Scoop: Fiat Punto facelift rijdt ook rondjes in Italië

punto fl

Krijgt ook de Europese Fiat Punto nog een laatste facelift voordat het definitieve pensioen van het model en zelfs de naam (in EU althans) gaat beginnen? Het is best mogelijk gezien deze in Italië geschoten plaatjes, ook al wordt algemeen aangenomen dat de Punto met nieuw frontaal vooral voor de Indiase markt is bedacht, waar de hatchback het belangrijkste model vormt voor het merk uit Turijn. De in India reeds gepresenteerde Avventura (zie foto onder) staat speciaal voor deze markt hoog op de wielen, wat overigens ook duidelijk geldt voor dit testmodel.

punto fl3

Nieuwe grille, nieuwe koplampen en een nieuwe motorkap geven een totaal andere aanblik. Niets wijst echter op een vernieuwde productie in Melfi, waar men het momenteel al druk genoeg heeft met andere nieuwkomers. Toch zou het commercieel gezien best handig zijn voor Fiat, aangezien een nieuwe conventionele B-segment hatchback, pas over een paar jaar uit Polen moet komen. De huidige Punto heeft niet zo’n lange adem en is momenteel nog altijd goed voor een derde plaats op de Italiaanse markt. Het is overigens ook niet zeker of de Punto nieuwe stijl ook naar Brazilië zal gaan, voordat daar in 2016 een volledig nieuw lokaal ontwikkeld model op de markt zal komen. Deze zal ook de basis gaan vormen van een nieuwe in Pomigliano geproduceerde ‘vijfdeurs Panda’ (op Fiat’s plannen aangeduid als ‘B-segment’) voor ons continent en vervolgens ook weer afreizen naar India om de Avventura (dit model) te vervangen.

punto fl2

3 gedachten over “Scoop: Fiat Punto facelift rijdt ook rondjes in Italië

  • 23 mei 2014 om 12:40
    Permalink

    Alhoewel niets gezegd over een face lift van de Punto voor Europa bij de voorstelling van het plan, zie op slide 69 reeds deze bijgewerkte Punto staan. Dus volgens mij is deze ook bedoeld voor de Europese markt

    Beantwoorden
  • 24 mei 2014 om 15:09
    Permalink

    haha, een half miljard in een nieuwe assemblagelijn is heel wat anders dan investeringen in de ontwikkeling van een totaal nieuw model. 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.