Maak kennis met de Alfa Romeo Duettottanta

Er gaan al veel langer schetsen over het internet, van een Alfa Romeo cabrio door Pininfarina. Beloofd was dat hij op Genève te zien zal zijn, maar nu zijn de foto’s al uitgelekt. En wat is hij toch mooi! Zoals aangegeven is hij ontworpen ter viering van 100- jaar Alfa Romeo en 80- jaar Pininfarina. Zoals wij al dachten gaat het om een RWD Alfa Romeo. Meer details zijn er nog niet bekend, maar dat zal binnenkort veranderen. Nu nog hopen dat het tot een productie model komt. Alfa Romeo heeft een model ter viering van het 100- jarige jubileum beloofd.

We zijn benieuwd!

[nggallery id=215]

23 gedachten over “Maak kennis met de Alfa Romeo Duettottanta

  • 1 maart 2010 om 18:43
    Permalink

    Zou dit ECHT kunnen komen? Ik bedoel, zou zoiets in productie kunnen worden genomen?

    Beantwoorden
  • 1 maart 2010 om 18:51
    Permalink

    Op de foto’s ziet ze er wel redelijk productierijp uit.
    Ik heb alleen nog geen plaats voor de nummerplaat gezien 😉

    Beantwoorden
  • 1 maart 2010 om 19:00
    Permalink

    Geen plaats voor de nummerplaat gezien? Ik wel hoor, in het dashboard kastje…….

    Beantwoorden
  • 1 maart 2010 om 19:40
    Permalink

    Woei, wat een plaatje! Lijkt me met 1750 TBi een stuk beter te verkopen dan de huidige Spider.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2010 om 19:49
    Permalink

    Zijaanzicht is spectaculair, maar voor en achterzijde klopt niet, alsof die nog niet af zijn, verlichting zou nooit voldoen voor een straatauto, maar met wat werk aan de grill en normale verlichting kan het een plaatje worden.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2010 om 19:55
    Permalink

    Helemaal goed. Lijnvoering is prachtig. Ziet er mooi compact uit. Een Alfa naar mijn hart!!!

    Beantwoorden
  • 1 maart 2010 om 20:45
    Permalink

    Benissimo!!! Ben eigenlijk sprakeloos, zo mooi!!! Produceren. Heel “clean” design maar o zo Italiaans en zo Alfa!! En dan niet dezelfde “fout” maken zoals met de Brera: Dat de verhoudingen van de productieversie-hoe mooi ook- zodanig aangepast moeten worden dat het eigenlijk net niet helemaal meer klopt. Ik durf de weddenschap aan dat de nieuwe Duetto, laten we haar dan zo maar weer even noemen, grote gelijkenis vertoont met deze fraaie stijloefening.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2010 om 21:00
    Permalink

    Geweldig…

    eindelijk weer een cabrio die er niet hetzelfde uitziet…als al die andere…
    Direct in productie nemen… ik ga meteen sparen!

    Beantwoorden
  • 1 maart 2010 om 21:14
    Permalink

    Tis nog “maar” een concept, en er zullen een hoop dingen sneuvelen maar wat een pracht auto.
    Er zitten zelfs nog hintjes naar de oude duetto in, das echt heel knap gedaan.

    Beantwoorden
  • 1 maart 2010 om 23:42
    Permalink

    Is dit een een italiaanse versie van de Opel GT of de Pontiac Solstice? GM stop met de productie van de Solstice en lijkt de productie lijn te willen verkopen of al verkocht te hebben.

    ” Hardly – the Kappa platform is more likely to be purchased by Fiat, who was originally involved with GM during Kappa design process, and original plans included an Alfa version.

    What would they use it for? A competitive Alfa (Graduate/Duetto) Roadster and a legitimate Chrysler Roadster (Crossfire replacement) – priced in the Honda S2000 neighborhood of $30k to $45k.

    Read more: http://wot.motortrend.com/6593982/we-hear/delorean-solstice-company-dreaming-about-a-kappa-revival-tour/index.html#ixzz0gy2ApczK

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 04:09
    Permalink

    LOL FGA iets kopen van GM…. een ezel stoot zich geen etc..
    Bovendien is het Kappa platform dermate oud zonder souplesse dat FGA het helemaal opnieuw zou moeten bouwen om er iets naar eigen smaak van te kunnnen maken. Kleine autobouwers kopen ‘Kappa’ (trouwens al een eeuw lang historische Lancia naam, dus nooit begrepen waarom GM met die naam kwam voor een platform..) tegenwoordig voor een prikkie wat dus inhoud dat het een soort easy-going ‘sportief’ platform is en niet meer dan dat. C-Evo zal zelfs strakker rijden denk ik.

    Heerlijke Alfa dit…ik ben bang dat azijnzeikers en opportunisten uit andere kampen binnen enkele jaren alleen nog maar de naam Alfa Romeo lopen te oreren alsof er nooit iets is gebeurt.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 15:51
    Permalink

    Benieuwd wat de voorstanders van voorwielaandrijving hiervan vinden. Ben zelf behoorlijk achterdochtig geweest v.w.b toekomst Fiat en blijf dat nog even totdat deze beauty daadwerkelijk in produktie gaat met de enige echte aandrijving. En dan kunnen we de Spider/GTV 916 en Brera/ Spider bijschrijven in de geschiedenisboeken alszijnde bedrijfsongelukken.
    Wellicht is er hoop aan de horizon, maar dan moet er snel e.e.a in de showroom opduiken.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 23:24
    Permalink

    Wow, dit is echt een hele mooie auto.. ik hoop echt dat deze in productie wordt genomen! Zeer mooie en strakke lijnen, ben alleen benieuwd waar het nummerbord gaat zitten op de voor- en achterkant..

    Beantwoorden
  • 3 maart 2010 om 12:21
    Permalink

    @Bialbero:
    Wat meer respect voor die oude beestjes he 😉 De 916 series hebben alfa romeo op knappe en ook fraaie wijze gediend. Binnen alle beperkingen die de fabriek kent is dat m.i. een ware prestatie. De GTV 916 en de huidige spider vind ik ook zeer mooie ontwerpen, toch weer PininFarina.

    Beantwoorden
  • 4 maart 2010 om 11:02
    Permalink

    @jmcvandijk. Kijk eens naar de Alfa 8c 2900b lungo 😉

    Of naar de Alfa Tipo 33 Stradale…

    Ik moet wel zeggen dat ik hem heel mooi vind dat wel 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.