Nederlandse prijslijst Alfa Romeo MiTo Serie 2

MiToMY2014

De update van de Alfa Romeo MiTo gaat in ons land de folder in als ‘Serie 2’ (weliswaar zonder een vermelding van deze naamgeving) en wordt volgens de informatie die we via via hebben kunnen krijgen vanaf eind augustus ongeveer leverbaar. In Italië is de MiTo ‘MY2014’ inmiddels in de verkoop gegaan. We kunnen je vast melden dat de vanafprijs straks 15.950 euro is, dankzij de toevoeging van de benzine 1.4 8v 78 pk Impression. Deze nieuwe basiseditie komt onder de Progression (vanaf 17.775 euro) en  moet het zonder DNA-systeem, VDC (ESP), airco, elektrisch inklap/verwarmbare zijspiegels en lederen stuur stellen. De Distinctive (vanaf 18.950 euro) presenteert de nieuwe ‘Evoluzione’ lay-out van het dashboard met kleurovergang boven het dashboardkastje van zwart naar grijs, of van zwart naar rood (zie afb onder). Overigens is ook de Competizione lay-out met carbon fiber look nog gewoon leverbaar. Ook zien we de nieuwe bekleding ‘Evoluzione’, die te combineren valt met het gelijknamige dashboard in dezelfde twee combinaties (zie afb. onder). In de middenconsole tref je de nieuwe Uconnect 5″ boordcomputer, die optioneel met ‘Nav’ navigatie geleverd gaat worden vanaf dit najaar (meerprijs van 695 euro). Boven de Distinctive treffen ook nog de SBK (vanaf 19.950 euro) met TwinAir Turbo of 1.4 MultiAir 135 pk met of zonder TCT.

MiTo serie 2

De nieuwste motoren voldoen aan de strenge Euro6 emissie-eisen, wat echter niet geldt voor de 1.4 135 pk MultiAir en de 1.4 170 pk MultiAir. De 135 pk blijft in eerste instantie nog leverbaar, voordat de stekker eruit gaat. De krachtige 170 pk op de QV (27.950 euro), zal eind dit jaar een update krijgen van Euro5 naar Euro6. Goed nieuws is ook het feit dat de 1.3 JTDm 85 pk in de 14% bijtellingscategorie blijft. Deze zal voortaan aan de Euro5+ normering voldoen. De nieuwe Turbo TwinAir 105 pk (vanaf 17.750 euro) met slecht 99 g/km aan CO² uitstoot, vervangt zoals gezegd de 85 pk versie en de 1.4 MultiAir 105 pk.

MiToMY2014b

De optiepakketten Pack Sportiva (1 en 2) en Pack QV Sportiva (vanaf 895 euro) blijven leverbaar en kennen nu de toevoeging van respectievelijk 16 inch en 18 inch lichtmetalen velgen, waardoor je voortaan uit twee maten kunt kiezen (naast 17 inch en 19 inch). De pakketten Pack Premium en Premium Plus heten voortaan Comfort en Comfort Plus en zijn ongewijzigd. Nieuw is de toevoeging van de stijlvolle carrosseriekleur Grigio Antracite, die we al kennen van de Giulietta. De toch al zeldzame lakkleuren Giallo Corsa en Bianco Gardenia (soort champagnekleur) komen te vervallen. Je hoeft in principe niet te wachten op de nieuwkomer, want de MiTo’s die nu nog bij de dealers staan worden met extra voordeel aangeboden de komende tijd.

4 gedachten over “Nederlandse prijslijst Alfa Romeo MiTo Serie 2

  • 2 juli 2013 om 20:31
    Permalink

    Begrijp ik dat nu goed:

    TCT met 170 en 135 PK en met de twinair!?

    Gaan ze dan eindelijk verstandig worden en meer opties bieden en de TCT breder in zetten. Gaat het kwartje dan eindelijk vallen bij die Romeinen. Alleen zie ik ook tot mijn verbazing 😯 dat de 135 er later uitgaat dan hebben we toch een enorm gat tussen een 105pk 2 pitter en 170pk versie. Dat begrijp ik dan weer niet. Maar gaat de twinair 85 er ook uit en blijft die niet vooruit te trappen 78PK ongeblazen versie leverbaar. Wat zit daar nu weer voor meesterbrein achter??. Rare jongens hoor die Romeinen.

    En nu die Multi-air blokken nog allemaal met CNG.

    Lijkt me dat deze modellijn beter zou passen:

    0.9 85
    0.9 105
    1.4 135
    1.4 170 QV
    1.7 235 GTA
    1.3 JTDm 85
    1.6 JTDm 120
    1.6 JTDm 170 QV twinturbo

    Alles optioneel met TCT.

    Beantwoorden
  • 2 juli 2013 om 20:50
    Permalink

    excuus voor de verwarring de TCT is er alleen op de 1.4 135 pk MultiAir die nog korte tijde leverbaar zal blijven… Dat wil dus zeggen dat de TCT juist uit de lijst van de MiTo gaat verdwijnen. 🙁

    Beantwoorden
  • 3 juli 2013 om 12:39
    Permalink

    Ik begrijp ook niet waarom de TCT niet op meer modellen geleverd kan worden binnen de Fiat groep. Ook de keuze bij de Guilietta voor TCT is heel beperkt, terwijl de 140pk diesel met TCT een prima combi zou zijn.

    Er is overigens in NL geen enkele 170PK diesel met TCT te vinden. Geen 20% auto (benzine wel) en dus niet aantrekkelijk. De automarkt begint door de belastingregels steeds vreemder te worden 😕

    Beantwoorden
  • 3 juli 2013 om 19:26
    Permalink

    Mmmm dat is jammer dat de 170 pk diesel. Zo slecht verkoopt door ons belasting stelsel. Ik had de combi wel in mijn 159 willen hebben. Bij gebrek aan deze combi zou de Juul hem. Kunnen vervangen maar als ze niet verkocht zijn zal een tweede hands wel niet te vinden zijn. Ik was nog wel weer geïnteresseerd in nieuw maar ik schrijf daar zo hard op af dat ik geen interesse heb in nog meer kapitaal vernietiging. Ook in b segment is het al net zo slecht als bij de d segmenters. In 2 jaar nog maar 40% rest waarde dat is om droevig van te worden dank zij onze betrouwbare overheid. Kunnen we ook net als in Egypte niet beter een staatsgreep plegen? Een een overheid neer zetten die niet ons geld zo slecht gebruikt en met eerlijkere auto belastingen. Een tesla met 70k korting en 0% bijtelling slaat nergens op. Boven dien loon in natura is loon dus waarom niet iedereen gelijk belasten het voordeel zit al in de bpm voor de eco wagens.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.