie (een briljante vinden wij) om alleen de bestuurdersstoel met rode bekleding uit te rusten. Uiteraard kun je ook kiezen voor de meer behouden uniformiteit waarbij alles zwart of rood is. Het materiaal van deze bekleding bestaat uiteraard uit de duurzame “Seaqual®” stof. Intussen zijn de 500-modellen in lijn met het gedachtegoed om virussen tegen te gaan, uitgerust met speciale luchtfilter dat is behandeld met een biocidesubstantie. Deze is zeer effectief (>99,9%) tegen virussen en bacteriën, die hun hernieuwde verneveling in het passagierscompartiment kunnen stoppen. Overigens zijn de RED edities ook te krijgen in andere kleuren dan alleen Passione Red; Mineral Grey, Ice White en Onyx Black voor de elektrische ‘Nuova’ 500. Moda Grey, Gelato White en Cinema Black op de 500X en L (gebaseerd op de Cross). Pompeii Grey, Gelato White en Cinema Black op de 500 en 500 Cabrio Hybrid (Gebaseerd op de Dolce Vita uitrusting). Uiteraard hebben al deze kleuren wel de genoemde rode details.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.