Ook Alfa Romeo Giulia facelift is bijna klaar

Nieuw grille en koplamp-lay-out.

Na de lichtjes afgeplakte Stelvio zien we dat Alfa Romeo ook de Giulia een Tonale-proof update mee zal krijgen. Met dat laatste bedoelen we natuurlijk dat op milde wijze de toch al mooie en nog altijd jong ogende Giulia, meer aansluiting zal zoeken bij de nieuwste Alfa Romeo. De Giulia moet nog minstens mee tot 2026 voordat de (elektrische) opvolger op STLA large platform enigszins concreet zal worden. De dynamische berlina zoals we die nu kennen is dan alweer 10 jaar oud.

Tot in de puntjes.

Naast de nieuwe lay-out van de koplampen + achterlichten en een iets andere ‘scudetto’, zal ook het interieur in detail veranderen. Het digitale werk zal binnen naar een moderner niveau getild worden. Uiteraard zal het gamma ook voorzien worden van nieuwe aangepaste optiepakketten. Motorisch echter zullen er geen grote aanpassingen zijn, al verwachten we wel de toevoeging van milde hybride techniek. Dit najaar zal de update voor de Giulia en de Stelvio zich openbaren aan de wereld.

6 gedachten over “Ook Alfa Romeo Giulia facelift is bijna klaar

  • 7 april 2022 om 21:48
    Permalink

    Nog steeds een unieke auto met zeer goede kwaliteiten fantastische techniek en 1 van de weinige misschien wel de enige die nog echt karakter heeft. Ook als deze auto 10 jaar op de markt is maakt nog steeds dit een van de beste Sportsedans ooit is!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
    • 8 april 2022 om 16:45
      Permalink

      Tja waar de 1 blij is dat er nog geen hybride of BEV van is naald de ander dat door het gebrek daar aan deze niet te leasen is. Ik zou graag als nog een plug-in hybride zien al heeft hij maar een min batterij goed voor 20km prima voor ons als privĆ© auto genoeg. Een knop om tijdens een berg rit de batterij leeg te kunnen trekken tot je aan de top bent zou wel slim zijn zodat je met de afdaling lekker op de dynamo kunt remmen zonder je schijven af te vikke. Tijds een vakantie in de Alpen šŸ˜

      Beantwoorden
      • 8 april 2022 om 17:10
        Permalink

        Precies dit. Zo heb ik een keer een kwart tank opgereden op ƩƩn enkele bergpas met onze Giulia.. OkƩ dit was dan een stijging van anderhalve km, maar toch.. op deze manier wordt rijden door de Alpen wel Ʃrg kostbaar. Met hybride technologie kan op zijn minst een beetje energie worden gerecupereerd tijdens de afdaling..

  • 8 april 2022 om 07:42
    Permalink

    Net nog een Veloce besteld. Zo ben ik de volgende jaren vrij van elektrische of hybride toestanden, waar ik totaal geen interesse in heb.

    Beantwoorden
  • 8 april 2022 om 20:22
    Permalink

    Op zich moet je nog zien of hybride echt winst oplevert. De auto wordt zuiniger maar ook zwaarder, dus hogere wegenbelasting, en onderhoudskosten zullen wat hoger worden. Grootste belang is dat de BPM veel lager is en daarmee de aanschafprijs relatief gunstig. Verder blijft de Giulia mooi en blijft het jammer dat er geen SW variant is.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.