Home » FCA

Opnieuw goede maand voor FCA in Italië (+3,3%)

2 augustus 2017 19:48 8 reacties

In juli heeft Fiat Chrysler Automobiles in totaal ruim 40.600 auto’s verkocht op Italiaanse bodem, dat is 3,25% meer dan in juli 2016 (28% marktaandeel). Vanaf januari gezien zijn er al bijna 373.000 auto’s verkocht beneden de Alpen, wat neerkomt op een riante 8,95% meer dan vorig jaar (29,1% marktaandeel). Dankzij scherpe prijzen zien we de Punto verrassend hoog eindigen deze maand evenals de 500, die tijdens de verjaardagsmaand buitengewoon veel is verkocht.

Fiat verkocht als merk in juli 29.400 auto’s op eigen bodem, wat stabiel is ten opzichte van het voorgaande jaar (+0,2%). De Panda komt op 9461 stuks, de 500 is dit keer dus zelfs nummer twee van het land met 5525 eenheden. De bijna gepensioneerde Punto staat normaal gesproken niet eens in de top 10 de laatste tijd, maar werd nu 4484 maal verkocht dankzij zeer lage vanaf prijzen van onder de 9000 euro. De Tipo en de 500X regeren samen het C-segment met respectievelijk 3574 en 3225 stuks. De 500L had met slechts 1679 stuks uit de laatste voorraad, duidelijk last van de stilstand in de Servische fabriek van Fiat. De Fiat/Abarth 124 werd 168 maal verkocht en is daarmee veruit de populairste cabriolet van Italië.

Lancia heeft in juli 4247 auto’s verkocht (+2,9%) waarvan 4246 keer de Ypsilon het voortouw nam. De kleine vaandeldrager voor het roemrijke merk op uiterst laag pitje, was goed voor een vierde plaats op de nationale ranglijst afgelopen maand. Vanaf januari gezien verkocht Lancia 41.300 auto’s.

Alfa Romeo heeft weer door kunnen groeien (+26,8%) met in totaal 3393 auto’s. Op jaarbasis staat de teller voor het Milanese merk nu op 28.619 auto’s. De Giulietta werd 1406 maal verkocht, de Stelvio 878 maal en de Giulia ruim 600 keer.

Jeep verkocht in totaal 3556 auto’s op Italiaanse bodem (+27,05%) en merkt al een beetje het effect van de fonkelnieuwe Compass. De Renegade werd 2556 maal verkocht.

Maserati verkocht in totaal 321 auto’s wat zowat het dubbele is van vorig jaar.

Ferrari verkocht 42 auto’s in juli, wat er 8 meer zijn dan in de zevende maand van 2016.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

8 reacties »

  • hans 😊 schrijft:

    De giulietta loopt nu echt op zijn lastste benen . Komop alfa maak een opvolger

  • HZW schrijft:

    De vraag is op basis van wat. ?
    Een Giulietta op basis van de Giulia lijkt het meest logisch maar of dat gaat gebeuren is te betwijfelen.

    https://4.bp.blogspot.com/-FMS6q4qkJJk/WI8WYhsBTcI/AAAAAAAAjT0/XYesDGXl9Ioz_fs5X58B56I6kRIKVyrIwCLcB/s1600/16406890_1360462393998263_4742757747101153575_n.jpg

  • Xavier schrijft:

    Frappant dat Lancia met 1 model toch 33% meer auto’s heeft kunnen afzetten dan Alle modellen van Alfa Romeo samen

  • HZW schrijft:

    De Lancia Ypsilon is wel van een andere prijsklasse dan Alfa Romeo’s.

  • Yamashita schrijft:

    Kom net terug van Italië. Het is triest om te zien dat er zo weinig Italiaanse auto’s rijden in Italië. Taxi’s zijn meestal van Renault. In Triëst geen enkele Giulia gezien !!
    Stelvio al helemaal niet gezien ! Alleen Cinquecentos van 20 jaar en ouder rijden er nog massaal rond.
    Na 2200 km snelweg 5 Giulias geteld ! Die cijfers hierboven geven toch een vertekend beeld,of de Alfas staan nog te koop bij de dealer/importeur met een
    geregistreerd kenteken ?
    Sergio Marchione wordt op dit forum altijd erg geprezen,maar als je door Europa toert kan je niet anders concluderen dan dat Sergio de Italiaanse auto-industrie gigantisch de nek heeft omgedraaid !
    Bijna geen Italiaanse auto’s op de weg ,jammer als Alfist had dit ook graag anders gezien.

  • HZW schrijft:

    FCA investeert in de verkeerde auto’s, de nieuwe Alfa’s zijn leuk maar zetten echt geen zoden aan de dijk.
    FCA zal moeten komen met betaalbare auto’s die geld in het laatje gaan brengen.
    De Panda en 500 zijn leuk maar ook technisch gedateerd, zeker de 500 die al 10 jaar op de markt is.
    Alfa Romeo en Lancia zijn op sterven na dood, Alfa’s zijn gewoon te duur, al doet de Ypsilon het nog wel aardig in Italië.
    Met premium A/B-klasse auto’s valt meer geld mee te verdienen, Alfa had better daar wat in kunnen brengen om geld te verdienen,
    Nu maken ze auto’s die bijna kansloos zijn in hun klasse, de meeste mensen zullen toch kiezen voor de gevestigde merken, en alleen liefhebbers zullen er één kopen.
    Een Giulia zal nooit in de buurt komen van verkoopaantallen van bv, Audi A4,
    BMW 3-serie en Mercedes C-klasse.

  • Raf schrijft:

    Heren, ik weet niet waarom sommigen zo negatief zijn over Alfa.
    Ik rijd zelf met een Giulia, en deze heeft net de 100.000 kilometer achter de rug, nieuw geleverd in september verleden jaar, en inderdaad, ik ben een veel rijder. Tot nu toe niet de minste problemen, net als mijn 159 waarmee ik 450.000 kilometer gedaan heb. Hier in Belgie kom ik nu dagelijks meerdere Giulia’s tegen, ze beginnen nu echt op te vallen in het verkeer. Van meerdere dealers hoor ik dat de verkopen goed zijn, van de Stelvio is men nu echt enthousiast.

  • Yamashita schrijft:

    @ Raf : Ook ik kom dagelijks in Genk voor mijn werk,,maar ik zie ook zelden een Giula in België.
    Ik denk hetzelfde als HWZ hierboven,mooi auto’s die Giulia en Stelvio.
    Maar om de gigantische investeringen voor deze modellen ook maar een beetje terug te verdienen rijden er gewoon veel te weinig rond. De populaire modellen zoals Giulietta en Mito krijgen veel te laat een opvolger. Net als de Punto overigens.
    Spreek maar eens met een Alfa Romeo verkoper bij een FCA dealer.

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Categorie�n

FCA

Lees meer over

, , ,

Volg ons

Advertenties